אמבוש – אורב לחיך

אמבוש – אורב לחיך

אני אוהב תוכניות שנותנות לי הרגשה שהשקיעו מחשבה וזמן בלייצר אותן. שישבו וחשבו וצילמו וערכו ועשו הרבה בשביל שהתוצר יהיה משהו ששווה לי לראות. שלא סתם הושיבו כמה אנשים כשרוניים ונתנו להם לשתות אלכוהול ולספר בדיחות. או שלא סתם זרקו את מושון בתחפושת של עץ או נתנו ליצפאן לערבב כמה עוברי אורח. אלא שטרחו והכינו מתיחה מורכבת החל מסיפור הרקע, דרך המתיחה עצמה וכלה בעריכה איכותית ואת כל אלו יש באמבוש.

אמבוש, בדומה ל”פאנקד” עליה היא מתבססת, לוקחת את הנמתחים לקצה. מביאה אותם למצבים שבחיי היום יום לא מגיעים אליהם ואז הופכת את המצב למוקצן עוד יותר. מאז מתיחת המטוס שנחת בסוריה הזכורה לטובה עוד מימי פספוסים אף אחד בישראל עוד לא לקח נמתח והכניס אותו לסיטואציה כל כך מופרכת ומפחידה.
שלא בדומה לפאנקד, בחרו באמבוש בסגנון הגשה סטייל תוכנית אירוח. אני מניח שזה בשביל שלא יהיה צורך בקניית הפורמט ואולי גם בשביל שיהיה קל יותר להכניס קידום תוכני (מתחנו את דובלה שבדיוק יוצא בהצגה חדשה…). לצערי זה הופך את התוכנית לקצת פחות “מאאגניבה” מהפוטנציאל שהיא מייצגת. אבל רק קצת.

אם נמשיך את ההשוואה לפאנקד, אז בעוד בארצות ברית התוכנית היא אשטון קוצ’ר מההתחלה ועד הסוף, הרי שבארץ עופר שכטר לא מצליח להפוך את אמבוש למוצר שמזוהה איתו בלעדית. הוא מנחה טוב וגם הקטעים המצולמים של המתיחות שלו מצחיקים ונראים אמינים. אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה שאם היו לוקחים אותו ומחליפים באיתי תורג’מן (כפי שהיה מתוכנן בהתחלה) או מישהו אחר, התוכנית היתה נשארת טובה ולא היינו מרגישים הבדל רציני. אולי זה עניין של זמן ובעוד כמה תוכניות נרגיש שהמנחה הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית, אבל בינתיים זה פשוט לא קורה ובעיקר בגלל סגנון ההגשה שכתבתי עליו קודם.

שמחתי לגלות שמאחורי הקלעים של המתיחות עומד לא רק עופר שכטר אלא גם המותח הלאומי יגאל שילון שהחליט לקחת צעד אחורה ולא להופיע על המסך. עם זאת ניתן לזהות את טביעת האצבע שלו גם בקטעים הפחות טובים. בדיוק כמו הפינה של הפזית המיותרת ב”פספוסים”, כך גם הפינה של צפרירה ב”אמבוש” נראית כמו פילר חסר טעם שלא עומד באותו קנה מידה עם שאר התוכנית, וחבל כי זה פוגע בתוצאה הסופית.

מול אמבוש בחרו בערוץ 2 לשים את “מה אתם הייתם עושים” של חיים הכט. אפשר לומר שגם זו סוג של תוכנית מתיחות, אבל יש דמגוגיה ויש קומדיה ואם שואלים אותי “מה אני הייתי עושה?”, התשובה במקרה הזה היא ברורה, הייתי צופה באמבוש.

(אמבוש, יום שני 21:00, ערוץ 10)

logo

Related posts

הכל הולך אבל לא רץ

הכל הולך אבל לא רץ

"הכל הולך" מצליחה ונופלת באותה נקודה - היא לא סומכת על השחקנים שלה שיסחבו על גבם את התוכנית. נכון, ברשת הביאו קליברים ידועים ומוצלחים שאמורים למשוך קהל, אבל במקום לתת להם לאלתר מציבים אותם בסיטואציות בלתי אפשריות.

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment