עודד אמר “אני לא סיימון”

לילדים יש את “עודד אמר להרים ידיים”, לבוגרים (שהם ילדים בנפשם) יצאה לאחרונה תוכנית בביפ ושמה “סיימון”. אני מזהיר מראש, סיימון היא לא לאנשים עם לב חלש או כאלה שנגעלים בקלות, יש שם דברים שעלולים להיות קשים לצפיה אבל אם אלו לא מפריעים לכם, זו תוכנית שאפשר להתמכר אליה.
 
דרור נובלמן משחק (ולא בצורה משכנעת במיוחד) את “סיימון”, בחור ילדותי משהו שמסיבה לא ברורה מחלק משימות ל-3 קבוצות של מטורפים בנפשם. הם מצידם יוצאים לרחובות תל אביב וממלאים אותן בהתלהבות. אילו משימות? הנה כמה דוגמאות:
– לבקש מסועד לטעום מהמנה שלו ואז לאכול את כולה
– לגרום לשתי בנות ברחוב להתנשק אחת עם השניה
– ללקק למישהו את הלבן של העין
– להפוך את אחד המתמודדים לשניצל (ביצה ופירורי לחם)
– ללעוס מסטיק ישן שנמצא ברחוב
– לגרום למישהו להכות אותם בטוסיק עם דג קפוא.
ועוד משימות רבות וטובות.
 
מלבד בקטעי המשחק המעצבנים של נובלמן (טיפה אמינות, בן אדם), ישבתי מחוייך לחלוטין מול המסך. חייבים לציין ששלושת הקבוצות בהחלט באו עם הרוח הנכונה לתוכנית ומלבד ביצוע המשימות הם עשו שמח ונהנו בעצמם כאילו אין מחר. ההנאה שלהם מהשטויות שמתבצעות התוכנית עוברת מסך ועושה חשק לרדת לרחוב ולהתפרע (רק בטוב כמובן) וזה, לטעמי, אחד הסממנים של תוכנית מוצלחת – היא עוברת מהמסך את הלב ומצליחה להשפיע על הצופה.
 
הבחירה לשדר את התוכנית דווקא בביפ ולא באחד מערוצי הפריים טיים היתה מהנכונות כמו גם הבחירה להגן על התוכנית בקוד בקרת הורים. זו אינה תוכנית לילדים, למרות האינפנטיליות והיא ממש לא מתאימה לטעמם של רוב צופי המיינסטרים בארץ.
 
לסיכום: תחליפו את “סיימון” והתוכנית תהיה מושלמת.
 
****
 
על המשפט ועל המילקי
 
אני לא יודע אם מישהו זוכר את הפרסומת הישנה של סנדי בר למילקי. היא היתה מרעננת, כובשת וחדשנית. ניכר שהיתה השקעה רבה בכתיבת השיר כמו גם בביצוע שלו.
 
 
לאחרונה החליט מישהו ממשרד הפרסום שהגיע הזמן לשחזר את ההצלחה ולהביא את סנדי בר יחד עם אקי אבני (פששש, איזה טוויסט) בחזרה לאולם המשפט ולשיר בסגנון המקרנה. את התוצאה לא הייתי שש לשדר בטלוויזיה. נראה שמישהו שם סמך על אפקט “אקי-סנדי” ועל הנוסטלגיה שהיוותה הפרסומת הקודמת והחליט שלא להשקיע.
 
 
השיר בפרסומת החדשה לא אחיד ברמתו, השחקנים מדקלמים אותו במקום לשיר, ואפילו את משפט המפתח “מילקי שלי” בחרו העורכים לעוות עם אפקט קול מתכתי. פרסומת מיותרת, היה עדיף אם הייתם משאירים לנו את הזכרון מהפרסומת הישנה כמו שהיא היתה.
 
 
logo

Related posts

הכל הולך אבל לא רץ

הכל הולך אבל לא רץ

"הכל הולך" מצליחה ונופלת באותה נקודה - היא לא סומכת על השחקנים שלה שיסחבו על גבם את התוכנית. נכון, ברשת הביאו קליברים ידועים ומוצלחים שאמורים למשוך קהל, אבל במקום לתת להם לאלתר מציבים אותם בסיטואציות בלתי אפשריות.

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment