אל תקראו לי מחבל!

הרשות הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים כבר לא קוראת לנו רוצחים. המילה "רצח" כבר לא משפיעה כמו פעם. עכשיו אנחנו לא סתם רוצחים – אנחנו מחבלים.
מחבל זו מילה הרבה יותר חזקה מרוצח. רוצח ירצח בשביל כל דבר, אבל למחבל יש מטרה. הרשות החליטה שאנחנו כבר לא סתם "הורגים בכוונה", עכשיו יש לנו אידיאולוגיה שלמה.

החברה ברשות חייבים להבין שקונספט ה"אשמה" כבר מת. למצוא מילים קשות יותר להאשים אותנו בהן, רק יוצר אצלנו אנטגוניזם רציני למסרים שהם מנסים להעביר. הגיע הזמן לשנות כיוון והשינוי הראשון הוא להעלים את פרסומת "המחבל" מכל מקום בו היא מופיעה.
 
בעבר נהגו בפרסומות למניעת תאונות להדגיש את העונש שיקבל הנהג אם וכאשר יעבור עבירת תנועה. לאחר מספר פרסומות כאלו הם ויתרו על הקונספט. הם הבינו שהנהג לא מבצע עבירת תנועה בגלל שהעונש קטן ואפשר להתעלם ממנו. הנהג עובר על החוק בגלל שהוא חושב שהוא יצליח להתחמק מהעונש ושלא יתפסו אותו. עוצמת העונש אינה רלוונטית במקרה שלא תופסים את הפושע ועל כן הפרסומות לא היו אפקטיביות במיוחד. הפתרון היה – לשנות קונספט ובמקום לנסות להרתיע, החליטו ברשות לנסות לזעזע.

אז הם קראו לנו רוצחים, זעזעו אותנו עם תמונות מתאונות והרבה דם והיום הם הפכו אותנו למחבלים. השאלה האמיתית היא האם שיטת הפרסום הזאת אפקטיבית לאורך זמן? האם בשלב מסויים לא יימאס לנהגים ולהולכי הרגל מכך שמכנים אותם בשמות?
 
במקום להאשים , אולי כדאי להאדיר את הנהג או את הנוסע. לפנות אליהם ולהגיד להם "אתם יכולים להציל חיים". במקום לקרוא להם מחבלים, שיקראו להם גיבורים. שיסבירו להם כיצד הם יכולים להיות גיבורים.
איך אפשר לעשות את זה? אפשר להציג אנשים שראו שהנהג התורן שותה, אז לקחו על עצמם להיות אלו שלא שותים. אפשר להציג אנשים שהמתינו מאחורי מכונית איטית ולא חצו קו הפרדה רצוף ובכך הגיעו הביתה בשלום.
 
בעבר היתה מודעות רבה לחיסכון במים. ילדים התקלחו מעט זמן או עשו מקלחות משותפות, אנשים התקינו חסכמים על הברזים שלהם ובעלי רכב שטפו את רכבם עם דלי. מה גרם להם לעשות זאת? באותם ימים היו הרבה פרסומות שהסבירו לאנשים שהם יכולים לחסוך במים ולהציל את הכינרת. הפרסומות הציגו את האנשים כמרכיב העיקרי בפתרון ולא כמרכיב העיקרי בבעיה. אנשים רוצים לעזור, רק צריך להראות להם כיצד.
 
אני לא אומר שהפרסומות של ה"רוצח" לא היו אפקטיביות (יש אחרים שאומרים את זה), אבל נס לחן והגיע הזמן לקונספט קצת יותר רגוע, שמדבר אל האנשים בגובה העיניים. קונספט שמציע סיוע במקום להאשים. אני פונה אל הרשות הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים (אם מישהו מהם קורא כאן), אנא הסירו את פרסומת ה"מחבל", גם אתם יכולים להציל חיים.

