מי מאיתנו לא חיפף בעבודה וסמך על כך שאחרים ישלימו את החסר בשבילו? טיב טעם חיפפו בעבודה. הם לא ממש שמרו על הבשר שלהם מפני החיידקים הנוראיים בתחקיר הקודם ומפני החתולים ה”מפלצתיים” בתחקיר הנוכחי. אבל לא על טיב טעם באתי לדבר כאן, באתי לדבר דווקא על כלבוטק.
כלבוטק חיפפו בעבודה. התחקיר שלהם היה חסר, הציג מקרה מצולם אחד והתייחס אליו כאילו מדובר במאות והכי נורא, הקיז את דמם של חתולי הרחוב על לא עוול בכפם.
לכלבוטק לא היו מספיק חומרים בשביל תחקיר רציני. הם שכבו שם בבוץ חודשים על גבי חודשים וכל מה שיש להם להראות עקב כך הוא חתול אחד שנוגס בבשר וכ 10 צילומי חתולים שמסתובבים בשטח. את כל התכנים ה”ארוכים” האלה נאלץ רפי גינת למרוח על פני חצי שעה.
למזלו של גינת באו טיב טעם והשלימו בשבילו את החסר. באמצעות התייחסות ענפה לבלוג שלהם וחזרה על משפטים כגון “לא נתנו לנו אף קלטת”, “אלו צילומים אותנטיים ו “אלו צילומים שאנחנו צילמנו בעצמנו”, הצליח גינת לסחוב תחקיר של שתי דק` במשך תוכנית שלמה.
טיב טעם עשו טעות בכך שבחרו להילחם בכלבוטק תקשורתית. בעוד המסר של טיב טעם התפזר בכל מיני מקומות שהם חסרי רייטינג יחסית, המסר של כלבוטק היה מרוכז חד וברור ונשמע בשעה שבה הכי הרבה לקוחות מתעניינים הקשיבו. אם טיב טעם לא היו יוצרים הייפ שכזה סביב התחקיר, סביר להניח שמעט מאוד אנשים היו מתעניינים בו או מקשיבים לו.
זאת ועוד, ללא הקמפיין המסיבי של טיב טעם רפי גינת לא היה מצליח למצוא חומרים שהיו סוחבים את התחקיר הזה תוכנית שלמה (וגם אם כן, הוא היה יוצר נלעג יותר מהם).
לסיכום: התחקיר של כלבוטק והקמפיין של טיב טעם סביבו יצרו ציפיה לחשיפה מרעישה. ציפיה שלא התממשה ונעלמה לה בקול ענות חלושה אל עבר מחוזות השיכחה של חובבי בשר החזיר.
התמ-ים 20 בOctober 2007
למי איכפת מבשר מקולקל ?!
רק לפני כחודש, פורסמה כתבת תחקיר באחד מעיתוני סוף השבוע, על מוצרים שהיו צריכים להיות מועברים בהקפאה, ובפועל שהו שעות בשמש.<br>כשחנויות סירבו לקבל את אותו בשר בחשד שהוא מקולקל, החברה המספקת פשוט הקפיאה שוב את הבשר, בסוף היום ומכרה אותו למחרת.<br>באותו תחקיר נחשפה שיטה בה עובדים על הוטרינר העירוני , שאמור לאשר כל אספקה כזאת, לפעמים בעצימת עיניים של החנויות והסניפים שאמורים לקבל את הסחורה.<br><br>מישהו אמר מילה? מישהו הפסיק לקנות מוצרים של אותה חברה? מישהו הפסיק לקנות באותה רשת? ממש לא.<br><br>אף אחד לא קם.<br><br>לדעתי, אחת הסיבות שאוהבים לרדת על טיב טעם זה בגלל מה שהיא מייצגת (ואין סיכוי שמישהו יראה אותי בסניף שלהם, קונה אפילו קולה בפחית אטומה, גם אם יחלקו אותה בחינם).<br>כמו שכתבת, טיב טעם שיחקו לידיו של רפי גינת, ועזרו לו לפרסם את התחקיר שלו.<br>מה שיזכרו מאותו תחקיר זה שיש חתולים בבשר של טיב טעם. לא בגלל התחקיר אלא בזכות הטררם שהיה מסביב לתחקיר.<br><br>
ביקורט 20 בOctober 2007
בדיוק
כלבוטק טיפסה לפסגת הרייטינג השבועית בזכות בלוג…. אולי בכל זאת יש לנו סיכוי.