פעמיים בחיים

משעשעת אותי העובדה שערוץ 2 מפרסם את הסידרה “פעם בחיים” כאילו  היא הופקה עבור הערוץ כאשר כולנו יודעים שהיא הופקה עבור יס ושהעונה שערוץ 2 משדרים כבר שודרה בעבר. מצד שני, פרומו כמו “עבור מי שעוד לא ראה…” יישמע די טפשי. אני מניח שאין לה יותר מדי ברירה.
 
בעוונותי אינני מנוי של יס ועל כן אני רואה את העונה הזאת בפעם הראשונה ולכן גם מבקר אותה בפעם הראשונה. הסידרה לוקחת מספר סלבס, מוציאה אותם מהסביבה המוכרת שלהם ומציבה אותם בסביבה קיצונית ולא מוכרת. אני חושב שאחת ההברקות מהעונות הקודמות היה להציב את גיא מרוז ואת אביב גפן בבית של משפחת מתנחלים, העונה לא ראיתי ניגודיות שכזו עם פוטנציאל רציני לחומר נפץ וחבל.
 
אחד הגורמים המאפיינים תוכניות ריאליטי (שאינן תחרות כשרונות) הוא הצבתם של אנשים בסביבה שאינה הסביבה הרגילה שלהם. ב”האח הגדול” מנתקים אנשים מהסביבה ומציבים אותם ביחד עם אנשים מ”תרבות” שונה. ב”הישרדות” מנתקים את האנשים מחיי הנוחות של העולם המודרני. הייחוד של “פעם בחיים” הוא העובדה שהאנשים המשתתפים בה הם סלבס בעלי אופי מוכר. עקב כך קל יותר להתאים להם סביבה זרה אישית.
 
נראה שהמפיקים השקיעו העונה יותר ברעיון של מקומות רחוקים, כמו לשלוח את ליאור וגורי לקרח, את גידי וגיל לפאצ`ה-מאמא ואת חנה ורנה למדבר, מאשר בקונפליקטים אידיאולוגים. הליהוק הפוטנציאלי היחיד שאני רואה בשלב הזה הוא הצבתו של דב נבון ה”עצמאי” במסגרת של קורס משטרתי.
 
לסיכום: מה שעושה את תוכניות הריאליטי הוא גם התמודדות עם דרך חיים שונה, אבל בעיקר קונפליקטים בין אנשים. בעונה הנוכחית לא נראה לי שיהיו מספיק קונפליקטים בשביל שיהיה שווה לעקוב אחריה.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

1 Comment

  1. Reznik 11 בOctober 2008
    הגב

    ראיתי את העונה בגילגול הראשון שלה
    ואומנם דוב נבון מציג דברים נחמדים ומשעשעים<br>לדעתי למי שהיה הכי קשה ובלי קשר למרחק האידואולוגי, זה גורי וליאור, להם פיזית פשוט היה ממש ממש ממש קשה. <br>אבל אתה צודק, אין פה מיקומים דרסיטים כמו העונה הקודמת, וחבל.

Leave a comment