פוסטים קשורים

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 31 במרץ 2007
    הגב

    וואו, הקישור הוא משנת 2000 🙁

  2. נטשה 1977 31 במרץ 2007
    הגב

    מילים קשות רק יוצרות אנטגוניזם?
    תלוי אצל מי.<br><br>מי שבוגר מספיק להבין מה עומד מאחורי השידורים הבלתי פוסקים ברדיו, אכן מוריד את הרגל מהגז כשהוא שומע אותם, אכן חושב פעמיים לפני העקיפה הבאה שלו, ואכן נזהר כשהוא מתקרב למעבר חציה, ולא כי אלו הם הרגלי הנהיגה שלו, אלא כי הוא מסוגל להבין את המסר. גם אם השתרבבה אליו המילה רצח.<br><br>עלי השפיע מאוד הקמפיין עם אברי גלעד. אני לא יודעת אם הוא שינה את הרגלי הנהיגה שלי לטווח ארוך, אבל כשהוא דיבר, הקשבתי.<br><br>אני נוטה להאמין שהאוכלוסיה אליה אתה מכוון – נהגים (בעיקר גברים צעירים) שמרגשת אותם סכנת החיים שבנהיגה On the edge, לא יושפעו מאף פרסומת, לא מהמפחידה ולא מהמעודדת.<br><br>אם אותה אוכלוסיה היתה הגורם מספר אחת לתאונות הדרכים, הייתי זורמת איתך, ואומרת "בוא נבדוק איך אפשר לשכנע אותם אחרת", אבל אני סבורה שאחוז ניכר מהתאונות נגרם בגלל אנשים מהישוב, שנוהגים בחוסר סבלנות, ובצורה תזזיתית. כל עוד לא מדובר על נהיגה פרועה לשם הריגוש, אותם אנשים כן יושפעו מהפרסומות.<br><br>לגבי הצעירים – הפרסומת היחידה שאולי תשפיע עליהם היא זו שמתארת אותם עומדים מעבר לגדר ובוהים ברכב שנלקח מהם לחודש עקב נהיגה פרועה. עוד יותר תשפיע עליהם אכיפה שתיישם את הנוהל החדש.<br>

  3. siv30 31 במרץ 2007
    הגב

    אני חושבת שהציבור אטום
    ולא משנה אם יהיו מילים טובות או רעות, קשות או חלשות, מחמיאות או נוזפות, מגנות או מעודדות.<br><br>עובדה, כל יום נהרגים אנשים בתאונות דרכים. המצב גרוע ממלחמה אבל עדין אנחנו מוצאים אנשים שעוקפים בדרך לא פנויה, אנשים נוהגים שיכורים, אנשים נוסעים באדום כאילו מדובר רק בחיים שלהם ולא בחיים של עוד המון אנשים ומשפחות.

  4. anesthesi 31 במרץ 2007
    הגב

    אישית, אני נהג ואני
    לא מרגיש "מחבל". כנראה שאם אתה מרגיש פגוע באופן אישי כשהם מכנים נהגים-פושעים בשל "מחבלים", כנראה שיש ענייני מצפון שאתה צריך לפתור עם עצמך…<br><br>אבל מעבר לכך, אני מסכים איתך. הקמפיינים הנגטיביים לא הוכיחו את עצמם.<br>במקום השטויות האלה, הייתי עושה קמפיינים חינוכיים, שמלמדים מחדש נהגים איך לנהוג. מה לעשות ליד תמרור עצור, מה לעשות ליד רמזור. מה לעשות ליד תמרור זכות קדימה.<br>לא להפחיד, לדחוף את התיאוריה לראש.

  5. mishmushim 31 במרץ 2007
    הגב

    אהבתי ואני מסכימה עם כל מילה
    רק אתמול, בדרכי לבילוי, דיסקסתי על זה עם האיש שלי. כמה זה פאטתי לחשוב בכלל על כל קו הפרסומות הזה, כמה זה לא יעיל, כמה זה יוצר התעלמות במקום שיתוף פעולה.<br>אבל על כיוון המחשבה שלך לא חשבתי – להציג את הנהג כגיבור, כפותר הבעיה – זה רעיון נהדר! כי זה יכול אולי לחלחל גם לליבם של כל אלו שבטוחים ש"להם זה לא יקרה" ומרשים לעצמם לנהוג כמו מטורפים.

  6. brose 31 במרץ 2007
    הגב

    לא מסכימה איתך כל-כך
    הפרסומות הקשות שלהם, כן עוזורת, לפחות לעניות דעתי.<br>אני באמת חושבת, שככל שיקצינו (למרות שלדעתי אין בכך שום הקצנה) ככה הדבר ייכנס יותר חזק אלינו לראש.<br>גם הפרסומת שהייתה בגלגל"צ על "אל תשאיר יתומים אחרייך" הייתה קשה מאוד.<br><br>אני באמת חושבת שיש צדק בפרסומות הכל-כך קשות האלו, כי אפילו אני, כשהייתי שומעת את הפרסומת הזאת ברדיו בדרך לעבודה, תמיד הייתי נתקפת במחשבות, ומייד מורידה את הרגל מהגז.<br><br>יש לזה השפעה.<br>והלוואי שמילים כמו "מחבל" יורידו את תאונות הדרכים.<br>תקרא לי פאטתית, אבל אני מאמינה בזה.<br><br>בלה

