מועדון לילה – נמוך ללא שינוי

מועדון לילה – נמוך ללא שינוי

ארבע שנים עברו מאז שמועדון לילה ירדה מהאויר. עכשיו היא חזרה ומיד בפתיחתה הוטחו בה ביקורות לא מחמיאות.

איפה הנשים?
בפרומואים לתוכנית הוצגו ארז טל, ישראל קטורזה, אורי חזקיה, אבי נוסבאום וצביקה הדר. מיד קמה צעקה שאין נשים בפאנל ושזה לא יאה.
איך היו צריכים להגיב – נכון, אין נשים בפאנל. גם בעונות הקודמות הפאנליסטים הקבועים היו גברים. זה לא שלא חיפשנו נשים שיתאימו לפורמט אבל לא מצאנו כאלה שלדעתנו יתאימו לאופי הדאחקיונרי הגברי שהיה לתוכנית מיומה הראשון. הרי תודו באמת, גם כשהבאנו נשים לנסיון לפני ארבע שנים זה כמעט אף פעם לא באמת עבד – אתן כנראה מתוחכמות מדי לטמטום שאנחנו מריצים שם.
איך הגיבו – אוי ואבוי, קוראים לנו שוביניסטים. בואו נביא מישהי (דינה סנדרסון) לתוכנית שתהיה שם במקום צביקה בחלקים שלא הספקנו עדיין לצלם. חשוב שהיא תתייחס לביקורת הזאת ותגחיך אותך ע”י כך שתצחק עליה – או יותר טוב, תצחק עלינו כדי שזה ייראה שעשינו את זה במודעות עצמית.

זה לא מצחיק
הבדיחות שרצו שם היו נמוכות, שוביניסטיות והומופוביות. ההומור נמוך הרבה יותר ממה שהתרגלנו אליו לאחרונה בתוכניות מתחרות (אהמ, מצב האומה) ו… זה לא מצחיק.
החוליה החלשה ביותר היה צביקה הדר שטרח להשוות את קרולינה בגשם לכלב, ושהרעיון שלו להומור איכותי זה להציג תמונה של הומו ולהרתע ממנה (איפה העריכה איפה?). החוליה החזקה היה ישראל קטורזה כי אי אפשר לפספס עם הסיפורים על אשתו וחמותו. אורי ונוסבאום היו במקום טוב באמצע ובסה”כ באמת היה חסר את מה שהיה בעונות הקודמות.
עם זאת צריך לזכור שמה שגרם למועדון לילה של לפני 4 שנים לעבוד היה בדיוק זה – הומור נמוך, אוירה של מסיבה, אנשים שתויים וברברת חסרת עכבות. הדבר היחיד שהיה חסר בתוכנית הראשונה של העונה הנוכחית הוא ההכרות של הפאנליסטים אחד עם השני והירידות ההדדיות. אני מניח שעוד כמה תוכניות גם זה יגיע.

מתאמצת ולא מנצחת
להביא אחות לחסן את המתמודדים? להפוך את אורי חזקיה למכונת מתנות אנושית? ליצור מיקס מעפן של ראש הממשלה ולנסות להסוות את זה עם רקדניות? זה כאילו ניסו בכוח לעשות דברים “גדולים” ומרשימים אבל לא השקיעו את הזמן בלחשוב אם הם נחוצים או אם הם מועילים במשהו להפוך את התוכנית ליותר מצחיקה. לראות את המתמודדים מתחסנים וצוחקים על זה לא הועיל יותר מאשר אם המתמודדים פשוט היו צוחקים על זה. הרימיקס של ראש הממשלה – אפילו כשזה נקרא רינגטון לפני 4 שנים זה היה מיושן (לפחות אם הרקדניות היו מתואמות ביניהן). ומכונת המתנות האנושית – בזה יש באמת משהו טיפה מגניב אבל זה נראה כאילו לא תכננו בדיחות של מעבר לכך – אורי קצת סובל זה לא מספיק מצחיק לבד (ואם כבר מתנות, תנו איכותיות יותר).

המסקנה שלי
אחרי כמה כוסות יין אני בטוח שהייתי נהנה יותר לראות את התוכנית. היא פשוט נועדה לצפיה לאנשים עם סף הומור נמוך יותר. ולכל הסחים שבינינו, נאלץ להמתין לחזרתה של מצב האומה.

logo

Related posts

הכל הולך אבל לא רץ

הכל הולך אבל לא רץ

"הכל הולך" מצליחה ונופלת באותה נקודה - היא לא סומכת על השחקנים שלה שיסחבו על גבם את התוכנית. נכון, ברשת הביאו קליברים ידועים ומוצלחים שאמורים למשוך קהל, אבל במקום לתת להם לאלתר מציבים אותם בסיטואציות בלתי אפשריות.

קצר משפחתי: קצר תקשורתי

קצר משפחתי: קצר תקשורתי

עד מתי נוכל להמשיך ולשמוע בדיחות על גובהו של עופר שכטר מבלי להקיא? מבחינת הפאנל של "קצר משפחתי", ובמיוחד אפרת בוימולד, נראה שהתשובה היא לנצח וכמה שיותר יותר טוב. כך נראתה התוכנית הראשונה של תוכנית הפריים טיים החדשה של אורי גוטליב - מנסה להצחיק אבל בעיקר מביכה. אורי, תחזור לביפ.

אסייג עושה טופז

את נאור ציון ראיתי בפעם הראשונה בתוכנית של דודו טופז. גם את גרייניק ואלתרמן יצא לי לראות שם, אמנם לא בפעם הראשונה אבל לקראת הפריצה שלהם. למיטב הבנתי אמנים רבים שאינני זוכר התחילו את פריצתם לתודעה הידוענית באחת מהתוכניות שלו.  מאז שהתוכנית של דודו ירדה, אף תוכנית אירוח לא הצליחה להתקרב למעמד...

Leave a comment