על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

הרבה זמן לא כתבתי בבלוג הזה. אולי בגלל שהתנתקתי מהטלוויזיה הישראלית (מלבד מעט ריאליטי) ואני עוקב אחרי מספר סדרות מוגבל. אבל צפיתי היום בפרק של האורוויל ויש לי דברים להגיד בעקבותיו ואין לי באמת שום מקום אחר. אז אני אנסה אולי להפוך את הפוסטים בבלוג לפר-פרק במקום פר-תוכנית כללית נראה כמה אני אצליח להתמיד בזה אם בכלל. וכעת לגבי הפרק התשיעי בעונה השניה של אורוויל (ממליץ לראות את הפרק לפני הקריאה של הפוסט… ובכלל, מאוד ממליץ על הסדרה למרות שהפרק הזה עצבן אותי).

רק אני הרגשתי שהפרק הזה זלזל בנו כצופים? היו בו כל כך הרבה דברים שלא הסתדרו והיו חסרי הגיון או שנראה כאילו לא חשבו עליהם עד הסוף. אין לי בעיה לסספנד כמה דברים שלא מסתדרים פה ושם אבל לא כשכמעט הכל לא הגיוני.

למשל, רק בפרק הקודם גילינו שהקיילונים נוטים לכבות את השגרירים שלהם מרחוק כאשר הם סיימו את תפקידם – איך זה הופך אותם לשונים מהביולוגים ששעבדו אותם מלכתחילה? יש כאן חוסר בהירות כללי לגבי הצורה שבה הקיילונים מתייחסים לכל קיילון – כאל ישות נפרדת או כאל איבר במארג הכללי של הגזע. כרגע, זה נראה כאילו זה תלוי בסיפור שרוצים לספר באותו רגע (וכשאני אומר אותו רגע אני מדבר על רגעים שונים באותו פרק).

ואם כבר הם מכבים את הקיילונים שסיימו לבצע את עבודתם, למה אח”כ הם השאירו את אייזק פעיל? הרי הפעילו אותו מחדש לבקשת בני האדם. ברגע שבני האדם היו מודעים לתוכנית רצח העם ולא היה צריך לשמור עליהם מרוצים, למה לא כיבו את אייזק? וכאשר הוא התחיל להתנהג בצורה שלא תואמת את הגישה הכללית של הקיילונים, למה לא ביטלו אותו? אייזק עצמו אמר פעם לדוקטור פין שכאשר מישהו מהגזע שלהם מתנהג שלא כשורה פשוט מוחקים את התוכנה שלו (רגע לפני שהציע לרצוח את הילדים שלה כשהם התפרעו). אני יכול לקבל את העובדה שאייזק השתנה בגלל זמן השהות שלו בין בני האדם (בקושי, אבל יכול), אבל למה שאר הקיילונים פתאום מתנהגים אחרת?

ופעימה אלקטרומגנטית? זה כל מה שצריך בשביל לנצח קיילון? זה לא קצת נוח מדי? הייתי מצפה מגזע רובוטים אינטיליגנטי שקיים כבר זמן רב שידע להתגונן בפני פעולה פשוטה כזאת שיכולה לכסח את כולם בלי לפגוע בביולוגים בסביבה (מגנים אישיים או משהו). 
ואיך זה שכל הקיילונים כבו לגמרי אבל המחשבים על האורוויל המשיכו לעבוד אחרי הפעימה האלקטרומגנטית? אתם רוצים להגיד לי שאין שם בצוות הכותבים אף אחד שישב וחשב שזה חסר כל הגיון?

ואיך לכל הרוחות יאפה (או איך שלא כותבים את השם של היישות הג’לטינית) הצליח להתגנב לנשקיה מאחורי קיילון? הרי באחד הפרקים בעונה הראשונה גורדון שם לאייזק חלקי potato head על העיניים וזה לא הפריע לו כי לטענתו “הוא חווה גירויים סביבתיים באמצעות חיישנים פנימיים והעיניים הן מסיבות אסתטיות בלבד”. אז איך יאפה לא גירה את החיישנים של שרובוט ששמר על הנשקיה?

שלא לדבר על זה שבתור גזע אינטיליגנטי מתקדם, שאסף ים חומר מודיעיני על הצוות של האורוויל, התוכנית שלהם הייתה פשוט מטופשת ובוצעה בצורה מרושלת לחלוטין. הם הרי ידעו שיש צורת חיים ג’לטינית, אז הם לא חשבו על לחסום את פתחי האוורור? לחסום את הגישה למחשבים באזור הנחיתה (איפה שהחזיקו את כולם מסיבה מאוד לא ברורה שהייתה נוחה בשביל העלילה)?

ולמה מלכתחילה השאירו את הצוות של האורוויל בחיים? גם אם נניח שהתוכנית שלהם לגרום לצי האיחוד לחשוב שהם באים בשלום הגיונית (היא לא), אז את הספינה יש להם, והם יכולים לדמות הולגרפית כל אחד מהצוות שבא להם (כמו שראינו את אד וגורדון משתמשים בטכנולוגיה שהם קיבלו מהקיילונים כדי להתחזות לקרילים). לא הייתה שום סיבה אמיתית להשאיר אותם בחיים.

שני הפרקים האחרונים תוכננו, אני מניח, בעיקר בשביל סצנות המלחמה והחלליות המתפוצצות בסוף, אבל על הדרך הם פשוט הרסו מבחינתי את גזע הקיילונים שהם בנו יפה כל כך בעונה הקודמת ואפילו בעונה הנוכחית בפרק הרומנטיקה של אייזק ודוקטור פין (שעליו אני יותר ממליץ).

logo

Related posts

בשורות טובות

בשורות טובות

שד מהגהנום ומלאך מגן עדן מנסים לעצור את סוף העולם ועל הדרך כנראה מצליחים להאט את הזמן כי זה הרגיש ארווווווך ועם יותר מדי נקודות שמאפשרות ניטפיקינג.

הקריסטל האפל

הקריסטל האפל

אז ראיתי את "the dark crystal" בנטפליקס. לקח לי כמעט פרק שלם להתרגל לעובדה שמדובר בבובות עם מגוון מוגבל של הבעות פנים. אבל גם אחרי שהתרגלתי עדיין, למרות שצפיתי בכל 10 הפרקים, לא הצלחתי להתחבר לכל המכלול שנוצר. אני לא אומר שלא נהניתי, אבל היה לי קשה לסספנד כמה מהבעיות שאפרט עליהן בהמשך. הפוסט מכיל ספוילרים, ראו הוזהרתם.

האורוויל

האורוויל

אחרי תקופה לא קצרה של יובש בסדרות מדע בדיוני בכלל וסדרות סטאר-טרק בפרט, נחתו עלינו שתיים במכה. האחת סדרת סטאר-טרק אמיתית (star-trek: discovery) שמתרחשת באותו עולם מוכר והשניה (the orville) לא קשורה למותג סטאר-טרק, נמצאת ביקום שונה לחלוטין ועדיין כשצופים בה אי אפשר להתעלם מהוייב הטרקי שמרגישים.

Leave a comment