משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

אני זוכר שממש לפני שדה-ווייס הגיעה למסכים, נלחצו בקשת וניסו להפוך את כוכב נולד לסוג של העתק עם תוכנית שבה השופטים רק שומעים את המתמודדים וצריכים לנחש מי אלו, ועם שופטים שהופכים למנטורים ועוד. לכן לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי – לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

אם נשווה את התוכנית ל”מאסטר שף” אז חייבים להודות שיש משהו פחות מזמין במשחקי השף. אולי זה בגלל שהמתמודד מחכה לבדו בחדר שנראה כאילו עוצב לאסירים בכלא שש. אולי זה בגלל שהשופטים לבושים במדים, יושבים כמו שלישיית מורמים מעם ומסתכלים מלמעלה אל המתמודד שאת דינו הם חורצים. אולי זה בגלל המנות הנקיות והקטנות שחייבות להתאים לתוך המגשים האלה של מסעדות היוקרה ושנשלחות על מסוע לחדר השופטים. אולי זה בגלל שהדרך שבה בחרו לסמל את המעבר לשלב הבא היא ע”י דקירה.

השופטים במשחקי השף הם שפים מצויינים, אבל זה לא מספיק בשביל להחזיק תוכנית ריאליטי שלמה על הכתפיים. הם צריכים להפוך להרבה יותר מעניינים ממה שהם היום. אני כמעט בוש להגיד אבל חסר לי שם איזה אייל שני אחד שיאכל עם הידיים ויבקש מהמתמודדת להגיד נוקאלעך. חסרה לי שם איזו מיכל אנסקי אחת שתחייך בממזרות אחרי שתטעם את האוכל.

מושיק רוט, אסף גרניט ומאיר אדוני נראים כאילו יוצרו כולם על אותו פס ייצור – כולם סוג של רושפלד עם טיפה יותר או טיפה פחות טאקט. מאיר אדוני הוא היחיד מביניהם שיוצא קצת מהדמות המקצועית שאומרת הכל בפנים, אבל גם הוא לא משדר יותר מדי חום, בטח לא כזה שעובר מסך. אפילו הרגעים שהיו אמורים להיות מרגשים, שבהם השופטים ירדו לחבק מתמודדים או לוודא שדחייה של מתמודד לא שברה את רוחו, מסיבה שאינה מובנת לי לא מצליחים לשבור את הקיר הרביעי ולהגיע אלי לסלון.

יכול להיות שיהיה שיפור בהמשך. אולי השופטים יעשו אסתי גינצבורג וישתחררו קצת ואולי אחרי שיסתיים החלק של האודישנים ותתחיל בתחרות בפועל יהיה איזשהו שינוי דינמיקה שיצליח להתמודד עם הרף שקבעה התוכנית המתחרה. אבל נכון לעכשיו משחקי השף לא מגרדת את התחתית של הגרף שמאסטר שף נמצאת בטופ שלו.

(משחקי השף, ערוץ 2, ראשון ושלישי ב 21:00)

נ.ב.
מישהו צריך להגיד למירי בוהדנה שהרבה יותר יפה לה פזור.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

תעצרו את הכוכב, רני צריך לרדת

תעצרו את הכוכב, רני צריך לרדת

בהתחלה הוא היה קוריוז חביב ולא יותר, אבל בתוכנית של אתמול רני בחר שלא להצביע למתמודדות ששרו באנגלית ובכך נתן ייתרון לא הוגן של 7 אחוזים לאלו ששרו בעברית. הגיע הזמן להבהיר למר רהב שאו שהוא מקבל את חוקי הפורמט ופועל לפיהם או שימצאו מישהו אחר במקומו.

3 Comments

  1. טולה 22 בJanuary 2014
    הגב

    תיארת במדוייק את הדברים שעברו לי בראש כשראיתי את התכנית.

    מצוין!

  2. אלון ארד 25 בJanuary 2014
    הגב

    נחמד מאוד. כלומר: בגדול לא כל כך נחמד. לא ראיתי. באיזה יום ושעה זה משודר? 🙂

Leave a comment