מאה מי יודע? מאה אני יודע!

מאז ומתמיד שעשועונים היוו מוקד משיכה לחברות ההפקה. העלויות נמוכות משמעותית, ההפקה קלה יותר מבחינה טכנית ובגלל הטריוויה והפרסים, הקהל הופך לשבוי.
 
אני זוכר את השעשועונים הישנים כמו “פיצוחים”, “מקבילית המוחות” או “תן קו” שחילקו פרסים קטנים יחסית והיוו מוקד משיכה בעיקר בשל התוכן שלהם. מאוחר יותר, כאשר ערוץ 2 החדש יצא לדרכו נחשפנו לגלגל המזל, עשינו עסק, מי רוצה להיות מיליונר ועוד.
 
אני אברי גלעד אני זוכר עוד מתקופת העולם הערב. הייתי בין היחידים שלא ממש אהבו לצפות בתוכנית ועשו זאת בעיקר בשביל לדעת על מה כולם מדברים ביום שלמחרת. בתקופת עשינו עסק לעומת זאת הוא כיכב. הבן אדם היה סוחר מלידה וזה היה תענוג לצפות בו גורם למתמודדים לשנות את החלטותיהם עשרות פעמים.
 
כיום אברי גלעד מנחה את “אחד נגד מאה” ואני לא יכול שלא להבחין בכך שחלק מהחן שלו אבד. אולי זו ההתלהבות המעושה, אולי השחיקה לאחר שנים רבות במקצוע, אבל משהו פשוט לא עובר. אולי זה דווקא הפורמט שלא מאפשר לו לשחק עם הכללים או למתוח את המתמודדים יתר על המידה.  בכל מקרה, השעשועון לא הצליח להדביק אותי למרקע ולא הרגשתי שאני מפסיד משהו כאשר הלכתי ל10 דק` למטבח להכין לעצמי נשנושים.
 
על הפורמט עצמו אין הרבה מה להגיד. מדובר בשעשועון טריוויה ככל שעשועון אחד רק עם יותר אנשים והרבה אורות. המתמודד מוצא את עצמו עומד מול אותם הלבטים – להמשיך או לפרוש, להשתמש בגלגל או לא ובאיזו תשובה לבחור. מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת, ולמען האמת זה כבר מתחיל לשעמם.
 
בקטנה
– בחו”ל יש שעשועון בשם מבוך הקריסטל, מזמן טענתי שאם ייבאו אותו לישראל המנחה צריך להיות אברי גלעד. שם הוא כן יממש את הפוטנציאל שלו.
– כוכב נולד מעתיקים מאמריקן איידול את הקטע עם החולצות, אבל הופכים את זה לכובעים. איזו הפתעה.

logo

Related posts

קצרצרים

אחרי פגרה לא מתוכננת אני שמח לחזור לכתוב ביקורת טלוויזיה (מלבד המעקב השבועי אחרי כוכב נולד). אז רק כדי להשלים את החסר, הנה מספר קצרצרים על מה שהלך פה בזמן האחרון. הטלפוןאני בד"כ אוהב תוכניות ריאליטי, יש משהו מעניין בלצפות באנשים מנסים להתמודד עם מצב של צילום תמידי, אבל אני לא אוהב תוכניות...

סושי סמבה - אליפות המסעדות

לכבוד פתיחת התוכנית "אליפות המסעדות - קרב סכינים" בערוץ 10 (יום חמישי, אחרי החדשות) הוזמנתי ע"י הערוץ לארוחה במסעדת סושי סמבה שברחוב הברזל 27 ברמת אביב. אז בניגוד לביקורות הטלוויזיה שאתם קוראים כאן ללא הרף, הפעם תהנו מביקורת על הארוחה. הגעתי ב19:00 ופגשתי את עכברוש העיר שהוזמן יחד איתי...

אסי, תעשה לי שיר

לפני מספר שנים, קצת לפני שהתחיל עידן הריאליטי צץ לו שעשועון שמלבד התחרות שבו היתה לו מטרה אחת חשובה - לעשות חיים גם באולפן וגם בבית. לשעשועון קראו "לא נפסיק לשיר" ואני זוכר את עצמי יושב עם משפחתי מול צביקה הדר והמתמודדים ושר בכיף. לימים הפך השעשועון ל"כוכב נולד" ואמנם יצר יותר מתח ויותר רייטינג...

0 Comments

  1. siv30 19 בMay 2007
    הגב

    דווקא צפיתי
    בפרק אחד, הוא בסדר. הוא לא יכול למשוך ליותר מזה. למעט העובדה שהתפלאתי על הידע של חלק מהמשתתפים כשהשאלות לא באמת קשות.

  2. ביקורט 19 בMay 2007
    הגב

    הוא ימשוך
    בדיוק כמו שהכספת מושכת ובדיוק כמו שמי רוצה להיות מליונר מושכת. אין כמעט הבדל בין הפורמטים. זו הטלוויזיה להמונים, תן להם לפתור משהו, סיכוי להרוויח מזה וקצת זוהר ונצנצים וקנית את עולמם.

Leave a comment