הכוכב הבא – שופטים או מנפים?

הכוכב הבא – שופטים או מנפים?

הכוכב הבא, שאמורה להיות השדרוג של “כוכב נולד”, הציגה גישה חדשה על המסך – הקהל קובע כבר בשלב האודישנים.
התהליך עובד באופן הבא – בשלב הראשון 4 שופטים (צביקה הדר, אייל גולן, ריטה ורני רהב) עושים אודישנים לבדם. הם שומעים את המתמודדים ומחליטים מי בעצם יעבור למבחן הקהל (או “מבחן המסך” כפי שהם קוראים לזה). במבחן המסך, המתמודד שר על במה והקהל בבית מצביע באפליקציה האם להעביר אותו או לא. על המתמודד להגיע ל 70% הצבעה כאשר מלבד הקהל בבית, כל אחד מהשופטים יכול להוסיף 7% אם יחליט להעביר את המתמודד בשנית.

כצופי ריאליטי ותיקים, אנחנו יודעים שההפקה לא נותנת ליד המקרה להכתיב לה מי יהיו המתמודדים. הם הרי לא רוצים שהקהל יעביר בטעות זייפנית כרונית (שאיכשהו עברה את הסינון הראשוני אבל נשמעת נורא על המסך) שתחרב להם את העונה רק בגלל שהיא הזילה דמעה וקנתה את לב הקהל. הם בטח לא רוצים להקת אקפלה ששרה ממש מגניב אבל בסגנון נורא מובחן ולא ממש מתאים לפורמט. ההפקה חייבת לשמור לעצמה כוח להדיח מתמודדים לא רצויים תוך שמירה על מראית עין של “הכוח נמצא כולו בידי הקהל”. וכאן נכנסים השופטים.

לכאורה לשופטים יש רק 28% כוח ולבדם הם לא יכולים להחליט להעביר מתמודד (כבר היו מקרים שכל השופטים היו בעד אבל הקהל בחר שלא להעביר) ומהבחינה הזאת ההחלטה היא באמת של הקהל. אבל ההטעיה כאן היא שגורמים לנו לחשוב שהשופטים שם בשביל להעביר את המתמודדים בעוד בפועל הם שם כדי להוות חסם נגד מתמודדים גרועים שהקהל במקרה חשב להעביר אותם. בפעם הראשונה הם חסם בשלבי האודישנים המוקדמים ובפעם השניה במבחן המסך.
לשופטים יש 28% מהקולות (ופעם אחת כשרני רהב לא היה כל אחד מהנותרים קיבל 9% כך שהיו להם 27% מהקולות). המתמודד צריך 70% מהקולות כך שאם כל השופטים הצביעו כנגד, המתמודד יצטרך ש 97% מהקהל יצביעו בעדו על מנת לעבור וזה כמובן לא סביר בעליל. אני מעריך שבהצבעות הפעילות ביותר יש לפחות 3-4 אחוזים ששוכחים בכלל להציע למרות שנכנסו ולכן הם נספרים ככאלה שלא מעבירים.

או במילים אחרות:
אם 0 שופטים בעד – צריך 97% מהקהל
אם שופט אחד בעד – צריך 87% מהקהל
אם 2 שופטים בעד – צריך 78% מהקהל
אם 3 שופטים בעד – צריך 68% מהקהל
אם 4 שופטים בעד – צריך 58% מהקהל

אז בפעם הבאה שאסי עזר מפציר בכם להכנס לאפליקציה בשביל לעזור למתמודד זה או אחר לעבור, תתפללו בשבילו שייפול לפחות על אחד מהשופטים ביום טוב כי מהקהל לבדו לא תגיע הישועה.

ובקטנה:
– אסתי גינצבורג ממש אנמית. אם היא תרשה לעצמה קצת לזוז ואולי לדבר בפה פתוח היא תעבור מסך הרבה יותר טוב.
– צביקה ואייל אל מפסיקים לצחוק על רני רהב, אני לא יודע אם הם מודעים לכמה מגעיל הם יוצאים.
– באמת שקיוויתי שיפסיקו עם הקטע של להראות אודישנים גרועים. אם הייתי רוצה לשמוע אנשים שלא יודעים לשיר יש לי מספיק כאלה בבית.
– ובכלל בקטע של האודישנים התוכנית משעממת מוות. אני מתגעגע לאודישנים של דה-ווייס.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment