עשרים וארבע שבע

כשערוץ 24 הכריז על כוונותיו להקים אולפן שקוף בנמל תל אביב ולשדר משם 24 שעות במשך 24 ימים רצופים, גיחכתי. הערוץ, שהתחיל כערוץ מוסיקה אמיתי ומעולה והיה ערוץ הרקע שלי כאשר לא היתה אף תוכנית אחרת שרציתי לראות באוויר (וכאשר לא היה ערוץ 20) התדרדר עם הזמן והמוזיקה ששודרה בו היתה פחות ופחות לטעמי. כאשר קשת נכנסה כשותפה ואנשי האח הגדול החלו לצוץ בכל פינה כבר ראיתי את הסוף מתקרב והאמנתי שהשידור הרציף הזה יהיה שירת הברבור של הערוץ.
 
הופתעתי. מה שהחל כשידור חי צולע שלא ידע איך להחזיק את עצמו בימים הראשונים, הוכיח את עצמו בימים שלאחר מכן. גם כיום אין למגישים מספיק חומר מוזיקלי בשביל להחזיק שידור של 24 שעות, אבל הם לא באמת מנסים. בדיוק כמו שבתחילת ערוץ 20 אנשים התלוננו על השעמום ועל כך שכלום לא קורה אבל מצאו את עצמם מכורים לשגרה היומיומית של המתמודדים, כך גם באולפן השקוף האופי של המנחים הוא זה שמחזיק את השידור.
 
בערוץ קיבלו החלטה חכמה ובמקום לדאוג למנחה אחד לאורך כל 24 הימים, הם בחרו להחליף 4 מנחים בכל יום. לאורך היום מחזיקים את השידור שני מנחים ולאורך הלילה שני מנחים אחרים. בצורה כזו בכל חצי יום אנחנו נחשפים לאופי שידור שונה, לפעילויות שונות ולהנאה מסוג אחר. אבי גרייניק ואורנה דץ (נראה לי…) ניצלו את הזמן שהיה להם בשביל להכין קליפ שלם מההתחלה ועד המוצר הסופי כולל הקלטה, עיבוד ומה לא. מנחים אחרים דיברו עצמם למוות, הביאו לאולפן אנשים מהנמל, קידמו את עצמם ועוד. לאורך כל השידור החי שזרו הופעות חיות באולפן, שידורי קליפים מוכנים ובאופן כללי, הצליחו לשלב שידור משתנה עם מוזיקה ולהביא את הערוץ לאן שהוא באמת צריך להגיע – מוזיקה, מוזיקה ועוד מוזיקה.
 
ערוץ 24 עבר את מבחן הפתיחה הגרנדיוזית בהצלחה. עכשיו מגיע המבחן האמיתי, האם השותפות של קשת והשילוב הצפוי של תכנים מכוכב נולד יצליחו להחזיר את הערוץ לימי הזוהר שלו או שהוא יהפוך להיות עוד שלוחת יח”ץ לתוכניות קשת השונות. אני מקווה שהם יצליחו לשמור על הזוהר שהם התחילו איתו. כרגע, אני אופטימי.
logo

Related posts

המופע של רדינק’ה ודבירבוש

המופע של רדינק'ה ודבירבוש

המופע של רד ודביר הוא לא הלייט נייט הטוב ביותר שראיתי אבל הוא טוב. הראיונות שם קצרים מדי ויותר מדי מוכווני קידום עצמי של המרואיינים. אבל מה שבאמת גורם לי לשוב ולראות את התוכנית פעם אחר פעם הם המערכונים בהתחלה והשירים בסוף.

אמבוש – אורב לחיך

אמבוש - אורב לחיך

אני אוהב תוכניות שנותנות לי הרגשה שהשקיעו מחשבה וזמן בלייצר אותן. שישבו וחשבו וצילמו וערכו ועשו הרבה בשביל שהתוצר יהיה משהו ששווה לי לראות. שטרחו והכינו מתיחה מורכבת החל מסיפור הרקע, דרך המתיחה עצמה וכלה בעריכה איכותית ואת כל אלו יש באמבוש.

TED בערוץ 2

TED בערוץ 2

אתמול בלילה, בסביבות 23:00 גלשתי לי ברשת והופתעתי לשמוע מהטלוויזיה את קולו של יאיר לפיד. לרגע חשבתי שנרדמתי והתעוררתי ביום שישי בערב אבל לא, מסתבר שליאיר יש תוכנית חדשה שבה הוא נותן קדימונים להרצאות של TED.

0 Comments

  1. bakshie 9 בApril 2009
    הגב

    שידור חוזר <br>
    רציתי מאוד לדעת מתי יהיה שידור חוזר של החפלה הטוניסאית ששודרה בתאריך 07/08/09 יום ו` בערוץ 24 <br>

Leave a comment