זהירות, דוקו-דרמה

האם ידעתם שרק מעטים מבין המגיעים לתוכניות ריאליטי מקבלים את תמורת הפרסום שציפו לה? האם ידעתם שרבים מאותם כוכבים לרגע מוצאים את עצמם מתרסקים אל קרקע המציאות ונאלצים לעבוד כמו כל אדם אחר? האם ידעתם שהריאליטי מכוון אל המכנה המשותף הרחב ביותר ומנסה למצוא אנשים ייחודיים אבל שמתאימים לדפוסים שנקבעו מראש? אה… ידעתם?
 
אושרת קוטלר גילתה לנו בתוכנית הדוקומנטרית “זהירות, ריאליטי” את כל הדברים ששמענו כבר מאות פעמים מעשרות מקורות אחרים. פעם כשהריאליטי היה בתחילת דרכו, תחקיר שכזה היה יכול להחשב כפורץ דרך ואולי אף היה מוסיף עוד כמה הגיגים לקורסי התקשורת השונים. היום  אושרת פשוט חוזרת על אותן מנטרות שכל ילד חובב טלוויזיה יכול לדקלם.
 
בעיתוי מדהים ומזעזע כאחד, התאבד יוגב ברזילי, אחד ממתמודדי העונה הראשונה של פרוייקט Y, כיומיים לפני שידור התוכנית וצריך לציין לשבח את אושרת על כך שהיא לא הכניסה ברגע האחרון אייטם בנושא. בניגוד אליה, עיתונים רבים וטובים ששו לקשר בין ההתאבדות של יוגב לתקופה בה שהה בווילה לפני 5 שנים, וחבל. יש, לצערי, אנשים רבים שמתאבדים בארץ ולאף אחת מאותן התאבדויות לא מחפשים סיבה במשהו שקרה 5 שנים קודם לכן.
 
עם זאת, בתוכנית של אושרת הוזכרו שני מקרי התאבדות אחרים בחו”ל הקשורים באופן יותר הדוק לתוכניות ריאליטי. כמו כן, אושרת לא חסכה את שבטה מהז`אנר וטרחה להדגיש עד כמה הוא פוגע בחלומות של המתמודדים ועד כמה הוא חודר לפרטיות שלהם ומשנה את האופי שלהם. כמובן שהיא טרחה לראיין את מימי (מתמודדת ב”הדוגמניות”) על בעיית האלכוהוליזם שהתעוררה אצלה לאחר התוכנית ואף לספר שלאחר הראיון הלכה מימי למוסד גמילה עקב תאונה תחת השפעת אלכוהול. כל זאת על אף העובדה שמימי בבירור לא ששה לדבר על הנושא…. מישהו אמר פרטיות? האם תוכנית דוקומנטרית טובה יותר מריאליטי בכל הנוגע לנושא ה”פעוט” הזה?
 
לסיכום: התוכנית היתה מעניינת אבל לא חידשה דבר. היה נחמד אם אושרת לא היתה חוטאת בבעיות אותן מצאה בתוכניות הריאליטי, אבל אין הרבה מה לצפות מטלוויזיה שה”צהוב” מניע אותה גם כאשר מדובר בתוכניות המתיימרות להיות ביקורתיות.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. קוטל את קוטלר 23 בAugust 2008
    הגב

    קוטל את קוטלר <br>
    מה אפשר לצפות מאחת שמשווה בין החוק במדינה לסיעני הנאצים?! ועוד השווה ענקית שלה רוצחי נאתן זאדה שרצחו אותו בהיותו קפות להורגי נהגי המסאיות שנמצאות באמצע דריסת אנשים <br>

Leave a comment