בואו נעוף יחד

מאז שהייתי קטן חלמתי לעוף. אני לא מדבר על טיסה במטוס או ריחוף מעל הקרקע בעזרת חבלים, אני מדבר על תעופה אמיתית, רק אני והגוף שלי. בחלומות שלי שני נוסק לשמיים ועף מעל הים, במציאות הכי קרוב שהגעתי לזה היה לעשות באנג`י. כששמעתי שנמרוד הראל עומד ללמד מישהו לעוף, הרעב הישן התעורר מחדש.
 
לפני שבועיים הבטיח נמרוד הראל שמישהו בתוכנית עומד לעוף, בלי חוטים ובלי טריקים. לאחר צפייה מאוחרת (פספסתי את התוכנית אז צפיתי באתר) אני יכול להגיד שחוטים אמנם לא היו שם, אבל היה וואחד טריק. מי שלא ראה את התוכנית ולא רוצה ספויילרים, זה הזמן לעזוב.
 
זהירות ספויילרים
 
נתחיל בהצהרה – אני סקפטי. נמרוד הראל טוען בתחילת התוכנית שהאנשים המשתתפים שם לא תודרכו מראש ושכל מה שרואים שם הוא אמיתי לגמרי, אבל כשרואים אנשים שמפסיקים לראות את הצבע האדום או אנשים שלא מסוגלים להנמיך את היד מעל ציור של כנפיים איזשהו ספק מתגנב לראש. איכשהו תמיד אנשים אחרים הם אלו שעוברים את החוויות אלה ומה שאנחנו הצופים חווים הוא רק את הצילום ואת התיאור שלהם את החוויה. אז למרות שבהמשך הפוסט אני אתייחס לכל מה שקרה שם כאמיתי, אני לא באמת מאמין שהכל ככה (נמרוד, אתה מוזמן להוכיח לי אחרת).
 
הדבר שהכי הפריע לי בתוכנית הזו היה השקר. אני לא מדבר על הפרומואים שמהם אני כבר לא מצפה לכלום, אני מדבר על נמרוד עצמו שהציג את המיקום של “מסלול ההמראה”  והבטיח לנו שמישהו ירוד עליו עד הרמפה ויקפוץ. אני יכול להבין שהיה חשוב לו שה”קורבן” יאמין בכך שהוא עומד לעשות את זה, והוא אף חזר ואמר כמה פעמים שחלק מהדברים שהוא עשה היו בלי תועלת פיזית ונועדו רק על מנת שה”קורבן” יאמין בכך. אבל כאשר נמרוד קריין למצלמה והציג לנו את המקום בפעם הראשונה, ה”קורבן” לא היה לידו ולא היתה כל סיבה לשקר מלבד הרצון לשמור אותנו דבוקים למסך (שזה רצון לגיטימי, אבל לא בכל מחיר).
 
גם אם נתעלם מהשקר הבוטה ומונחה הרייטינג שהיה בפרומואים ובתחילת התוכנית, הסיום שלה היה ממש פארסה. לקחת בחורה סקפטית (ושוב אני מתעלם מהעובדה שאולי היא שחקנית) ולנסות לשכנע אותה באמיתות ה”כוחות” של נמרוד ע”י שליחת האדם שרצה לעוף למסע אסטרלי שבו הוא בעצם יוצא מהגוף שלו? יש לי תחושה שנמרוד קצת הגזים הפעם. אין לי בעיה עם קוסמים שיוצרים אשליות כל עוד הם לא חולים בתסמונת אורי גלר, ואני חושש שנמרוד נמצא בדרך לשם.
 
– –
 
בתוכנית השניה של נמרוד, על כוחו של הכסף, נרשמה רגיעה במינון ה”על טבעי” וזה היה שינוי לטובה. היא היתה הרבה יותר אמינה והרבה יותר מהנה. אמנם היה לו מעין קטע שהוא העתיק מהאינטרנט וניסה לקשר את זה לכך ש”הכסף מעוור אותנו” אבל זה לגיטימי גם אם המסקנה היא אדיוטית. זה לא הכסף שמעוור אותנו אלא הקסם שגורם לנו להתרכז בתפל ולא בעיקר.

בסופו של דבר אני ממליץ לראות את התוכניות הבאות (אם הבנתי נכון אמורות להיות עוד שתיים?) אבל לקחת את כל מה שמופיע ונאמר בהן בערבון מאוד מאוד מוגבל.
 
להנאתכם הנה הקטע המקורי מהאינטרנט רק שבניגוד לתוכנית כאן הקלפים מעוורים אותנו ולא הכסף:

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

5 Comments

  1. lekner 7 בOctober 2009
    הגב

    יציאה אסטרלית/הקרנה עצמית <br>
    בהחלט קיימת, כאשר אדם מבצע הקרנה עצמית הוא בהחלט עף אומנם לא פיזית, מה שנמרוד עושה אלו לא קסמים אלא מניפולציות (למעט ההקרנה) <br>בקשר למעוף זה מה שהובטח וזה מה שהתקיים, אני מציע לך ללמוד את הנושא לעומק ומי יודע אולי גם אתה תצליח לעוף, אני האמנתי לכל מה שנראה ונכון שהמסלול היה גימיק אבל התופעה קיימת מעל לכל ספק. <br>

  2. aphrodita19 7 בOctober 2009
    הגב

    למרות שכתבתם יפה אני חייבת לתקן <br>
    אני יכולה לומר לך ב100% שאף אחד מהאנשים שהיו בתוכנית לא התבקשו לשחק או לשקר או לביים תגובות. לגמרי. כמו לבחור מתנדבים מהקהל, רק מול מצלמה ולא במופע חי. אותו דבר לחלוטין. אתה יכול להאמין או שלא, אבל אין לי אינטרס לשקר לך . באמת שזה נכון. <br>

  3. ביקורט 7 בOctober 2009
    הגב

    מסתבר שלא מעל לכל ספק <br>
    הספק שלי עדיין שריר וקיים. <br>

  4. ביקורט 7 בOctober 2009
    הגב

    תסלחי לי אם אני עדיין ספקן <br>
    יידרש יותר מתגובה של מישהי שאינני מכיר על מנת לשכנע אותי בנושא. <br>

  5. רועי 29 בOctober 2014
    הגב

    חוויה חוץ גופית זהו מצב שבו התודעה שלנו מתנתקת מהגוף הפיזי – אנו לא באמת עוזבים אותו. במצב זה התודעה ‘מטיילת’ בעולמינו זה
    הקרנה אסטרלית זהו מצב שבו התודעה עוברת למיימד אחר – המישור האסטרלי, אפשר גם לקרא לו עולם החלומות.
    אנשים אשר חוו את שתי החוויות יכולים להבדיל ביניהם ולכן אפשר להסיק שמדובר בחוויות שונות
    אפשר לקרא עוד באתר זה שמסביר הנושא בצורה טובה, אני ממליץ בחום – זה נושא מרתק – אנו מסוגלים הרבה יותר ממה שאנו חושבים!
    http://astraljourneys.co.il

Leave a comment