עלוקות מוצצות רייטינג

כאשר נגמר כוכב נולד האמנתי שג`קו יעלם בתוך מספר ימים מהכותרות (לפחות עד שיוציא דיסק או משהו). טעיתי.
מאז שזכה הספיקו העיתונים ליידע אותנו שג`קו סירב להשתתף בפסטיגל, שהוא השתמט מהצבא, שהוא כתב בעבר שיר עם המילים “מדינה זונה מדינה מוצצת” ושראשי מועצות החליטו להחרים אותו עקב כך.
 
מה גורם לעיתונאים כמו גם לבלוגרים להתקיף כך דווקא את ג`קו? החלטתי לבחון את הטענות העיקריות.
 
טענה 1 – ג`קו משתמט. לא ראוי שיהיה אומן משתמט.
הוא לא היחיד. התופעה של אומנים משתמטים היא לא חדשה בברנז`ה הישראלית. למען האמת, כאשר תום אבני ורוני דואני הודיעו שהם אינם משתמטים וכן מתגייסים, זה עורר באזז רציני בעיתונות מרוב שזה היה יוצא דופן.
אם זו היתה הסיבה האמיתית להתקפה על ג`קו הרי שהיו צריכים להתקיף באותה מידה חצי מאומני ישראל, שלא לדבר על רבים מעולם התקשורת.
 
טענה 2 – ג`קו נבחר. אם היו יודעים מראש על כך לא היו בוחרים בו.
ג`קו השתתף בתחרות כשרונות (אם טובה או לא, זה ויכוח אחר) והוא נבחר ע”פ הכשרון שלו (גם אם היה מדובר רק על הכשרון לסחוף בנות 15). אם אנשים בחרו בו מסיבות אחרות, הם צריכים קודם כל לבדוק את עצמם כי ג`קו לא התחרה בתור האדם עם הנטיות הפוליטיות הכי קונפורמיסטיות ולא בתור הבן-אדם הכי נחמד שיש. הוא התחרה בתור כוכב נולד.
אם זו היתה הסיבה האמיתית להתקפה על ג`קו הכי שהיו צריכים להתקיף בעצם את טדי הפקות על כך שלא בדקה אם יש אנשים כשרוניים עם דעות שאינן סטנדרטיות.
מעבר לכך, יש לשים לב לכמה בחירות אחרות שעם ישראל מבצע, לאו דווקא בנושאים בידוריים ולמרות זאת אותם נבחרים לא מוחרמים כלל.
 
טענה 3 – ג`קו משפיע. הנוער של היום מושפע מאלילי התרבות שלו וג`קו הוא השפעה רעה.
אני לא רואה את אותם ראשי מועצות מחרימים את אביב גפן למרות שגם לא בעבר היו שירים ש”דיברו לא יפה” על המדינה או על העומדים בראשה. אני לא רואה אותם מחרימים את מאיה בוסקילה למרות שהיא השתמטה ועוד בצורה הרבה פחות לגיטימית (לפחות מבחינתי). ואין ספק שלשניהם היתה השפעה על בני נוער ועדיין יש.
אם זו היתה הסיבה האמיתית להתקפה על ג`קו הרי שכבר מזמן הבידור היחיד שהיה קיים שם היה אריאל זילבר.
 
לסיכום -ג`קו הוא רייטינג.
כל מי שרוצה ששמו יופיע בתקשורת צריך ליצור פרובוקציה מסוימת בנושא בעל רייטינג גבוה. ג`קו הוא פשוט מטרה קלה. הוא השתמט מהצבא והוא לא חושש לומר זאת, 15 דקות התהילה שלו עוד לא הסתיימו והוא כתב בעבר שיר נון-קונפורמיסטי.
אז בואו נתלבש על אדם שזכה בתחרות כשרונות ונבנה את הקריירה שלנו על חשבונו. מישהו ראה עלוקות בסביבה?

