X פקטור או why פקטור?

X פקטור או why פקטור?

למה כל תוכניות המוזיקה בישראל חייבות להתחיל בלהראות לנו למי יש הכי גדול? האחת מציגה את 10 העונות שהיו לה, השנייה את הכיסאות המסתובבים והשלישית את כמות הקהל בהיכל נוקיה. ואם זה לא מספיק אנחנו צריכים לחוות רבע שעה של הכרות עם השופטים ששילמו להם ים של כסף בגלל שגם ככה כולם כבר מכירים אותם. הייתי מעדיף לראות עוד מתמודד שר במקום כל הטררם המיותר הזה.

אבל זה מה יש, וX פקטור התחילה כמו כולם במשיכת זמן מיותרת שבה לפחות זכינו לראות את בר רפאלי מנחה. אם נשווה את בר לאסתי גינצבורג, בר לוקחת אותה בסיבוב בלי למצמץ. אם נשווה את בר לאסי עזר, אסי מנצח בגדול. לבר יש קול רך מדי להנחיה מה שגורם לכך שהיא צריכה ממש לצעוק בשביל להציג את השופטים [1. מזל שהקריירה שלה לא תלויה במיתרי הקול]. מעבר לכך היא עושה את העבודה בעיקר בזכות זה שרוב הפעמים כשהוצגה לא היו בהנחיה על הבמה אלא בהסברים מול מצלמה, בשיחות עם המתמודדים או בסתם לעמוד מאחורי הקלעים ולעשות פרצופים של מופתעת. אני מתאר לעצמי שככל שיעבור הזמן היא תרגיש בנוח יותר ותשתפר וסה”כ בשביל התפקיד שהיא צריכה לבצע כרגע היא בחירה טובה.

אני מאמין שהאודישן הראשון שבוחרים להראות הוא מעין סממן לעונה כולה, ואם זה נכון, אז במקרה של X פקטור זו הולכת להיות עונה זוועה. לקחו ילד שרוצה להיות דיווה, שיש לו בעיות דיקציה ועוויתות לא ברורות על הבמה והעבירו אותו פה אחד. יכול להיות שהם שמעו שם משהו שאני לא, אולי גוון קול מיוחד או פוטנציאל חבוי, אבל אם היו מעבירים כל מי שיש לו פוטנציאל לא ממומש או קול שעלול מתישהו להיות טוב, אז היו צריכים להעביר גם חצי מאלו שלא עברו. אני זוכר שבזמן שהוא שר חיפשתי את הטאבלט שלי כדי לסמן “לא עבר”.
לשמחתי האודישנים הבאים היו סבירים יותר וחלקם אפילו ממש טובים. אבל לא ברור לי למה גם כאן, הם צריכים להציג לנו את כל סיפור החיים של המתמודדים לפני השיר. קודם צרו נבחרת ואז תלמדו אותנו דברים שאנחנו לא יודעים עליהם. עם כל הכבוד לרוז, לא מעניין אותי שהיא מהפיליפינים ושהיא עובדת כ metapelet. מעניין אותי כרגע שיש לה קול טוב בנמוכים, ושיש לה לאן להתקדם גם אם היא לא תזכה במקום הראשון (והימור שלי – היא לא תזכה).

בהשוואה לכוכב הבא, הסאונד על הבמה היה יותר טוב. אולי הם פשוט השיגו מתמודדים טובים יותר [2. מה שמעלה את השאלה האם אלו שיודעים לשיר כבר לא מאמינים בהפקה של כוכב נולד] או אולי אנשי הסאונד של רשת יודעים מה הם עושים או אולי זה בכלל עניין של תקציב. בכל מקרה המתמודדים הבינוניים שם נשמעו יותר טוב מהטובים של הכוכב הבא וזה אומר דרשני.
האודישנים עצמם יותר מאורגנים, ומתובנתים מאשר הבלאגן ששורר באודישנים המקדימים של הכוכב הבא. עד כמה שאני נהנה לראות ש”גם השופטים הם בני אדם” אני מעדיף לראות את פורטיס צועק על חיליק כהן מאשר את ריטה מתפתלת על זה שהיא הצביעה אדום ומישהו לא עבר.

לסיכום – בחלק של האודישנים אקס פקטור לא מחדשת דבר ולמען האמת אני מעדיף לראות את “הכפר” בשעות האלה. במהלך כל האודישנים הרגשתי שחסרה לי היכולת להצביע ולהשפיע כבר בשלב הזה מה שמראה כמה מהר התרגלתי לכוכב הבא.
עם זאת, אני מאמין שברגע שיגיע החלק של העבודה של השופטים עם המתמודדים אנחנו נזכה לראות “תחייה” מחודשת של העניין בתוכנית. נחכה ונראה.

(X פקטור, רביעי ושבת ב 21:00)

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment