האזרח קופטש: ירוק בפוליטיקה

גיל קופטש יוצא היום (24 לאפריל) עם סדרה המתעדת את הדרך שלו מהטלוויזיה אל הפוליטיקה ובחזרה. בפרק הראשון שישודר היום גיל יקבל את ההצעה, יצחק עליה, יקבל אותה ויגלה כמה רוחשים חיי הפוליטיקאי. על הדרך הוא ידאג לשמור על תדמית הליצן שלו, להעיר הערות מתחכמות שכעת, אחרי שלא נכנס לכנסת, אפשר להראות אותם ולהסביר את הצד שלו של מה שגרם לפיצול של המפלגה.

הדבר הראשון שלכד את עיני בתוכנית הוא גילגול הג’וינטים על ימין ועל שמאל ושאלות ה”אתה רוצה לעשן משהו” הרב משמעיות שצצו בכל מקום. למיטב ידיעתי עלה ירוק עוד לא הצליחו להשיג את מטרתם וסמים עדיין אינם חוקיים במדינה ולכן זה גרם לי לתהות אם התוכנית הזאת היא חלק ממאמץ מודע להראות סמים קלים כמשהו יומיומי ולגרום לשיחה למען העלאת המודעות לנושא לקראת הבחירות הבאות. אם כן, אז שאפו. הם הצליחו, עובדה שאני כותב על זה.
עם זאת לא נראה שהסרט עושה טוב למפלגה מאחר ואנשיה מוצגים ברמה מסויימת כאנשים מוזרים משהו (אחד מהם מחבר שיר רוק מוזר בשביל להגיע למקום שלישי, האחר מפוצץ שיחות שלום באלימות) ואני די בטוח שאני לא מעוניין שאנשים כאלה יקדמו את ענייני בכנסת. אפשר לומר שקופטש נראה האדם האחראי יותר מבין חברי המפלגה וזה אומר הרבה.
אפשרות אחרת היא שמאחר ועישון סמים הוא חלק מאוד עיקרי מדרך חייהם של המעורבים בדבר, התקבלה החלטה עריכתית שלא להסתיר את זה בלי קשר לתוכניות לעתיד. יכול להיות שקופטש החליט שהוא שרף את הגשרים לעולם הפוליטיקה ולכן כל שנותר לו זה ליצור מזה תוכנית תיעודית עד כמה שיותר אמיתית. בכל מקרה, תמיד אפשר להכחיש ולהגיד שגילגלו רק טבק.

מתחילת התוכנית ועד תומה גיל מפנטז על החיים הקלים שיהיו לו כפוליטיקאי. בכל רגע נדמה לו שיש רק עוד דבר אחד לעשות ורק עוד משוכה אחת לעבור ואחריה הוא יוכל לחזור לגלוש בים ולשמש רק כדמות ייצוגית אבל זה לא קורה. הוא מוצא את עצמו נאלץ להרכיב רשימה ולהתמודד עם חברי מפלגה שמנסים לערער את מקומו. אני לא יודע מה יקרה בפרקים הבאים אבל מהפרק הראשון יצאתי עם תחושה שגיל מנסה לומר לנו “חברה, זה לא קל כמו שזה נראה מבחוץ”. למרות כל השטויות שביצע והראיונות המצחיקים באותה תקופה, נראה שהוא באמת עבד קשה בשביל לנסות ולהזיז שם עניינים ולמרות שבסדרה הוא מתבל את הכל בנימה קלילה של הומור עצמי וציניות לגבי כל הביורוקרטיה, רואים שהוא השקיע לא מעט.

לסיכום: הפרק הראשון התחיל חלש במן נסיון עגום להראות את כיצד גיל קיבל את ההצעה להיכנס לפוליטיקה ונכנס לקצב רק כאשר התחיל המאבק על ראשות המפלגה. שווה לראות אותו, אפילו רק בשביל להבין איך התקבלו החלטות במפלגה ואילו אנשים באמת הרכיבו אותה. אני לא יודע אם קופטש באמת חשב שהחיים כפוליטיקאי יהיו דבש או שהוא סתם מנסה להציג את המצב בצורה כזאת כדי לשמור על התדמית הטלוויזיוניות שלו, אבל התובנות השונות שהוא מגיע אליהן תוך כדי התהליך הן יקרות מפז.

האזרח קופטש, ערוץ ביפ, יום שבת ב 22:00.

logo

Related posts

חרם זה לא משחק ילדים

מי ששיחק פעם את "משחק השקט" שירים את היד הוירטואלית שלו. אתם מכירים את השלב הזה במשחק שבו כבר נמאס לכם לשתוק אבל אתם ממשיכים כדי לא להפסיד? השלב הזה שבו אתם מנסים בכוח למצוא דרך לגרום לשחקן השני לדבר או למצוא תירוץ לפתוח את הפה בלי לצאת קטנים? זה קורה בגלל שאנחנו נועדנו לדבר. האדם הוא חיה חברתית...

מחוברות לעצמן

קחו 5 נשים בגילאים שונים וממקומות שונים, תנו להן מצלמות וידאו והוראות לצלם את החיים שלהן ומה תקבלו? בעיקר דיבורי סקס, אהבה ורגשי נחיתות. ילדה רוסיה שנאלצת לעבוד למחייתה ולא מאמינה באהבה, עיתונאית ואמא שמרגישה שהיא בדרך הלא נכונה, בחורה שלא מרשה לחבר שלה להראות לה חיבה מול הילדים שלה...

משפחה בהפרעה - הבובלילים

הם באים כן הם באים, הבובלילים המופלאים, בתוך הבית המלא שמחה, עם בנישתי וכל המשפחהמשפחת בובליל, משפחת בובליל. עם אבא חביב, עילג וגדול, בובליל-אמא תמיד מטפלת בכלבבית קטן גרים בלווה ואהבה.עם הרבה ידידים והרבה חברים, בבית קסום ומוזר הם גריםנפליג אל החתונה בשמחה כולנו יחד, כולנו...

Leave a comment