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. mary lou 15 בSeptember 2006
    הגב

    את הכתבה היום בידיעות קראת?
    ג`קו השתמט מהצבא.<br>ג`קו נתן אגרוף לבנאדם ושלח אותו לבית חולים.<br>ג`קו השתתף בפאקינג (ואני מתכוונת לפאקינג") מיני-סרט-פורנו-אינטרנטי כששידר לעולם את ביצועיו במיטה.<br><br>אתה יודע מה? ת`כלס, לא אכפת לי מכל אלו.<br>אבל אם אני יודעת שאחותי הקטנה בת 11 תקרא בשקיקה את הגיגיו המפורטים על כמה שסקס בים זה לא נוח כי… (למי שמועניין בפרטים, ידיעות אחרונות, כ10 שקל בסופר הקרוב)- זה צורם לי. ואולי לא צריך להחרים אותו אבל אולי צריך להטביע לו על המצח איזו חותמת של הגבלת גיל.

  2. Seidman 15 בSeptember 2006
    הגב

    ג`קו הוא עוד פוץ מיני רבים
    יש לו שם מגניב, להקה עצמאית והוא אפילו יוצר (כי פתאום בכוכב נולד יש גם יוצרים וזה איכות!). בתכל`ס זה לא מעניין אותי מי זה באמת ג`קו הזה.<br><br>הוא בוחר להשתמט? זה הבחירה שלו והתירוץ העלוב שהוא החליט לצרף אותו אליה. העיתונאי שראיין את ג`קו דאג גם לקריירה שלו אבל גם לזו של ג`קו שמתמרד נגד המערכת, ומי שנגד המערכת זה קול וכל הבולשיט הזה. מנסים למכור ג`קו מרדן ואי לכך כפי שאמרת, רייטינג.<br><br>אני לא חש שיש כאן עלוקות בסביבה ואני לא חש שיורדים לחייו של ג`קו. אני מרגיש אדם שמעוניין לעורר קצת פרובוקציות בשביל עצמו ובשביל המכירות עתידיות של הלהקה שלו. הוא בחר את ההזדמנות הטובה ביותר בשבילו להצהיר על הדברים, ואי לכך אנשים ראו בכך חוסר טעם, בייחוד לאחר סיום המלחמה לא מזמן.<br><br>ג`קו הוא עוד פוץ והוא לא מרגש אותי. כפי שנהגתי עם תוכניות ריאליטי עד כה, אני עושה גם כעת – זה זמן מבוזבז וחבל שעל פי מרות אנשים כאלה התקשורת הישראלית משחקת.

  3. תמיד בליבי 15 בSeptember 2006
    הגב

    הכל נכון..
    אני חושבת שלא אמור להיות קשר..<br>בכל אופן.. לדעתי פשוט מחפשים תירוצים..<br>לא שאני בעד משתמטים אבל לא חושבת שאמור להיות קשר..<br>חבל שנותנים לזמרים וכישרונות כל כך הרבה כוח להשפיע על הנוער..<br><br>

  4. Tali1912 15 בSeptember 2006
    הגב

    🙂 מכתב גלוי ל….
    אוחחח תמיד רציתי לכתוב את המילים האלה.<br><עוד לא הפנמתי מה כל המכתבים האלה בבלוגים>.<br>טוב אז לנושא….<br>ג`קו…….ג`קו ….. אל תבכה כה כה, כי אתה בחור יפה פה פה <האמנם?><br>קח ת`נשק לידך כה כה ותירה לאן שבא בא בא…<br><br>ראיתי את הראיון איתו היום בטלויז`ן. מה נסגר איתו?<br>למה הוא תמיד בוכה? מה יש? אני לא רוצה לדמיין<br>מה הוא היה עושה עם נסראללה היה עומד מולו, או איזה חזבאלון.<br>היה מכוון לעברו נשק אם הוא היה בוכה גם או היה נלחם.<br>ההתנצלות אולי קצת במקום, אבל ג`קו היה צריך לחשוב <br>על מה שהוא מדבר בראיון לפני הפליטות פה שלו.<br><br>ג`קו בוכה על כל שטות, אני בוכה שזהבית "שעשתה צבא" לא עלתה במקומו לגמר.<br>

