הפוסט הגדול הבא
יש סרטון וידאו חביב, שמאז שראיתי אותו ברשת אני שומר אותו אצלי במועדפים
זו היתה ההכרות הראשונה שלי עם התוכנית america`s got talent. מאז צפיתי בהמון קטעים נבחרים ברשת ונהניתי מכל אחד ואחד מהם. זו הסיבה שהתלהבתי כל כך כששמעתי שחנוך רוזן מלהק אנשים בעלי כישרון על מנת לביים את אותה תוכנית בישראל.
הדבר הגדול הבא יכולה להיות מוצלחת במיוחד. היא חפה מכל תסמיני הכוכב נולד לדורותיו: משיכת הזמן הבלתי נסבלת, שיפוט מלווה בהערות לא קשורות, שידור חי ולכן נמרח, צביקה הדר וכו`. עם זאת היא סובלת משלל תסמינים משל עצמה: נועה תשבי, חוסר אמינות וציפיות גבוהות.
נועה תשבי, אמורה להיות מנחה ובעצם לשמש כצינור לכל התוכן השיווקי שקיים בתוכנית. אין ספק שזקוקים לה על מנת להרוויח כסף, אך מבחינת תוכן, היא מהווה את החלק הכי מיותר בתוכנית, ועושה זאת בחוסר כישרון בולט. ראיתי את נועה תשבי משחקת בכמה מקרים, לפעמים היא טובה יותר לפעמים היא טובה פחות, הפעם היא היתה פשוט גרועה.
לאורך כל התוכנית חשתי שהיו מקרים בהם תגובות הקהל נראו לא אמינות במיוחד, אבל המקרה הכי בולט הוא המקרה של הילדה ששרה את “שיר למעלות”. היתה תחושה חזקה מאוד של בימוי התגובות והשיפוט. הילדה (הקטנה יש לציין) שרה חביב אבל לא בצורה יוצאת מן הכלל ולמרות זאת השופטים התרגשו עד דמעות והעבירו אותה ללא כל עוררין תוך שהם שופכים עליה קיטונות של סוכר (מה שלא עזר והיא התחילה לבכות). אני חושש שבמקרה הזה, ואולי גם האחרים, התערב שיקולו של הבמאי שרצה שגם אצלנו תהיה זמרת זעירה ומדהימה כמו זו שבסרטון למעלה, רק שבמקום למצוא אחת, הוא בחר להמציא אחת… זה פשוט לא עובד. אם רוצים שהתוכנית הזאת תצליח, השופטים צריכים להיות אמינים, קונקרטיים וחביבים כמו שראינו שהם יודעים להיות
הבעיה העיקרית של הדבר הגדול הבא, היא שמעליה תמיד תהיה התוכנית האמריקאית. בעוד כוכב נולד מצליחה בצורה כלשהי להתחמק (גם אם לא לגמרי) מהשוואות עם אחותה הגדולה אמריקן איידול, לדבר הגדול הבא אין את הפריבילגיה הזאת. לצערנו באמריקה יש הרבה יותר אנשים ומכאן הרבה יותר כשרונות והרבה יותר מבחר שממנו ניתן לערוך תוכנית טובה. אצלנו זה תמיד יהיה “פחות טוב”.
למרות כל האמור כאן ואולי בגלל, אני מצפה מהתוכנית הזאת לגדולות. כבר בתוכנית הראשונה הופתעתי לטובה מהרצינות שבה לוקחים המתמודדים והשופטים את תפקידם. למרות שידעתי שמדובר בפורמט שנלקח מהתוכנית האמריקאית, האמנתי שבהתאם למקרים עברו גם הפעם ישנו אותו ללא הכר ויהרסו בו כל חלקה טובה. אני שמח להודות שטעיתי. אפילו ליהוק השופטים דומה בהרכבו למקור (קצר הרוח, הבחורה היפה והאינטיליגנטית והמבוגר טוב הלב).
אני מצפה בקוצר רוח לתוכנית השניה, ואתם?
siv30 30 בJune 2007
לא צפיתי
אבל שתדע ששמעתי תגובות נלהבות ביותר בקשר לילדה הזו שאתה מדבר עליה. לא רק נלהבות אלא גם נשפכות ומהללות. כך שאני מניחה שהבמאי לא טעה בבחירה שלו וקלע לדעת הציבור.
wranger 30 בJune 2007
עם כל הכבוד לביאנקה, ויש כבוד
אני חשבתי שזה היה מחריד, רדוד, צעקני וקצת כמו תאונת רכבת – אתה לא רוצה להוריד את העיניים, אבל אתה לא יכול להפסיק להסתכל. מוטי רייף קצר רוח מדי, יעל בר זוהר מתוקה מדי, ויהורם גאון יותר מדי דודה, ונועה תשבי יותר מדי מדברת.<br>וכן, גם לי נראה שהקטע עם יובל גולן, הילדה ששרה לאבא שלה, היה מפתיע בדמיונו לביאנקה המד-הי-מה שבסרטון הזה (גם אצלי הוא במועדפים. אחד הטובים. בהחלט).<br>בקיצור, אני לא מצפה לתוכנית השניה. ממש לא.
לוולה [: 30 בJune 2007
מדהיםםם
היא שרה כמו ילדה גדולה<br>יש לה קול מדהיםםםםםם !!<br>
wranger 30 בJune 2007
*לסבא שלה
ביקורט 30 בJune 2007
מנסיון שלי
לציבור יש נטייה להסכים עם ברי סמכא. משמע, אם שופטים שהם כביכול מוסמכים ומבינים, יאמרו כולם שילדה מסויימת היא עילוי, רוב הציבור יסכים עם דעתם וזה יהפוך לדעת הרוב.<br>ניתן לראות את הנושא בניסוי של מילגרם שבו בעקבות הוראות מגבוה נתנו הסטודנטים מכות חשמל בעוצמה גבוהה לנבדקים למרות שחששו שזה עלול לפגוע בהם (מכות החשמל היו פיקטיביות, אבל הסטודנטים לא ידעו זאת).<br>בכוכב נולד לא רואים את זה בא לידי ביטוי דווקא בגלל הויכוחים הרבים בין השופטים.<br><br>מצד שני, יכול להיות שהיא עילוי ורק אני וחברי לא רואים את זה…
ביקורט 30 בJune 2007
אני דווקא מצפה מהסיבה הפשוטה
שתוכניות נוטות להשתפר או להפוך לגרועות יותר עם הזמן. אף תוכנית לא נשארת באותה רמה לאורך זמן. אני מקווה שהתוכנית תשתפר ושסוף סוף תהיה לנו העתקה ראויה בארץ.