תעצרו את הכוכב, רני צריך לרדת

תעצרו את הכוכב, רני צריך לרדת

בהתחלה הוא היה קוריוז חביב ולא יותר. הוא הריץ קצת צחוקים באודישנים, בעיקר כשהוא לא היה מודע לאופן שבו הוא מתנהג ולעובדה שהכל נתפס במצלמה [1. כמובן שיכול להיות שהוא מודע לחלוטין והכל מעין יצירת דמות, אבל לא נראה לי]. לכולם היה ברור שהוא לא זמר ושאין לו הבנה יוצאת דופן במוזיקה, אבל מאחר והמטרה של התוכנית היא למצוא זמרים בעלי פוטנציאל מסחרי, אפשר היה להתווכח שיש מקום לאיש יח”ץ על שולחן השופטים.

בהמשך אותם קוריוזים קטנים הפכו למעצבנים קלות כאשר הוא התחיל לצרוח על המתמודדים שלא עשו צבא, ולגרום למתמודדים שבחרו לשיר באנגלית לבכות לאחר שהאשים אותם בכל שאם היו זרים בעברית היו מקבלים יותר נקודות. זאת ועוד, כאשר ניתנה לו רשות הדיבור, במקום לדבר ולדון באיכות השירה של המתמודד הוא בחר לדון באופן חוזר ונשנה בסיפור החיים של אותו מתמודד ו/או בעיר אליה הוא משתייך או מאה ואחת נושאים אחרים שאינם קשורים ישירות לתוכנית עצמה. אבל גם על זה יכולנו לסלוח וגם עם זה ההפקה יכלה להתמודד – פה ושם לא לתת לו את זכות הדיבור, וכאשר כן נותנים לשים שעון עצר. הם פעלו יפה על מנת להפחית קצת ב”מינון הרני” מבלי שזה ייראה כאילו הם חוזרים בהם מהבחירה בו.

אבל בתוכנית של אתמול רני רהב בחר שלא להצביע למתמודדות ששרו באנגלית ובכך נתן ייתרון לא הוגן של 7 אחוזים לאלו ששרו בעברית. כל עוד הדעות שלו באו רק בתור אמירות או הצעות למתמודדים ולא השפיעו על השיפוט עצמו, ניחא. אבל ברגע שהוא מודיע מראש שהוא שופט ע”פ השפה ולא ע”פ איכות השירה הוא מעקר את כל התחרות מתוכן. מה השלב הבא? לא להצביע לאלו שלא עשו צבא?
בפורמט התוכנית נכתב במפורש שמותר לשיר בשפות אחרות. בין אם ההחלטה הזאת התקבלה כחלק מההבנה שלמוזיקה אין שפה או בין אם היא התקבלה כתגובה לכך שהתוכניות המתחרות גם מאפשרות את זה, אינה משנה. רני רהב הצטרף לצוות התוכניות תוך שהוא יודע שחלק מהמתמודדים ישירו באנגלית ואי לכך להחליט שהוא לא מצביע להן זו טפשות לשמה.

יתכבד נא כבוד היחצ”ן ויפנה את מקומו לשופט שמוכן להסכים עם חוקי הפורמט ולשפוט באופן מקצועי במקום לשאת נאומים חוצבי להבות על נושאים שכלל אינם קשורים לתוכנית ולהצביע באופן שרירותי ללא התייחסות לביצוע עצמו. יתכבדו נא ההפקה וירדו מהעץ עליו הם טיפסו כשהביאו אידיוט לשולחן השופטים. הגיע הזמן להבהיר למר רהב שאו שהוא מקבל את חוקי הפורמט ופועל לפיהם או שימצאו מישהו אחר במקומו (שבטח גם יעלה פחות, אם לא במשכורת אז בטח בכל הנוגע לניהול משברים בעקבות התנהגות מטומטמת).

ובקטנה
– אם כבר מדברים על מקצועיות, יש מעין תחושה שהתוכנית הזאת מתנהלת מהרגע להרגע. אסתי משנה את תפקידה מדי תוכנית, פעם השופטים הם שופטים למחרת הם גם מנטורים, והכי נורא – אף אחד לא יודע את חוקי הפורמט. אתמול כשהיה תיקו בזמן ההדחה היו מספר דקות שבהן אף אחד לא ידע מה לעשות עד שהם כביכול פשפשו בחוקי הפורמט וגילו שבמצב כזה אין הדחה. התחושה היתה יותר כאילו פנו אל הבוס הגדול ואמרו לו “לא התכוננו למקרה כזה, מה לעשות?” והוא חשב קצת ובחר בדרך שתיצור כמה שפחות בעיות בהמשך (תמיד אפשר ליצור מתישהו עוד הדחה כפולה כדי לפצות). אני מבין שזה פורמט חדש ויש בעיות לא צפויות אבל בחייאת, ראינו שזה עלול לקרות כבר לפני מספר תוכניות אז לא להתכונן לזה?

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment