מעצר בית  (או: פריציס וקידמן)

מעצר בית (או: פריציס וקידמן)

הקונספט היה נחמד, הסיפור משעשע, אפילו הביאו לא מעט סלבס שהשתתפו, אבל בסופו של דבר הפרקים הראשונים של “מעצר בית” עם קיציס ופרידמן פשוט לא היו טובים.

לא ממש ברור לי מה התוכנית הזאת מנסה להגיד. האם זו תוכנית סאטירית על ההתנהגות של הסלבס בישראל? האם זו תוכנית עלילתית? האם אלו סתם קיציס ופרידמן שמנסים לחזור לימי “חלומות בהקיציס” רק בפריים טיים ועם תסריט קבוע מראש? בכל מקרה זה ממש לא עובר. ההקצנה המטורפת של התנהגותו של קיציס בנושא החניה, ההתעמרות המוגזמת במזכירתם/עוזרת/שפחתם נועה פניני, חוסר השכל של טל, הצורך הבלתי נלאה שלהם בקהל… נכון שסאטירה אמורה לקחת את החיים ולהקצין אותם אבל לא מדובר בשחקנים שמשחקים מישהו אחר, אלא בשחקנים שמשחקים את עצמם וכאשר המשחק מוגזם מדי כל התוכנית הופכת להיות פארסה אחת גדולה.

ואולי אנחנו בעצם צופים כאן בתוכנית שמדברת על עצמה, מעין הפוך על הפוך. קיציס ופרידמן בתוכנית הם סלבס שרואים בעצמם יותר מדי, הם פתחו לונה-פארק על שמם, הם עסוקים בעצמם באופן אובססיבי וקשה להם לקבל את העובדה שה”עמך” לא מסוגלים להסתדר בלי הקיציס-פרידמן שלהם. לכאורה, התוכנית מציגה מצב מאוד קיצוני של סלבס שרואים בעצמם יותר מדי, אז איפה פה ההפוך על הפוך? עצם קיומה של התוכנית שלא מציעה שום דבר מלבד קיציס-פרידמן ועוד אורח מזדמן, היא מעין הוכחה לכך שגם במציאות יש מי שחושב שהשניים על המרקע זה משהו שיכול להחזיק בפני עצמו ושלא צריך להשקיע הרבה מעבר לכך. באופן מודע או שלא מודע, התוכנית היא בעצם סאטירה על עצמה וככזו, היא פשוט לא מחזיקה מים.

לסיכום: לעשות תוכנית שמתבססת על אייל (תראו איזה טוב אני בלשחק מגיש חדשות) קיציס וטל (אני עושה המון דמויות שכולן מטורפות) פרידמן, זה מיותר לחלוטין. אחרי שהתוכנית הזאת תרד ברייטינג (ואני מאמין שהיא תרד) כבר לא יהי סיכוי לפתוח את לונה-טל-ואייל.

logo

Related posts

הכל הולך אבל לא רץ

הכל הולך אבל לא רץ

"הכל הולך" מצליחה ונופלת באותה נקודה - היא לא סומכת על השחקנים שלה שיסחבו על גבם את התוכנית. נכון, ברשת הביאו קליברים ידועים ומוצלחים שאמורים למשוך קהל, אבל במקום לתת להם לאלתר מציבים אותם בסיטואציות בלתי אפשריות.

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment