בלש מול מסך הטלוויזיה
מאז שקראתי לראשונה את אחד הספרים של אגתה כריסטי על הבלש המפורסם הרקול פוארו, דמיינתי את היום בו אעמוד מול שורה של אנשים עם אליבי מוצק, אביט להם עמוק בעיניים, ואצביע ישירות על השקרן. כמה קשה זה כבר יכול להיות? הרי כל שקרן עושה טעות… לא?
מסתבר שזה קשה יותר משחשבתי. בשעשועון “תאמין לי” יושבים שלושה סלבס ומנסים לשכנע אותנו ואת שלושת השופטים (עוד סלבס) שהם דוברים אמת. רק מה? שניים משקרים במצח נחושה וזה לא כל כך ברור מי הוא דובר האמת.
גבי גזית, שבהנחייתו הפכה הכספת משעשועון תזזיתי ומהיר לשעשועון חיוור ואיטי (ולא רק באשמתו), לא יוצא מגדרו כדי לשנות את התפיסה הזאת. גם כאן הוא מנהל את השעשועון בקצב הרגוע שלו ולא נותן ללחץ להשפיע על השופטים או עלינו. בשעשועון שמבוסס בעיקר על זמנים, כמו הכספת, זה בלתי נסלח. בשעשועון הנוכחי, זה סתם מציק.
ההשקעה בסיפורי המתמודדים ניכרת. הקליפים קצרים אינפורמטיביים ומבלבלים בדיוק כפי שהם צריכים להיות, המתמודדים מתכוננים לשאלות שישאלו אותם היטב וניתן לראות את זה בתשובות שהם שולפים מהמותן לשאלות התוקפות של השופטים והאביזרים/הוכחות הסופיות… ובכן… הם קצת מיותרים.
אחד הפלוסים העיקריים במשחק הוא הלמידה. השופטים (בעיקר לוסטיג) נהנים לגלות לנו את השיטות שלהם לגילוי שקרנים החלק מידיים משולבות וכלה בעיניים הפונות לצד שמאל. ניסיתי ליישם חלק מהשיטות האלה במציאות, אבל כנראה שאף אחד לא משקר לי. ניסיתי ליישם את השיטות האלה במשחק אבל כנראה שאני לא עושה את זה טוב כי לוסטיג כמעט תמיד צודק ואני כמעט תמיד טועה.
לסיכום: השעשועון הוא דרך ממש חביבה להעביר את הערב ואפילו גבי גזית לא מצליח להרוס את ההנאה שבלשחק אותה בלש.
(ערוץ 2, יום רביעי 22:30)
ככה לא עושה טאלנט
למה מביאים טאלנט לפרסומת? בשביל שנוכל להשתמש ביכולות שלו ובצורה שבה האנשים מכירים אותו כדי להעביר את המסרים הפרסומיים שלנו.
למה מביאים טאלנט לפרסומת? כדי להעניק אמינות למסר שאותו הפרסומת מנסה להעביר. האנשים מרגישים שהם מכירים את הטאלנט ולכן מאמינים לו יותר מאשר לכל אדם אחר.
למה מביאים טאלנט לפרסומת? כדי שאנשים יזהו את הטאלנט עם המוצר וישליכו את מה שהם חשים כלפי הטאלנט על המוצר עצמו.
למה לא מביאים טאלנט לפרסומת? כדי להפוך לחלוטין את הצורה שבה תפסו אותו עד היום, לשים אותו כשחקן צדדי ולהתרכז יותר בדמות פיקטיבית ולא אמינה, להוכיח לכל העולם שהוא גרוע במשחק ובאופן כללי להתעלם מכל האיכויות שהוא יכול להביא איתו למוצר.
בבנק לאומי טענו שהם החליטו על סוקניק כפרזנטור כי הוא נתפס כדמות אמינה וסמכותית. במקום להשתמש בזה, ולהציג את סוקניק כאדם מוסמך שנותן את הפתרונות, הם הפכו אותו לאחד שלא מבין מהחיים שלו וגרמו לו לקבל עצות מ… צב. אני לא יודע מה הראו הבדיקות של בנק לאומי אבל לטעמי בן אדם שמדבר עם צב ומקבל ממנו עצות זה בדיוק האדם שלא הייתי רוצה לקבל ממנו עצות לגבי המשכנתא שלי.
אני מעריך את סוקניק, באמת שאני מעריך, ולכן אני מציע לו לברוח מההסכם הזה כמה שיותר מהר. עם תדמית כמו שיש לו הוא יכול להשיג עבודה בפרסומות הרבה יותר טובות. אחרי שה”אמינות” וה”סמכותיות” שלו יידרסו ע”י הצב הערסוואת, אני לא בטוח שיצוצו הזדמנויות נוספות.
לסיכום: כדאי שהחברה בבנק לאומי יתאפסו על עצמם וייזכרו בשביל מה הם שכרו את סוקניק מלכתחילה.
שימו לב! שימו לב!
הערב ב 21:00 קרב הריאליטי הגדול – נולד לרקוד (ערוץ 2) מול הישרדות (ערוץ 10). אני מתכנן לראות את הישרדות ואני מאמין שרבים הולכים לבחור באפשרות הזאת.
לטעמי הקרב האמיתי יהיה דווקא בשבוע הבא אחרי שכבר נדע כיצד נראות שתי התוכניות ונוכל לקבל החלטה מושכלת.
**
כאן אפשר לראות טיזר להישרדות
עכבר כחול מדבר 15 בDecember 2007
הישרדות הייתה מעולה
אני לא ראיתי את הגרסה המקורית, אז אני לא יכול להשוות, אבל נהנתי מאוד ממה שראיתי אתמול.<br>וכן, המורה לספורט דומה לג`ון לוק. אם לא היו טוחנים את זה בכל חור אז גם הייתי באמת מתלהב מזה.
tal902 15 בDecember 2007
אהבתי את הרשומה שלך
הביקורת על הפירסומת של הצב וגדי מדוייקת. גם אני כתבתי על זה בבלוג שלי. שאל לדבר על זה שגדי לא נראה לי הישראלי שזקוק למשכנתא עם כל הסכומים שהוא מרוויח. אולי לביית הרביעי/חמישי שלו שהוא יכול לרכוש.
ביקורט 15 בDecember 2007
היתה באמת מעולה (חוץ מהמוזיקה)
לצערי הפעם התאכזבתי מהצופים… פרטים בפוסט הקרוב.