  7. HisRoyalty 31 במרץ 2007
    הגב

    קראתי ברפרוף את דבריך
    א. הפרסומות הכי מזעזעות הן הכי מרתיעות – עובדה שבאוסטרליה, בריטניה וכו` הכילו את הפרסומות הקשות האלה, והייתה גם תקופה שאצלנו רצו לשדר אותן אבל בסוף השתפנו…<br>ב. על הכביש אף אחד לא צריך לחשוב שהוא גיבור, ואף אחד לא צריך לחשוב שהוא מחבל (את האמת אני רואה ברבים מהאוחזים והאוחזות בהגה ככאלה אבל זה לא העניין), אלא שפשוט יתרכזו בנהיגה (ושיורידו את אלה שלא יודעים לנהוג וזה מתייחס לכלל סוגי הנהגים הפושעים על הכביש – החל בערסים פרועים ועד לזקנות שלא צריכות להיות שם…). זה דורש אכיפה מאסיבית וחינוך (שני דברים שלא מתקיימים כרגע במידה מספקת).

  8. אני במרוכז 31 במרץ 2007
    הגב

    לא יכול לענות במקומך
    <br>אני רק יודע שהפרסומת הזו בכלל לא מדברת אלי. אני מלכתחילה באמת נזהר ולא עושה שטויות על הכביש.<br>כנראה שאם כתבת על הפרסומת כאן, היא השפיעה עליך במידה כלשהי..<br>מעבר לזה – מבחינתי – אדם שעולה על ההגה ומתנהג על הכביש בצורה חסרת התחשבות שעלולה לסכן את חייהם של אחרים, לא רק ראוי לכינוי מחבל, אלא גם ליחס ..<br>מי שהתנהגותו עלולה להרוג אך אינו משנה אותה, צריך להוריד אותו מהכביש לצמיתות ובכלל לא לטרוח ולשכנע אותו.

  9. Jen74 31 במרץ 2007
    הגב

    הפרסומת לא פונה לכלל הנהגים
    הפרסומת פונה אל אותם נהגים ששמים פס אחד גדול על חוקי התנועה.<br>אל אותם אלה שיודעים שהם מסכנים את עצמם ואת הציבור אבל ממש לא מעניין אותם,<br>כי הם לא מוכנים להיות הפריירים שיעמדו ברמזור ויחכו בסבלנות לאור ירוק, אם הם יכולים "לגנוב"<br>עוד רמזור ואולי להקדים בעוד חצי דקה ליעד שלהם.<br>הפרסומת לא מדברת על כלל נהגי ישראל כמחבלים, אלא פונה לאותם פורעי חוק שכנראה מה שהם <br>מבינים זה רק אלימות.<br>כי צורת הנהיגה שלהם היא אלימה.<br><br>כל אותם תשדירי שירות אולי מצליחות במעט כי ממילא מי שמושפע מהפרסומות הם אנשים שאכפת<br>להם ולא כאלה ששמים פס על החוק.

  10. טושית18 31 במרץ 2007
    הגב

    מסכימה לחלוטין
    פעם הייתי בתנועת נוער, תמיד הסבירו לנו ואנחנו כמדריכים הסברנו הלאה שלפעמים יותר חשוב ה"איך" לומר דברים מאשר ה"למה" צריך לומר אותם.

  11. גשם של נובמבר 31 במרץ 2007
    הגב

    אני אתן לך קישור אחר
    http://news.walla.co.il/?w=//1087427<br>אם אלה לא טרוריסטים, אז מי כן???….

  12. noname202 31 במרץ 2007
    הגב

    מחבל
    חבלה היא פעולה הנעשית בכוונה תחילה, בכוונה להרוס ולפגוע.<br><br>אני אישית, מאמינה שאדם שעובר באור אדום – פועל בכוונה תחילה, אפילו בלי מודעות, ומכין את עצמו לאפשרות של פגיעה והרס.<br><br>אז כן, לקחת סיכונים בכביש על חשבון אחרים – זה להיות מחבל, מאוד.<br><br><br>ותתפלא – אבל דווקא בגלל שהמילה הזאת גורמת לך כ"כ זעזוע, אני בטוחה שתחשוב פעמיים לפני שתעבור באור אדום.

