לא כל כך נהדרת

אכזבה, זה מה שיש לי להגיד על מופע העצמכלום של חברי ארץ נהדרת ביום ראשון. מופע משמים של חיקויים, קשקושים ותו לא.. סאטירה לא היתה שם וחבל.
 
דווקא הרעיון היה נחמד – לשים את חברי הממשלה בבית האח הגדול, ליצור מצב שבו ביבי מתחרפן ותוקף את אמריקה. היה כאן פוטנציאל לטירוף טוטאלי שבמקומו קיבלנו המון בדיחות לעוסות ואולי שניים שלושה קטעים שמתיימרים להיות סאטיריים. בכלל היתה תחושה שכל הדמויות (אפילו החדשות) היו לעוסות מדי, כמו כשאוכלים יותר מדי שוקולד ורוצים להקיא.
 
הייתי רוצה לראות את ביבי, איווט, ברק ועוד בוידויים חושפניים החדר האח הגדול, כמו שהיה בפרומואים רק יותר מלא ויותר איכותי. הייתי רוצה לראות טענות כנגד (או בעד) חוסר בשר הבריאות. הייתי רוצה לראות ביקורת נוקבת על חוק ההסדרים (אולי אפילו להחזיר את חלי למסך).
לזכותם ייאמר שהם צחקו קצת על כמות התיקים בממשלה, ועל הרצון של איווט לשלוט בעולם (קטע ריקוד לא רע של אסי), אבל כמו שאמרתי זה היה מעט מדי ולא נושך מספיק. לא כמו ה”ארץ נהדרת” שאני זוכר.
 
אני תוהה אם אין לנו מספיק דברים מעניינים בארץ שהם היו צריכים להביא כתגבורת את ברק אובאמה וסוזן בויל. מילא אם היה להם משהו אמיתי או נוקב להגיד עליהם אבל היו שם רק כדמויות צבע לא צבעוניות בעליל. גם אם נניח שברק אובאמה היה נחוץ כדי לסגור את סיפור ביבי ותקיפת ארה”ב, אבל מה הם היו צריכים את סוזן בויל והאם באמת היה נחוץ להציג אותה כשרלילה?
 
ומה הקטע של השידור החי? עונה שלמה בשידור חי לא הבהירה להם שזה לא רעיון טוב? בדיחות מתפספסות, קיציס מלפסס בלי הכרה וקונפטי אחד שלא מתפוצץ והורס תזמון של בדיחה חביבה. לא עדיף לצלם את הכל מראש, לערוך, לתזמן את הבדיחות כמו שצריך ולמנוע את הבזיון?
 
לסיכום: התחושה הכללית מהתוכנית היתה של מיצוי. כאילו התסריטאים ישבו לכתוב את הבדיחות רק בגלל שבקשת אמרו להם “יאללה חברה זה יום חשוב, תעשו איזה קטע של ארץ נהדרת כדי למלא זמן מסך” ולא מתוך רצון להביא סאטירה איכותית למסך הקטן.
 
– –
 
בקטנה
– זה לא קצת עצוב שב”הרגעים הגדולים של כוכב נולד” הראו רק קטעים משתי העונות הראשונות?
– הטלנובלה חשופים מתגלה לאט לאט כביקורת החזקה ביותר שקיימת על התקשורת בישראל.

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

פולישוק - סאטירה במיטבה

כשמישהו מזכיר תוכנית סאטירה אוטומטית עולה בראשנו ארץ נהדרת. המהדרין אף יחשבו על שבוע סוף והנוסטלגיים יזכרו את משחק מכור. מעטים יחשבו על מועדון לילה או ליאור שליין. בודדים בעלי יכולת הבחנה יזכירו גם את פולישוק. ששון גבאי משחק באופן יוצא מן הכלל את הפוליטיקאי רובי פולישוק שבדרך לא דרך...

0 Comments

  1. PopPy 5 בMay 2009
    הגב

    אני דווקא די נהניתי <br>
    פחות מהאח הגדול, יותר מהפאנל. יש איזה קסם בטירוף הזה שבו הם מצליחים לקחת חמישה נושאים שלא קשורים אחד לשני ולעשות מהם סלט אחד גדול. נכון, לא תמיד זה עובד להם, אבל הפעם זה היה די משעשע. לא הורס – משעשע. <br>בעניין המקצועיות והשידור החי אני לא מסכימה איתך, זה דווקא מוסיף לקסם והגיע הזמן שיתקדמו לשידורים חיים בארץ. חלומות בהקיציס ורק בישראל בזמנן שצולמו בד"כ מראש אבל בלי הפסקות עשו את זה מצוין. <br><br>בית האח הגדול באמת היה פחות חזק, אבל פיג`מת הקו קלקס קלן של ליברמן גרמה לי לצחוק איזה עשר דקות רצופות. <br>

  2. moriarty 5 בMay 2009
    הגב

    למה אתה רואה טלנובלות? <br>

  3. נציג10 5 בMay 2009
    הגב

    פוסט מצוין <br>
    שתמשיך לעשות ביקורות מצוינות!! <br>

  4. ביקורט 5 בMay 2009
    הגב

    זה כבר נראה מאולץ <br>
    הסלט הזה שהיה משעשע בהתחלה פחות עושה לי את זה היום. הכי אהבתי אותו כשהיו בו שתי דמויות קבועות (חלי ואודי) ברגע שהעיפו אותן חלק מהקסם אבד. <br><br>בנוגע לשידור החי, אני באמת לא מבין מה יותר טוב בו לעומת תוכנית ערוכה? הפאשלות? <br><br>הפיג`מה של ליברמן גרמה לי לחייך בזווית הפה זו היתה סאטירה אבל לטעמי לא מכוונת מספיק. <br>

  5. ביקורט 5 בMay 2009
    הגב

    כי אני מכור – זה למה <br>
    וחוץ מזה ברוב המקרים הסיפור שנמרח מדי מאחורי המשחק הגרוע הוא סיפור טוב. פשוט צריך לדמיין את זה כפרק של 45 דק` שנמשך כ 100 פרקים. <br>

Leave a comment