  5. Sefy 15 בSeptember 2006
    הגב

    לא יאומן שעל זה יש צעקות במדינה
    מה עם כל אלו שסובלים עדיין מאחרי המלחמה? אני מניח שהם לא ממש מעניינים יותר אף אחד אה?<br>זה היה לפני כמה זמן? שבועיים וקצת? מה איכפת לי מה הוא עושה בחיים הפרטיים שלו, מצידי אם זה עושה לו טוב, שילך לעשות סקס עם חיות ושצער גידול חיות יטפל בו.<br><br>כמו שאמרת, גם אביב גפן לא עשה צבא והכריז על זה בקולי קולות ולדעתי הוא יותר מעוות מהג`קו הזה. אין חור שאני לא שומע איזו הערה על אביב גפן וכמה שהוא מדהים, לדעתי הוא פוץ יותר גדול מאשר הג`קו הזה אבל לא עושים לו שום דבר. המדינה הזו מורכבת מאנשים מזויפים וצבועים…

  6. השרוט ממליץ 15 בSeptember 2006
    הגב

    קראתי כמה מהתגובות
    אני מסכים איתך<br>ג`קו נבחר בגלל שהוא שר יפה, זה הכל, לא בגלל דיעותיו ולא בגלל סיפור החיים שלו.<br>גם אנחנו מדברים לא יפה על אנשים לפעמים, כותבים שירים פרובוקטביים או מביעים דיעות (זכות הביטוי עדיין קיימת עד כמה שאני יודע) שלא בדיוק עולות בקנה אחד עם כולם.<br>רק שאצלנו זה לא מתפרסם בעיתון גדול ואותנו לא מחפשת התקשורת..<br>כל אדם צריך להסתכל על עצמו לפני שהוא שופט בכזו קלות אחרים.

  7. IDODC 15 בSeptember 2006
    הגב

    אני לא יכול לעשות כאילו
    דברים שהוא אמר לא הפריעו לי.<br>הוא ילד קטן ואידיוט, אין מה לעשות.<br>לא לשרת בצה"ל [אמרנו, לצערנו זה כבר בגדר של "מילא", כי כל כך הרבה עשו את זה], אח"כ לכתוב שיר שנאה למדינה, ואח"כ להגיד שמזל שהאומנים נשארים בחיים, כי אז יש מי שישיר על הקבר של החיילים שנהרגים [או משהו כזה]..<br>לרדת בכזו בוטות על אומנים מנוסים וטובים [נכון להיום. -הרי הוא עוד לא הוכיח את עצמו ובעולם נורמלי לא הייתה שום סיבה שמישהו ירצה לראיין אותו-]….<br>[וכו`… יש לאן להמשיך אבל אני אעצור כאן].<br><br>אבל אחרי הכול, לא בזכות זה הוא נבחר.<br>ואני לא הצבעתי לו [כי למאיה, שייתכן שהייתה מנצחת אם ההצבעה הייתה היום], אז אני מרשה לעצמי, אבל לדעתי זו צביעות גדולה להגיד פתאום "אם הייתי יודע, לא הייתי מצביע לו".<br>כי אז כנראה ששכחנו לשם מה התכנסנו כאן כל שבוע.<br><br>IDO

  8. B R A Y E R 15 בSeptember 2006
    הגב

    בדיוק מה שאני חושב|כן|
    בידיעות של יום שני צביקה הדר התראיין ותמך בג`קו וניסה כמה שיותר להגן עליו.<br>הוא סיפר למה באמת ג`קו השתמט ושג`קו רצה מאוד להיות בלהקה צבאית אבל הצבא לא נתנו לו ואמרו לו במקום זה שילך ויפרנס את אמא שלו.<br>רוב הדברים שאתה כתבת פה צביקה הדר אמר בראיון.<br><br>[אגב, לא מספיק שמחרימים אותו בהופעות, ערוץ הילדים החליט לעשות צעד טיפשי לחלוטין ולהחרים אותו גם מצד הילדים.<br>בכתבה באתר שלהם שהופיעה בדף בית הם טענו שג`קו שיקר לכל הילדים כשהוא התארח לפני חודש באולפן ואמר להם שהוא נגד אלימות.<br>הנה הכתבה- http://www.shesh.co.il/magazine/katavot.asp?nose=198&id_katava=2141%5D

