סושי סמבה – אליפות המסעדות

לכבוד פתיחת התוכנית “אליפות המסעדות – קרב סכינים” בערוץ 10 (יום חמישי, אחרי החדשות) הוזמנתי ע”י הערוץ לארוחה במסעדת סושי סמבה שברחוב הברזל 27 ברמת אביב. אז בניגוד לביקורות הטלוויזיה שאתם קוראים כאן ללא הרף, הפעם תהנו מביקורת על הארוחה.
 
הגעתי ב19:00 ופגשתי את עכברוש העיר שהוזמן יחד איתי לאותה ארוחה. נכנסנו למסעדה והתרשמתי מיד מהעיצוב השונה. התקרה היתה גבוהה מאוד, האורות עמומים משהו אבל מה שתפס את העין היה הקיר הצבעוני שמעל הבאר והמסכים שבתחתיתו.
 
מתוך אתר REST.CO.IL
 
אירח אותנו גיא, בחור נחמד וחייכן ששמח להסביר לנו על המסעדה ולהציע לנו ממבחר המנות שבתפריט. הוא סיפר לנו שהרעיון למסעדה נוצר במוחו של ישראלי שביקר בברזיל וראה שם לא מעט יפנים. הם הסבירו לו שבתקופה של שפל ביפן אלפי מהגרים יפנים נדדו לדרום אמריקה לעבוד במטעי הקפה. המיזוג בית התרבויות הוליד את סגנון האוכל אותו מציגה המסעדה.
 
בזמן שגיא הסביר לנו על ההיסטוריה ישבתי ונהניתי מהמוזיקה הקלילה שבקעה מהרמקולים, העברתי את עיני על כמות הבקבוקים העצומה שעל הבר ועיינתי בתפריט. התפריט הציג מבחר לא גדול של סושי, אבל גם לא קטן מדי. מעבר לסושי היו שם בשרים שונים, מאכלי ים, אפריטיפים ועוד.
 
כמתאבן קיבלנו משהו שנקרא “amuse” שהכיל ילו-טייל ועוד מספר דברים ששכחתי והיה טעים מאוד. גיא אמר שזה אחד המתאבנים המוצעים אבל לא ראיתי אותו בתפריט. כמו כן קיבלנו קוקטיילים לא רעים שקצת התבזבזו עלי בתור אחד שלא מבין באלכוהול ולא מסוגל לשתות יותר משני שלוקים של משקה חריף.
 
למנה ראשונה קיבלתי את ה”קריספי רוק שרימפס” שהם שרימפס מצופים על מצע עלי בייבי ויוזו. אינני חובב מאכלי ים כלל ושרימפס בפרט אבל מצאתי את עצמי נהנה מכל ביס ומצטער על כך שהמנה נגמרה. למרות שגם שאר האוכל היה טעים, השרימפס היו הhighlight של הארוחה. 
העכברוש הצמחוני קיבל למנה ראשונה סלט אצות. הוא אמר שהיה טעים, אני נשנשתי ממנו קצת ונאלצתי להסכים.
 
המנה הבאה היתה כמה סוגים של סושי. בצד הלא צמחוני היה רול של ילו טייל עם אבוקדו ורול של טונה חריפה עם שבבי טמפורה, מיונז יפני חריף ופנקה. האורז היה איכותי והסושי היה טעים אבל המנות האחרות בהחלט האפילו עליו. את הסושי הצמחוני לא טעמתי אבל העכברוש נהנה. לצד הסושי הוגש גם סביצ`ה ילו-טייל שהיה טעים אבל לא יותר מזה.
 
הסושי הצמחוני הוא זה שבאמצע…
 
למנה עיקרית קיבלתי את ה”סמבה סליידרס”, 3 מיני-המבורגרים מאנטריקוט מיושן עם עגבניה או פטריית פורטבלו. הבשר היה טעים ביותר אבל מה שבאמת הפך את המנה למיוחדת היו הלחמניות שהיו פריכות וטעימות וששדרגו את המנה מסתם המבורגר להמבורגר איכותי. לצד ההמבורגרים הוגש גם ציפס מתובל מבטטה ותפוחי אדמה שלטעמי האישי היה מתובל מדי ושלושה רטבים. בסה”כ מנה טובה פלוס.
העכברוש קיבל אטריות סובה עם חלב קוקוס ויוזו והיה מרוצה מאוד.
 
לקינוח קיבלנו פלאן קרמל עם אגסים מבושלים, פירורי בצק עם אגוזים וגלידת וניל. השילוב של החום והקור היה מושלם, המתיקות היתה במקום והקינוח חוסל בתוך שניות. לצד הקינוח הוגש גם סאקי (נמאזאקה) שכמובן התבזבז עלי, אבל נראה שהעכברוש בהחלט נהנה ממנו.
 
לסיכום:
האוכל נהדר, המחירים לא נמוכים במיוחד. ארוחה כמו זו שתיארתי עולה מעל 200 ש”ח לאדם, ואם יש לכם לבזבז סכומים כאלה אז האוכל אכן שווה את זה.
חשוב לציין שיש במסעדה גם עסקיות במחירים שווים לכל נפש של 49 ש”ח, 59 ש”ח  ועוד.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment