you sucks!

אני מרחם על הקופירייטר שקיבל לידיו לעשות פרסומת ל-you. אני יכול רק לתאר לעצמי את ההוראות שקיבל מהלקוח – "הנה רשימה בת שני עמודים של פרטים על כרטיס האשראי שלנו ואנחנו רוצים שהכל יופיע בפרסומת הזאת. אה כן, שתהיה קצרה".
 
הפתרון של להציג מישהי המדברת אל מישהו הניצב מחוץ למסך ומונה בזו אחר זו רשימה של הטבות תוך שהיא מתנהגת כלא מאמינה, הוא פתרון בנאלי וראינו כבר מליון כמותו. אבל זה גם הפתרון הטוב ביותר לשם הצגת מידע רב כל כך בזמן קצר כל כך.
 
הביקורת הפעם היא פחות כלפי הקופירייטרים ו/או משרד הפרסום ויותר כלפי הלקוחות שלהם. לפעמים כדאי להציג פחות יתרונות בדרך טיפה יותר קריאטיבית מאשר לדחוס למוחו של הצרכן יותר מדי מידע ובצורה משעממת כל כך. מה שנקרא – הצגת מרובה, לא הרווחת.
 
הפרסומת הזאת מקבלת 2 בסולם הביקור"ט בתוספת של הרבה סימפתיה לקופי שנאלץ לכתוב אותה.

פוסטים קשורים

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

6 Comments

  1. קרן של תקווה 31 ביולי 2006
    הגב

    דווקא לדעתי
    הפירסומת הזאת , במקום לעשות עוד אחד מהתרגילים השיווקיים הרגילים <br>פשוט הציעה את הכרטיס כמו שהוא , למי שמעוניין , בלי יותר מידי מוזיקות <br>בלונים וזיקוקים…. כרטיס פשוט שהוא פשוט YOU , מפרט מה יוצא לך מזה ,<br>ובעצם אולי בגלל התרגיל השיווקי שלהם יותר אנשים ילכו על זה כי זה לא נראה <br>יותר מידי מסובך , יותר מידי דברים לברר עם הבנק – כי הכל כבר מול העיניים שלך<br>בפירסומת

  2. swirrrly 31 ביולי 2006
    הגב

    אתה מבקר רק תוכניות ישראליות?
    למה?

  3. ביקורט 31 ביולי 2006
    הגב

    אולי,
    אבל אני מאמין שכאשר נותנים יותר מדי מידע בבת אחת, חצי ממנו אם לא כולו הולך לאיבוד.<br>אם כבר הם רוצים לשפוך מידע, למה לא פשוט לבוא ולהגיד אותו. מה שקיבלנו כאן זה מודעת הארדסייל שמתחזה למודעה קריאטיבית וזה קצת חורה לי.

  4. ביקורט 31 ביולי 2006
    הגב

    כי רוב התוכניות באנגלית שאני רואה
    הן סדרות. אז אם אני אכתוב עליהן ביקורת (כמו שעשיתי עכשיו עם מכושפות) זה יהיה רק בפרקי סיום או פרקים מיוחדים. <br>הבלוג הזה במקור יועד לביקורת של הטלוויזיה הישראלית (תוכניות ופרסומות).

  5. ביקורט 31 ביולי 2006
    הגב

    שמתחזה לפרסומת קריאטיבית*

  6. קרן של תקווה 31 ביולי 2006
    הגב

    אולי זה פשוט עוד ג. יפית

הגיבו