  9. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    לא הבנת את הכוונה מאחורי הרשומה
    אני התעצבנתי מהירידה לחיים של הבן אדם, את שוב מתעצבנת בגלל החיים של הבן אדם.<br>אני לא חושב שג`קו חכם במיוחד. הוא בטח לא מצטייר ככה מהראיונות איתו. אבל הוא יוצר מוזיקה לא רעה וזה מה שאמור לעניין את ראשי המועצות שהוא יבוא לשיר אצלם.<br>את לא רוצה שאחותך הקטנה תרייר על תאורי הסקס שלו, אל תתני לה לקרוא את הכתבה. מה הקשר בכלל להופעות שלו?<br>השיר "באה מאהבה" מדבר על סקס. השיר "שלל שרב" מדבר על אונס ואת שניהם משדרים שוב ושוב ושוב בגלגל"צ לכל דורש. אבל כשג`קו אייזנברג אומר שהוא לא אוהב לעשות סקס בים כי החול נכנס לו לתחת זה מה שמפריע לך?<br>בבלוג TV של תפוז יש מדי ערב שידורים למבוגרים בלבד. ג`קו שכב עם מישהי ששידרה את הקטע ביניהם במצלמה. זה לא נראה לי עד כדי כך לא הגיוני. זה לא שהוא עושה את זה באופן קבוע (וגם אם כן, אז מה?).<br>את נושא הצבא אני מאמין שמיציתי ברשומה עצמה.

  10. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    התקשורת הישראלית
    משחקת לידי הצרכן הישראלי שמשחק לידי התקשורת הישראלית וחוזר חלילה. הפעם היה לכוכב נולד איזשהו פאק בפס הייצור והם נפלו על כוכב קצת וולגרי, מאוד לא קונפורמי וכזה שלא מוכן ללכת לפסטיגלים למרות שאין לו כסף. <br>ג`קו הוא לא חכם במיוחד (לפחות ע"פ המצטייר מהכתבה), ואין ספק שהוא פוץ. אבל המטרה שלו זה לעשות מוזיקה ואם הוא יעשה את זה טוב, אני מוכן לסלוח לו על האדיוטיות שהוא מתאפיין בה. <br>האם הוא יעשה את זה טוב? את זה נותר לראות.

  11. mary lou 15 בSeptember 2006
    הגב

    יכול להיות שלא התנסחתי טוב…
    כמו שאמרתי, מרשימת הדברים שעשה או לא עשה אפשר להתעלם.<br>סך הכל הבנאדם הוא בנאדם פרטי והוא יכול לעשות מה שבא לו.<br><br>אני לא מתעצבנת מהחיים שלו, אני מתעצבנת מזה שהוא משתף פעולה עם העיתונאים. הוא כוכב, והוא יודע שהוא כוכב, והסיבות שציינת פה גורמות לעיתונים (ולבלוגרים) לחפש כל פרט בעבר שלו שיכנס מתאים למשבצת של כוכב הרוק. במקום לבקש שלא יתעסקו בדברים מסויימים בחייו ג`קו מקשקש בראיונות ללא הפסקה. <br>מה גורם לעיתונאי להתקיף את ג`קו? העובדה שג`קו משתף פעולה! הוא עצמו מנסה לעורר את הדיון, אחרת תן לי סיבה נורמלית אחת שהבן אדם ישתף אותנו באיפה נוח לו לעשות סקס וכו` (כשהוא יודע, יודע שבנות 12 ישבו ויקראו את זה). <br><br>אגב, אני לא מצדיקה את החרם של ראשי המועצות ואני לא חושבת שיש קשר בין המוזיקה לחייו של ג`קו. אבל מי בעצם ערב לי שהוא לא יפתח את הפה על הבמה ובהופעה במרכז המסחרי בשכונה שלי ישלוף עוד כמה ממשפטי החוכמה שלו (ואנחנו כבר רואים שהבחור קצת מועד לפורענות)?

