גיהנום של תוכנית

קחו קבוצת אנשים, הציבו אותם בסביבה שהם אינם מורגלים בה, תנו להם משימות והציבו להם מסגרת זמן כביכול אפשרית. בפעמים הראשונות אנשים ייכשלו בצורה בוטה. הם לא מכירים את סביבת העבודה, הם לא רגילים לתנאים ובאופן כללי הסיכויים שלהם שואפים לאפס.
עם הזמן, וככל שישחקו ביותר משימות, הם יסגלו לעצמם קיצורי דרך ושיטות עבודה נכונות. הם ילמדו את טעמם של השופטים ויוכלו להתאים את עצמם בצורה נכונה יותר לתוצאות הרצויות והם יראו התקדמות משמעותית.
זהו הבסיס לכל תוכנית ריאליטי המבוססת על כשרון ו”המטבח” לא שונה.
 
במטבחי הגיהנום (הגירסה האמריקאית והמקורית של “המטבח”) קבוצה של שפים עומדים מול השף הידוע גורדון רמזי ומנסים להרשים אותו במנות יצירתיות ואיכותיות. מלבד זאת הם משתדלים לתפעל ביחד מטבח. מה שעושה את התוכנית שונה מכל שאר תוכניות הריאליטי מבוססות הכישרון, הוא רמזי עצמו שלא מהסס לעלוב, לעקוץ ולהרוס למתמודדים את התקוות בצורה די שנונה ופוגעת.
ב”המטבח”, קבוצה של שפים צעירים יותר ופחות, בעלי נסיון רב או מועט עומדים למבחן מול השף עזרא קדם. קדם מצידו משתדל שלא להיות נחמד, אבל לא ממש הולך לו. הוא משתדל להלחיץ, אולי אפילו קצת מצליח אבל זה לא בזכותו, זה בזכות חוסר האונים של המתמודדים. בסופו של דבר עזרא קדם הוא לא גורדון רמזי, הוא לא מסוגל להיות רע כמותו והוא לא מסוגל להיות שנון כמותו.
 
ראיתי שני פרקים מהתוכנית המקורית לפני שבחרתי במודע שלא לצפות במסכת ההשפלות הזו יותר. ראיתי פרק אחד של “המטבח” וזה הספיק לי בשביל להחליט שלא לצפות בה יותר. אני אוהב להסתכל על ריאליטי כתחרות ארוכת טווח במסגרת טלוויזיונית, אבל אפשר לעשות זאת גם בלי לצעוק, ובלי להשפיל. אז נכון, התוכנית הזאת מבוססת מלכתחילה על קונספט של לחץ וצעקות, ובלי ההשפלות ייתכן שאף אחד לא היה מסתכל עליה. מבחינתי זה אומר שמלכתחילה, אולי, אין לה זכות קיום, בטח ובטח שלא ברשימת הצפיה שלי.
(ערוץ 2, יום שני 21:00)
 
בקטנה
הפרומואים להישרדות עובדים על הצופים באופן חוזר ונשנה. כמה פעמים נאמין שהבנות רוצות להעיף את דן ונגלה שמדובר בקטע של 3 שניות מתוך הפרק? צפניה כבר הפסיק לסקר את התוכנית, אני כבר הפסקתי לצפות בה באופן רציף (רואה תוכנית כן, שתי תוכניות לא…) גם ככה כולנו יודעים מי יעוף בתוכניות הבאות ובאיזה סדר…
 

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. Poison bitch 15 בMarch 2008
    הגב

    תוכנית צלצול הכסף.
    מי זאת המנחה הזועתית שמדברת בלי סוף.חמודה .ואם זה קודחת במוח.לא נעימה.

Leave a comment