ככה לא בונים אתר

כוכב נולד נגמר, הדבר הגדול הבא הסתיים וגם העונה השניה של האלופה הגיעה אל סופה. וכמו תמיד בסוף הקיץ אנחנו נשארים עם כמה שעשועונים, המון שידורים חוזרים (במיוחד של אודישנים) והרבה הרבה שעמום. בשלב מסויים במהלך השבוע מצאתי את  עצמי לומד במקום לצפות בטלוויזיה, וזה אומר הכל.
 
חשבתי לכתוב על הגמר של “הדבר הגדול הבא” אבל פספסתי את התוכנית ומלבד המופעים שעליהם יש לי רק סופרלטיבים, לא מצאתי שום דבר באתר של רשת. מדהים שהם הקימו אתר כל כך מושקע, דאגו להעלות אליו את כל המופעים אבל את הדברים הבאמת מעניינים – את השיפוט שהוא עצם הריאליטי הם משאירים מחוץ להישג ידינו.
 
החלטתי לא לשפוט את האתר לחומרה לפני שאבדוק תוכניות אחרות. ניגשתי לקטעי הוידאו של “אחד נגד מאה” בחיפוש אחר התוכנית עם יולי תמיר. מצאתי כ-2 קטעים עם שרת החינוך כאשר כל אחד מהקטעים הוא באורך שאלה אחת. ייתכן וגם שאר הקטעים נמצאים שם, אך גם אם כן, אין אליהם גישה נוחה או דרך מהירה למצוא אותם.
 
נראה שרשת מתייחסת לאתר שלה כאל אתר פרומו. אתר שנועד לגרום לנו לצפות בתוכניות ולא להשלים לנו תכנים שלא ראינו. מעבר לכך התכנים שם מבוזרים וחסרי קשר. כאשר ניסיתי להתעמק באזור של “הכל דבש” ראיתי לא מעט קטעים, אבל לא יכולתי לדעת מאיזה פרק כל אחד מהם ובאיזה שלב בעלילה אנחנו נמצאים.
 
אני חושב שרשת מצפים שאנשים יגלשו לאתר שלהם, יצפו בקטעים מהתוכניות ויגידו לעצמם “הממ… הקטעים האלה נחמדים, בואו נלך לטלוויזיה ונראה את הפרקים המלאים”. אבל זה לא עובד ככה. אני מאמין שרוב הגולשים לאתרי הזכייניות הם אנשים שצופים בתוכנית או שצפו בפרק מהתוכנית ורוצים לדעת עוד או לראות קטעים מסויימים שוב ושוב. אתר טלוויזיה שמכבד את עצמו צריך לאפשר להם.
 
 
כבר לא אלופה
למרות כל המחמאות שהרעפתי על האלופה בביקורת האחרונה, פרק סיום העונה היה בזיון אחד גדול. על מנת להגביר את הרייטינג החזירו המפיקים שחקנים מהעונה הראשונה, פעולה שהתבררה כנכונה אבל גרמה לבעיה.
 
בעקבות כמות השחקנים העצומה, נאלצו התסריטאים לפתח יותר מדי סיפורים. ומאחר ורבים מהם הגיעו באמצע העונה לא היה להם זמן לסגור את כל הקצוות בצורה יפה. זו הסיבה שבפרק האחרון ראינו סיפורים שנסגרו מבלי שמוצו עד סופם ואף סיפורים שלא נסגרו כלל.
 
הנסיון של התסריטאים ליצור דרמת אינסטנט גרמה להם להשתמש בנוסחאות שחוקות שלא מתאימות. מוות של דמות אהודה שלא קידם את העלילה בכלל וצולם רק על מנת לגרור עוד דמעה מהצופים. האיש הרע מופיע בסיום מחופש וחופשי כדי ליצור עוד טיפת מתח. מישהי מביעה משאלה והיא מתגשמת שניה לאחר מכן. כל אלו הן שיטות נוסחתיות לסחיטת דמעות ומתח.
 
השמועות אומרות שלא תהיה עונה שלישית. אחרי שראיתי את פרק הסיום אני מקווה שהן נכונות.

logo

Related posts

בשורות טובות

בשורות טובות

שד מהגהנום ומלאך מגן עדן מנסים לעצור את סוף העולם ועל הדרך כנראה מצליחים להאט את הזמן כי זה הרגיש ארווווווך ועם יותר מדי נקודות שמאפשרות ניטפיקינג.

הקריסטל האפל

הקריסטל האפל

אז ראיתי את "the dark crystal" בנטפליקס. לקח לי כמעט פרק שלם להתרגל לעובדה שמדובר בבובות עם מגוון מוגבל של הבעות פנים. אבל גם אחרי שהתרגלתי עדיין, למרות שצפיתי בכל 10 הפרקים, לא הצלחתי להתחבר לכל המכלול שנוצר. אני לא אומר שלא נהניתי, אבל היה לי קשה לסספנד כמה מהבעיות שאפרט עליהן בהמשך. הפוסט מכיל ספוילרים, ראו הוזהרתם.

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

רק אני הרגשתי שהפרק הזה זלזל בנו כצופים? היו בו כל כך הרבה דברים שלא הסתדרו והיו חסרי הגיון או שנראה כאילו לא חשבו עליהם עד הסוף. אין לי בעיה לסספנד כמה דברים שלא מסתדרים פה ושם אבל לא כשכמעט הכל לא הגיוני.

2 Comments

  1. גברת פלפלת שולטת 8 בSeptember 2007
    הגב

    כמה שאתה צודק חחח
    אח אח מה נהיה מ”העלובה”…

  2. ביקורט 8 בSeptember 2007
    הגב

    דווקא היו שם סיפורים עם פוטנציאל
    אבל במסגרת טלנובלאית עם כל כך הרבה סיפורים לא ניתן היה למצות אותו.

Leave a comment