  13. RoA6 31 במרץ 2007
    הגב

    לא מסכים
    כל מה שהם אומרים זה נכון! אולי בכך שמזעזעים אותנו כל כך ואומרים שמי שעובר באדום הוא מחבל ומשאיר אלמנים, אלמנות, יתומים ויתומות, ובכלל הורג, הוא מחבל בחיי משפחה שלמה ורוצח! רוצח בכל המובנים!! מאיפה בא בכלל הרעיון לעבור באדום?! יאללה בואו ננסה להגיע מהר הבייתה/אין לי סבלנות לחכות לרמזור/כל דבר אחר – מקסימום נפגע באיזו מכונית בדרך, נהרוג את כל הנוסעים…<br>מי שחוצה רמזור באור אדום הוא מחבל! רוצח! זה נכון מאוד ואני מקווה שהפרסומות הכניסו קצת פחד ותובנה לאנשים המפגרים שעוברים באדום!

  14. a e q u i t a s 31 במרץ 2007
    הגב

    אדם שעובר באדום – הוא מחבל
    בזמן חירום יש לנקוט בצעדי חירום. רק לשם השוואה – בשנת 2006 נהרגו 6 ישראלים מפיגועי טרור, בו בזמן שנהרגו כמעט 400 אנשים מתאונות דרכים. תסלח לי, אבל אדם שנוסע באור אדום הוא מחבל! תאונות דרכים זה גורם המוות מספר אחד בישראל ויש לזעזע, לאכוף בצורה אגרסיבית ולהפסיק כבר את פוליטקלי קורט מאחור. זה נחמד לשיעורי פירסום או לשיחות שלום, אבל זה לא ממש תקף בחיים האמיתיים. <br><br>מה שכן, זה מעניין לראות את התייחסות במדינות אחרות, גם בערב הסעודית יש בעית "אור אדום" ושם הוציאו פסק הלכה, שאדם שעובר באור אדום הוא כופר.. דבר שהוא שקץ ושיא המיאוס, בישראל האנלוגיה המתאימה היא באמת – מחבל.<br><br>

  15. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    ועדיין רלוונטי
    ידידה מצאה את הקישור הזה אחרי שנתתי לה לקרוא את מה שכתבתי… אפילו לא שמתי לב לשנה. הרעיון הכללי נשאר זהה, אני לא חושב שפרסומות מאשימות/מפחידות/מענישות הן אפקטיביות. <br>צריך לפנות לרגש של הצופה בצורה חיובית ולגרום לו לקשר רגשות חיוביים עם זהירות בדרכים.

  16. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    לדעתי, אצל רוב האנשים
    מילים קשות אולי מזעזעות, אולי מפחידות למשך זמן מסויים אבל בסופו של דבר מה שנשאר לנו בראש הוא שהזהירות בדרכים מתקשרת לנו עם הרגשה רעה.<br>אני לא מכיר את הקמפיין עם אברי גלעד (ואולי מכיר ופשוט לא זוכר), אבל הייתי שמח לשמוע אותו.<br><br>אני לא מכוון דווקא לאוכלוסיית חובבי הריגושים. אני מכוון דווקא לאוכלוסיה מאוד רחבה של נהגים שחושבים שזה לא נורא אם הם ישתו רק שתי כוסות בירה. לאותם נהגים שמאמינים שזה לא נורא אם הם יעברו "רק הפעם" באדום כי הצומת ריקה לגמרי ואין להם כוח לעצור. לאותם נהגים שקשה להם לנסוע מאחורי משאית אז הם יעקפו אותה "רק הפעם" למרות קו ההפרדה הרצוף כי גם ככה אין אפ מונית בנתיב הנגדי.<br><br>אני חושב שכל אותם הנהגים הפכו כבר אדישים לכך שקוראים להם רוצחים, וגם המילה מחבלים לא כל כך משפיעה עליהם. אני חושב שהגיע לתת להם להבין שהם מצילים חיים כשהם פועלים לפי החוק במקום להאשים אותם שהם רוצחים כשהם לא.

