מצעד תשדירי הבחירות – התשדירים הטובים ביותר

במקום החמישי – “תודה” (האיחוד הלאומי)
על רקע תמונות כואבות מההתנתקות/גירוש ישנן כתוביות המודות לפוליטיקאים נבחרים. התשדיר מסתיים במילים “בלעדיכם, זה לא היה קורה”.
התשדיר פונה לקהל יעד מצומצם מאוד ולא מנסה להרחיב את מעגל הבוחרים של המפלגה. התמונות, שבוודאי מעוררות רגשות עזים אצל קהל היעד, יוצרות אנטגוניזם אצל שאר הצופים.
עם זאת, התשדיר עושה עבודה טובה בחיזוק הקשרים הקיימים של הבוחרים למפלגה. הוא עושה זאת באמצעות הפניית אצבע מאשימה למתחרים, אך בצורה מעודנת ושנונה.
 
במקום הרביעי – “עמיר בן גוריון” (העבודה)
התשדיר מציג בפנינו מספר עובדות על אדם כגון “היה מנהיג הסתדרות” ו “כולה מנהיג פועלים”. כאשר אנחנו מצפים לראות את עמיר פרץ, אנחנו מופתעים לראות את תמונתו של בן גוריון.
התשדיר מתייחס לקו החלש ביותר של עמיר פרץ. רבים תוהים כיצד עמיר פרץ שהיה מנהיג ההסתדרות ללא הכשרה בפוליטיקה יוכל לקחת על עצמו תפקיד כמו ראש ממשלה. התשדיר מצליח ליצור הקבלה, גם אם לא זהה לחלוטין, בין עמיר פרץ לאחד מראשי הממשלה המוכרים ביותר.
 
במקום השלישי – “המשפחות והחינוך” (מפדל)
התשדיר מציג שתי משפחות, האחת דתיה והשניה חילונית. המשפחות דרות אחת ליד השניה ויש ביניהן יחסים טובים. שתי המשפחות נתקלות בבעיית המחיר הגבוה של החינוך בארץ.
התשדיר פונה לקהל יעד רחב מאוד בכך שהוא מציג את שני הצדדים של המשוואה הדתית-חילונית. היתרון הגדול של התשדיר הוא הצגת הדו קיום כעובדה קיימת ולא כמצב עתידי. כמו כן התשדיר לא חוטא בהצגת צד אחד באופן בולט יותר מהצד האחר ובכך הוא מצליח לגעת בכלל האוכלוסיה בצורה חיובית ומושכת.
 
במקום השני – “אמן הרחוב” (עלה ירוק)
התשדיר מציג אמן שמנגן על גיטרה חשמלית. המוזיקה והמבע גורמים לנו לחשוב שמדובר במופע בימתי. כאשר המצלמה מתרחקת אנו רואים שאותו אמן מנגן בפינת רחוב.
גם תשדיר זה פונה לקהל יעד רחב מאוד שכן כולנו מעריכים אמנות. מעבר לנושא שמוצג בתשדיר, אחת המטרות הגדולות שלו ושל תשדירים אחרים דומים היא להראות שמפלגת עלה ירוק לא מתעסקת בסמים בלבד.  באמצעות שטיחת חלקים אחרים מהמצע שלהם בסדרת התשדירים ובאמצעות הסלוגן “יש לנו גם שאיפות אחרות”, הם מצליחים להביא לתודעת הציבור שלא מדובר במפלגה של נושא אחד.
 
במקום הראשון – “הכותל” (מרצ)
אנשים שונים מרקעים שונים מגיעים אל הכותל ומבקשים בקשות. כל אחת מהבקשות היא חלק מהמצע של מרצ., החל מסטודנטית שזקוקה שסיוע בכר הלימוד וכלה בבחורה שרוצה גט מבעלה. התשדיר מסתיים בסלוגן “מסתבר שבקלפי הגדולה בעולם, כולנו מצביעים מרצ”.
מעבר לקונספט המדהים שמתייחס לכותל כקלפי ענק, התשדיר מצליח לגעת בדיוק בנקודות שהכי כואבות לכולנו. התשדיר, בהתאם למצע של מרצ, פונה לקהל הסטודנטים, ההומואים, הזקנים, הדתיים, הנשים והעולים החדשים ומציג בפניהם את החלקים במצע של מרץ שנוגעים בהם.
במקרים רבים כאשר מנסים להציג מצע שלם בתשדיר אחד, המסר הולך לאיבוד והתשדיר נראה כערבוביה של רעיונות. במקרה הזה מרצ הצליחו להעביר את המצע שלהם באופן חד וברור והם הצליחו לגעת ברגש של כחצי אוכלוסיה אם לא יותר.

logo

Related posts

קדם אירו-ביזיון

לפני הקדם התראיין בועז מעודה לאחד העיתונים הגדולים וסיפר עד כמה הוא מרגיש נוח יותר על במה ועד כמה הוא נהנה יותר. בקדם עצמו זה לא ניכר. לאורך כל חמשת השירים בועז לא הצליח להפגין אפילו שמץ של רגש או חיבור למילות השיר. מה שגורם לי לתהות, מדוע החליטו לשלוח דווקא אותו לאירוויזיון? בועז...

הכותרת הוצאה מהקשרה

מי מאיתנו לא אמר פעם משפט מטומטם? מטומטם ברמה כזאת שהוא היה עושה הכל אם היה מתאפשר לו לחזור בזמן ולמחוק את אותו הרגע. הרי כולנו בני אדם וקורה שאנחנו אומרים דברים בלי לחשוב עליהם עד הסוף. מה הייתם עושים אם היו לוקחים משפט כזה, שלכם, ושמים אותו בפריים-טיים בטלוויזיה? אדיר מילר הגה רעיון...

אין לנו ארץ נהדרת

פרופסור מרטין רביי בערוץ שתיים בקולו המונוטוני הסביר את פעולותיהם של רופאי ראש הממשלה. זו היתה אמורה להיות פרשנות להצהרה של דובר בית החולים ולמרות זאת את דבריו של הדובר הבנתי ביתר קלות. לא שזה משנה במיוחד, את ההסברים הללו שמעתי כבר 8 פעמים במהלך 3 השעות האחרונות ולא הרבה השתנה. כאשר יש...

Leave a comment