צבא מתוחקר

לאחרונה מופיעים על המסך תחקירים מתחקירים שונים על רשלנות בצבא. נראה כאילו כתבי החדשות גילו את הטרנד החדש של "אחרי המלחמה" וכמו ציפורי טרף הם עטים על הדימוי הגוסס של צבא ההגנה לישראל.
 
בתחקיר שנערך על מלחמת לבנון השניה ושודר בערוץ 2 לא שמעו ככל הנראה על צנזורה. הם המשיכו את המחדלים של המלחמה בכך שדיווחו שאחת הסוללות שלנו שהייתה אמורה להיות בכוננות במיקום מסויים לא היתה. זו אמנם תהייה חשובה אבל זה אינו מידע שהיינו רוצים שלאויבינו תהיה גישה אליו.
 
אם נשים בצד את מחדל הצנזורה התחקיר עצמו היה מעניין אך נמרח מדי. העורך גילה ככל הנראה שאין לו מספיק חומר ודאג לשלב כתבות שלמות בתוך התחקיר. את המקרה של מוסך הרכבת, לדוגמה, ניתן היה לתזכר במספר מילים. לא היה צורך לשדר את הראיונות מחדש, במיוחד מאחר ומדובר בתחקיר ולאורך כל ה"כתבה" על מוסך הרכבת לא נודע לנו שום פרט חדש על המקרה.
 
לסיכום, התחקיר היה מעניין, אך מרוח ולא מצונזר במידה מספקת. על זה הוא מקבל 6.5 בסולם הביקור"ט.

 ונעבור ל….. פרסומת – חכי לי ר
 
הפרסומת של אגד, שמנסה לגרום לנו לשקול פעמיים אם ליסוע ברכב עקב העלויות הגבוהות, עושה את זה בצורה חובבנית ביותר.
 
לא מצאתי כל ערך מוסף בכך שהשחקנים מבטאים את האות ר בסגנון אמריקאי מוגזם. למען האמת הפרסומות היו נראות הרבה יותר טוב בלי העיוות המוזר הזה. חשוב מכך, הקונספט של השימוש בתחבורה הציבורית במקום במכונית לא עובר כמו שצריך מהסיבה הפשוטה שדווקא במקרים שמראים בפרסומת (מרדף מכוניות ומארב) לא ניתן היה להשתמש בתחבורה ציבורית.
 
לפרסומת כזאת מגיע לא יותר מ 3 בסולם הביקור"ט וגם זה רק בגלל שרעיון של מרדף שחיפת מכוניות מאוד שעשע אותי.

פוסטים קשורים

לגעת בעוקץ

מי אוכל חומוס?רפי גינת חזר לתחקיר שביצע לפני 20 שנה והחליט לבדוק את החומוסיות המובילות בישראל. כמובן שהוא גילה ממצאים מדאיגים, קוליפורמים, חיידקים צואתיים ומה לא. הוא לא שכח להוסיף את החותמת המאיימת "פסול למאכל אדם" ואף הוסיף "מסוכן לבריאות.  החומוסיות הכי מזוהמות, ע"פ התחקיר", הן...

זהירות, דוקו-דרמה

האם ידעתם שרק מעטים מבין המגיעים לתוכניות ריאליטי מקבלים את תמורת הפרסום שציפו לה? האם ידעתם שרבים מאותם כוכבים לרגע מוצאים את עצמם מתרסקים אל קרקע המציאות ונאלצים לעבוד כמו כל אדם אחר? האם ידעתם שהריאליטי מכוון אל המכנה המשותף הרחב ביותר ומנסה למצוא אנשים ייחודיים אבל שמתאימים לדפוסים שנקבעו...

מלחמת התרחישים

אורסון וולס שידר את תסכית הרדיו "מלחמת העולמות" (סיפור בדיוני העוסק בפלישת אנשי מאדים לכדור הארץ) במתכונת של פריצה לשידור. הצורה שבה שודר התסכית לא הסגירה את העובדה שהתוכן הוא בדיוני, והפאניקה שנגרמה בעקבותיו גרמה לו להפוך למיתוס. הפאניקה שנוצרה בעקבות אותו תסכית גרמה ללא מעט אנשים לברוח...

2 Comments

  1. עכבר כחול מדבר 20 באוקטובר 2006
    הגב

    מה גם
    שהפרסומת דומה מידי לפרסומת של חברת ביטוח ששכחתי את שמה. נדמה לי AIG…<br>אני אפילו זוכר שפעם שמו את שתי הפרסומות זו אחרי זו. אני הייתי מבולבל לגמרי…

  2. ביקורט 20 באוקטובר 2006
    הגב

    אני לא זוכר את הפרסומת של AIG
    אבל אני לא מתפלא שזו העתקה. זה לא טוב מספיק בשביל להיות מקורי.

הגיבו