  17. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    ואני מאמין שפניה נכונה דווקא תועיל
    ד"א נורא אוהבים לקרוא כאן לתאונות הדרכים מכת מדינה, אבל בפועל, מספר תאונות הדרכים שלנו יחסית לאוכלוסיה דומה לזה שבגרמניה וקטן משמעותית מזה שבצרפת או איטליה. <br><br>אין ספק שתאונות הדרכים הם מכה אבל אני לא יודע עד כמה אפשר לשפר את המצב. יש הגיון מסויים בכך שאדם שמלכתחילה נועד לנוע במהירות מסויימת (וגם ככה חלק מאיתנו נתקעים באנשים ברגל), ייתקל בבעיות כשהוא נע במהירות הרבה יותר גבוהה.<br><br>מה שאני מנסה לומר הוא, שהסברה היא הכלי היעיל ביותר שיש לנו כנגד התאונות (מלבד לשלול לכולם את הרשיון ולהרוס להם את המכוניות), ואני מאמין שהיא מועילה… לפחות בקצת.

  18. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אני לא מרגיש פגוע באופן אישי
    אולי זה נובע מהעובדה שאני לא נוהג. אני כן חושב שהרעיון מיסודו שגוי ואני בהחלט בעד הסברה.

  19. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    תודה רבה 🙂

  20. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    ראשית הייתי רוצה לומר
    שחבל שבעקבות הפרסומת הזאת את היית מורידה את הרגל מהגז. אם היית צריכה להוריד את הרגל מהגז בעקבות הפרסומת, היא לא הייתה אמורה להיות שם מלכתחילה, לפחות לא בצורה כל כך חזקה.<br><br>ועל זה בדיוק אני מתבסס. הפרסומת הזאת גורמת לך להרגיש רע לרגע אז את מאיטה (דבר שגם הוא לא בהכרח נכון, נהיגה איטית היא לא בהכרח נהיגה אחראית). אני חושב שפרסומת טובה צריכה לגרום לך לפעול מלכתחילה בצורה אחראית ולא לגרום לך להרגיש רע עם זה שאת לא פעלת.<br><br>מעבר לכך, אני טוען שהמילים "מחבל" ו "רצח" לא מועילות בסופו של דבר. כשעושים בהן שימוש מוגזם כמו שנעשה כאן, הן מאבדות מכוחן והופכות להיות חסרות משמעות עבור רוב האנשים.

  21. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    קראתי בשקידה את דבריך
    א. הן מרתיעות, זה נכון. השאלה היא עד כמה הן משפיעות לאורך זמן? אני מאמין שפרסומות מחנכות ישפיעו לאורך זמן יותר מפרסומות מאשימות או מזעזעות.<br>ב. אני לא אתווכח בנוגע לאכיפה המאסיבית והחינוך. ברור שצריך יותר אכיפה ויותר חינוך תמיד מועיל. אך מאחר ואני כותב בלוג שמבקר טלוויזיה (פרסומות ותוכניות) התייחסתי אך ורק לפרסומת המדוברת.

  22. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אני כותב כאן על הרבה פרסומות
    כולן משפיעות עלי, בד"כ מנטלית. אני אוהב פרסומות, אני מעריך קופירייטר שמסוגל לספר סיפור שלם בחצי דקה ולהעביר מסר תוך כדי. <br>בתור חובב פרסומות, אני אוהב גם לבקר את הפרסומות שאני פחות אוהב. <br><br>בנוגע לחלק השני בתגובה שלך, יכול להיות שאותו אדם ראוי לכינוי מחבל, השאלה היא האם זה מועיל למטרה שלנו כאשר אנחנו מכנים אותו מחבל. לדעתי לא.

  23. ע ל ו מ ה 31 במרץ 2007
    הגב

    ה- ":-(" בתגובה שלי
    התייחס לעובדה שכבר ב-2000 נעשה המחקר והועלתה המודעות לנזק הנגרם מהפחדה, ובכל זאת, 6-7 שנים אח"כ, רק מפחידים אותנו יותר :-(.

  24. TaxiMedia 31 במרץ 2007
    הגב

    רק כעת יצא לי לראות את הפוסט שלך
    מציע לך לבחון את הקמפיין הזה מעוד זווית שכתבתי עליה אני לפני יומיים<br><br>http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=949551#response

  25. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    ואני עדיין טוען שלקרוא לאותם פורעים
    מחבלים לא יהפוך אותם לנהגים טובים יותר. כל עוד לא הפרסומת לא תציג את מפרי החוק ככאלה שיכולים להיות חלק מפתרון הבעיה אם רק לא יפרו את החוק, היא לא תיצור אימפקט מספיק גדול. <br>כל עוד לא יסבירו לאנשים שהם יכולים להיות גיבורים, לא יהיה להם תמריץ להשתנות.

