עוד תוכנית סאטירה

תוכניות ה”סאטירה” בארץ מתאפיינות בד”כ בקבוצה של בדחנים שהוכיחו שהם יודעים לספר בדיחה (לפעמים), בבדיחות ברמה טיפה יותר גבוהה מדאחקות של עמדות שמירה (אבל רק קצת) ובמערכונים שנמשכים הרבה מעבר לנקודת השיא שלהם.
 
ארץ נהדרת היתה נקודת אור בעולם הסאטירה מאחר והיא הגיעה עם קונספט מגובש, עם דמויות קבועות שהיה קל להזדהות עימן ועם סיפור רקע לבדיחות בצורה של אולפן חדשות. זה מה שגיבש את כל הבדיחות והשטויות לפורמט אחד שהיה קל לעקוב אחריו ולהנות ממנו. שימו לב שהירידה הקלה בפופולאריות של התוכנית הגיעה אחרי ששתי דמויות עוגן עזבו אותה (חלי גונזלס ואודי בן דוד פדרבוש). מאותו רגע התוכנית הפכה מאולפן חדשות אהוב לרצף מערכונים עם קטעי קישור של אייל קיציס.
 
תוכנית הסאטירה החדשה של רשת, “שבוע סוף”, מנסה לנגוס בשני עולמות. מצד אחד היא מנסה להיות רשמית ומעונבת כמו ארץ נהדרת ומצד שני היא מנסה להיות פרועה וחסרת מעצורים כמו מועדון לילה. התוצאה היא התפזרות וקונספט לא ברור. ברגע אחד אנחנו צופים באולפן מעונב ובאנשים שמקריינים לנו את הבדיחות שלהם בצורה של אנשי חדשות רציניים וברגע הבא הם עושים פרצופים למצלמה.
 
כאשר תוכנית עולה לאוויר עם קונספט לא מהודק הסיכויים שלה לשרוד הם קלושים. מצד שני, לתוכנית הזאת יש את שעת הרייטינג המושלמת וכל שדרוש הם שינויים קלים על מנת להפוך אותה לברורה יותר, מה שבטוח הוא שיש פוטנציאל. בין בליל מערכוני הפרווה והבדיחות החלביות, היה ניתן למצוא חתיכות בשר קטנות לנעוץ בהן את השיניים ואפילו להנות מהטעם. ניכר שהכותבים של התוכנית לא מתכוונים לעצור באדום ותעיד על כך הבדיחה על המקרים האחרונים של הריגת הילדים בידי אמהותיהן. אם הם ימשיכו כך, אולי תהיה לתוכנית הזאת תקומה (מצד שני אם הם יגזימו, יורידו אותם מהאוויר).
 
לסיכום: התוכנית עוד לא סגורה על עצמה, אבל אם קצת רצון וקצת יכולת היא יכולה להפוך לדבר החם הבא – עד לעונה הבאה של ארץ נהדרת כמובן.
 
בקטנה:
– ארץ נהדרת שיחקו אותה עם המערכון של הפריימריז. כמו תמיד הוא היה קצת ארוך מהרצוי אבל עדיין בטוב טעם ועדיין סאטירה במיטבה.
 
– שמישהו ירחיק את ג.יפית מחנויות הקומיקס. כאילו שלא מספיק לנו לראות אותה בלייב, עכשיו צריך לראות אותה מצויירת ועוד עם בגדים צמודים? ביאאאאעעעכס.
 
– מסתבר שהטלנובלה חשופים נגמרה בפרק שמונים כאשר שום דבר לא באמת סגור. לא מובן לי איך הם מעזים לכנות את זה סוף עונה, צריך לקרוא לזה חרטוט צופים. היחידים שעשו את זה בעבר היו “אבודים”מה שגרם לי להפסיק ולצפות בהם, אני מאמין שחשופים לא תהיה שונה.  (מצד שני, אל אבודים חזרתי בעונה השלישית עקב המלצות חמות מחברים)

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

פולישוק - סאטירה במיטבה

כשמישהו מזכיר תוכנית סאטירה אוטומטית עולה בראשנו ארץ נהדרת. המהדרין אף יחשבו על שבוע סוף והנוסטלגיים יזכרו את משחק מכור. מעטים יחשבו על מועדון לילה או ליאור שליין. בודדים בעלי יכולת הבחנה יזכירו גם את פולישוק. ששון גבאי משחק באופן יוצא מן הכלל את הפוליטיקאי רובי פולישוק שבדרך לא דרך...

Leave a comment