  12. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    אני מניח שהכתבה
    נעשתה בצורה של שיחה. ואני מניח שג`קו עדיין לא למד לשמור על הפה שלו בנוכחות כתבים ודווקא זרם עם השיחה. אולי הוא ילמד בעתיד. אולי אני טועה והוא אמר את הדברים האלה מתוך מגמה ברורה שהם יופיעו בעיתון. <br><br>כל עוד הוא לא עמד על במה ו"השחית את הנוער" כדברי עיתונאים רבים, אני מאמין שצריך לתת לו את הפריוילגיה לא להישפט מראש. אם וכאשר הוא יתחיל לדבר על דברים לא ראויים בהופעות שלו, שכל אחד יחליט אם הוא רוצה להרשות לילדים שלו לגשת להופעה.

  13. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    ברור שמחפשים תירוצים
    לא נותנים לזמרים כוח להשפיע. הם פשוט משפיעים. יש בני נוער שמושפעים יותר ויש שפחות אבל מאז ומתמיד אייקוני תרבות השפיעו על הנוער.

  14. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    ושוב, אני לא רואה קשר
    בין השירות בצבא לזכיה בתחרות כשרונות. <br>ובינינו – זהבית מעצבנת הרבה יותר.

  15. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    על מה אין צעקות במדינה
    על כל דבר צועקים כולם ואז זה נרגע ורק קומץ ממשיכים לצעוק. זה יקרה גם עם ג`קו.<br><br>אביב גפן הוא אדם מעצבן אבל מלחין מצויין. וככזה אני מתייחס אליו – מלחין.

  16. Sefy 15 בSeptember 2006
    הגב

    זה בגלל הצביעות והדו פרצופיות פה!
    זה כמו שבישראל כמעט לפני ששואלים אותך מה שלומך, שואלים מה עשית בצבא ומה הדעות הפוליטיות שלך ועל פי זה שופטים אותך ומוציאים אותך להורג…

  17. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    הלוואי
    אני לא רוצה לחשוב על כל השירים שטענתי בקול שאני לא אוהב אותם. אם מחרימים את ג`קו בהליקון, אותי צריך להחרים בכל חברות התקליטים…<br>כנראה שלחבוט בג`קו הפך להיות ספורט לאומי, כי כל יום עוד ועוד אנשים/חברות מצטרפים לנסיעה.

  18. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    ילד לא כל כך קטן…
    אי השירות שלו בצה”ל נבע מתנאי ת”ש. בתור בן יחיד הצבא נתן לו אפשרות אם לשרת או לא, זה לגיטימי מבחינתו לבחור ב”לא”. אני לא יודע אם הייתי בוחר כמוהו, אבל הוא לא ה”משתמט שמדיח ילדים תמימים לא לשרת בצה”ל” שעשו ממנו.<br>שיר השנאה למדינה נכתב מזמן והוא לא כל כך שיר שנאה למדינה כמו שהוא שיר מחאה על דברים שקורים כאן. ממליץ לך מאוד לקרוא את המילים שלו. אני לא רואה את ראשי המועצות מחרימים את אביב גפן על שירים שהוא כתב בעבר (והוא ירד לא מעט על מנהיגי המדינה).<br>ה"לכלוך" על האומנים… אני בספק אם נאמר בכוונה רעה. הוא הביע דעה לגבי טיב המוזיקה שלהם, קצת בבוטות אבל עדיין דעה אישית שלו (השיר תפוחים ותמרים גורם -לי- להקיא). אני אמנם לא חושב שלאמר את זה בראיון לעיתון זה המקום האידיאלי, אבל אני מאמין שהוא פשוט לא מסנן את מה שיש לו להגיד. לא חכם במיוחד, אבל לא עד כדי כך נוראי.<br><br>במילים אחרות. גם אם הייתי יודע, הייתי מצביע לו.

  19. פגעסוס 15 בSeptember 2006
    הגב

    בנושא הזה אני מסכים איתך
    נושא השירות תופס כאן נתח גדול מאוד מן ההוויה הישראלית. הרבה יותר גדול ממה שאמור לתפוס.

Leave a comment