  26. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    תודה רבה
    לפעמים הצורה חשובה יותר מהתוכן, לפעמים להיפך. ניתן לומר את אותם הדברים בצורות שונות ומסר שיעבור יהיה שונה לגמרי.

  27. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    בין אם הם טרוריסטים ובין אם לא
    זה לא משנה את העובדה שלכנות אותם מחבלים מעל גבי הטלוויזיה ושלטי החוצות לא מועיל כלל.

  28. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אני לא אעבור באור אדום בשום מצב
    הטענה שלי היא שהמילה הזאת אכן יוצרת זעזוע, אבל קצר מועד. זעזוע שנשכח לאחר כמה דקות ולא יוצר השפעה מספיק גדולה בשביל לשנות. הפחדה לא פועלת לאורך זמן.<br><br>אני מאמין שדווקא הדרכה והצגת פתרונות זו הדרך להילחם בתאונות. דווקא הסברה והצגת האדם כחלק מהפתרון היא זו שתגרום לו לחשוב כיצד הוא יוכל לפעול נכון.

  29. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    לצערי אנשים כיום מאמינים
    שרק באמצעות זעזוע עובר מסר. אני מאמין שהמסר עובר, אבל לא נטמע. <br>בסופו של דבר רק חינוך נכון, וחיזוקים חיוביים יכולים לשנות תפיסה של אדם. רק הסברים והצגת פתרונות באמת יכולה להוביל לשינוי.

  30. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אני לא חושב שלזעזע זה הפתרון
    זעזוע יוצר השפעה. זעוזוע מעביר מסר. זעזוע הוא קצר מועד.<br><br>חינוך יוצר השפעה, חינוך מעביר מסר, חינוך הוא ארוך טווח. בסופו של דבר חיזוקים חיוביים מועילים יותר מכל זעזוע.<br><br>אם תציג את האדם כמחבל, הוא יזדעזע ויסע יום אחד בצורה רגועה. ואז משהו יגרום לו למהר והמילה "מחבל" כבר לא תיצור אצלו את אותו זעזוע. ואז מה? נקרא לו "כופר"? "סדאם"? "חוליגן"?<br>אם תציג לאדם הסברים מדי יום ביומו, הוא ילמד. אם תציג אותו כמי שיכול להיות גיבור, הוא ירצה ללמוד. והרצון להיות גיבור לא דועך.

  31. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    קראתי את הפוסט שלך
    אני לא אומר שאין למילה מחבל השפעה. להפך, יש לה שפעה והיא יוצרת זעזוע. אני רק טוען שכדרכו של כל זעזוע, גם זה של המילה "מחבל" הוא קצר מועד.

  32. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אף פעם לא הצטיינו בהסקת מסקנות

  33. tatan48 31 במרץ 2007
    הגב

    הדיעה שלי
    לדעתי המדינה לא פחות אשמה מהנהגים. מישהו מכם ראה פעם איך נראה כביש שמע"צ טיפלה בו? סימונים ישנים לא מחוקים,סימונים חדשים לא מובלטים מספיק,נתיבים לא ברורים – אבל הכי קל להיטפל לנהג שנסע 120 קמ"ש במקום להבין שאם הכביש היה מתוחזק כמו שצריך התאונה הייתה נמנעת. <br>יש גם את עניין הכבישים הדו סטריים עם נתיב אחד לכל כיוון כמו כביש 65 או דרך הערבה. הרבה מהתאונות בדרך הערבה מתרחשות בגלל צעירים מתלהבים שנוסעים מעל 130 או אנשים שנמאס להם ליסוע מאחורי משאית ועוקפים על פס רצוף אבל במקום לספוק כפיים ולהפנות כלפם אצבע מאשימה פשוט צריך להרחיב את הכבישים האלה ולהפכם לחד סטריים עם שני נתיבים לכל כיוון וכך למנוע לחלוטין התנגשויות חזיתיות (שהן הקטלניות ביותר).

  34. ביקורט 31 במרץ 2007
    הגב

    אף אחד לא אמר שהכבישים בסדר
    אבל לצערי פרסומות לא יכולות להשפיע על מצב הכבישים בארץ.

  35. גוני46 31 במרץ 2007
    הגב

    http://www.bilber.com עצומה למאבק בתאונות
    כנס עכשיו וחתום על העצומה <br>בקרוב האתר יכלול המון חומר בנושא <br>תודה מראש

הגיבו