שרדנו גם את הגמר

לכתוב על הגמר של הישרדות שבוע אחרי שהוא קורה, זה מרגיש חסר טעם, אז אני מפרסם את הרשומה היום וביום שבת אכתוב על משהו אחר. את הגמר של הישרדות ראיתי יום אחרי כולם עקב צירוף מקרים משעשע שכלל טלוויזיה שנשרפה, אתר תוכנית שלא בנוי לעמוד בעומסים של צפייה המונית בשידור חי וחוסר אכפתיות (אחרת הייתי מצלצל לחבר ובא לראות אצלו). אחרי שעורכי התוכנית הצליחו למשוך אותנו במשך שעה וחצי בכל שבוע, לא היה אכפת לי לצפות בגמר בדיעבד ולהעביר במהירות את הקטעים המשעממים.
 
אין יותר מדי מה לומר על הגמר, גם כאן הצליחו אנשי ההפקה לשחוט כל חלקה טובה של תוכנית שכבר מזמן נכנסה אצלי לפנתיאון תוכניות הריאליטי העולמיות הטובות ביותר. האמת, אני קצת חושש מלהסתכל על “המירוץ למליון” הבאה עלינו לטובה (או לרעה) כי, למיטב הבנתי, מדובר באותה מפיקה של הישרדות. ככה זה בישראל, כשעושים משהו גרוע, אבל עושים סביבו מספיק באזז, לא צריך לדאוג למשכורת.
 
ולמרות זאת כמה מילים. עידן קפון, למרות הקפנת (הקרדיט לקופי: צפניה) שעלתה לו לראש, הצליח להוריד למנו את ההבעה הזחוחה חסרת הטעם על הפנים. דן מנו החזיק מעצמו כאסטרטג המבריק ביותר העונה, עידן קפון הראה לו כמה מטומטם הוא היה במשפט נכון אחד “תכננת מעולה את הדרך אל הגמר, לא תכננת איך לנצח אותו”.
עידן קפון הבחין במשהו שאני אמרתי אותו לכמה חברים איפשהו בזמן המיזוג. בעוד דן מנו בלבל במוח עד כמה הוא הוביל את המשחק ותוך כדי כך רכש לו אוייבים מפה עד הודעה חדשה, נעמה עשתה את אותו הדבר, בצורה הרבה יותר טובה והכי חשוב – בשקט.
 
כמו שעידן ציין, בכל אחת ממועצות השבט שהיא השתתפה בהן, השם שהיא שמה על הפתק הוא זה שעף. פעמיים במשך כל המשחק הדרך של נעמה לא תאמה את דרכו של דן, ובפעמיים האלו עף בדיוק מי שהיא רצתה שיעוף. בכל אותו זמן היא דאגה לשמור על קשרים טובים (יחסית) עם האחרים כדי שבבוא היום, היא תוכל לעמוד מולם ולהגן על עצמה בלי להשמע פאתטית (יותר מדי).
לאורך כל המשחק דן טען שהוא זה שסחב את הבנות על הגב. בפועל הוא היה זה שנסחב כי הוא יצר כל כך הרבה אויבים והוא היה המועמד הטוב ביותר להלחם בו בגמר – לראיה, אף אחד לא הצביע לו למרות ה”מחווה ההומניטרית” שלו.
 
אז היתה לנו הפקה מטומטמת, היו לנו כמה מתמודדים מטומטמים, אבל הכי מטומטמים היו כ – 400,000 האנשים שהצביעו ל”משאל העם” והוסיפו עוד כמה שקלים לקופה המצטברת שעשתה התוכנית. ההצבעות האלו, שהכוח שלהן היה מוטל בספק מלכתחילה, נשלחו ברובם לנועם טור. נועם, האדם שנחשב הכי הגון במשחק בגלל שבפועל הוא לא שיחק אותו בכלל. 400,000 אנשים  שבזבזו את כספם רק על מנת לטפוח לכוורן על השכם ותו לא. היה כבר עדיף שהיו שולחים לו מכתב.
 
***
 
לקראת הישרדות 2, מי יתן ותהיה טובה יותר מהישרדות 1, הייתי מעוניין לתת להפקה עצה חשובה – תצמדו למקור.
 
תעשו תוכניות של 45 דק` שמכילות משימה, דיבורים ומועצת שבט – אנשים אוהבים כשהם יודעים שיש העפה בסוף כל תוכנית, זה יוצר המשכיות וגורם לאנשים להמשיך ולצפות.
 
אל תשנו את ימי השידור כל הזמן – העצה הזאת תקפה גם לתוכניות האחרות של ערוץ 10 שמזגזגות להן בלי הכרה.
 
אל תתערבו יותר מדי – תאמינו לי שאם לא הייתם שומרים את דן, התוכנית היתה הרבה יותר מעניינת. תתארו לעצמכם את חברי סבאנה ה”ראויים” נאלצים לשקר ולתקוע סכינים בגב של החברים שלהם.
 
אל תתגוננו – בסופו של דבר אנחנו יודעים שאתם כופרים בהאשמות שהופיעו בעיתונים, אנחנו לא צריכים תזכורת לזה בגמר.
 
אל תהרסו גם את העונה הבאה…
 
נ.ב.
הפרסומת של בנק דיסקונט היה ממש חביבה.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. idodo cohen 18 בMay 2008
    הגב

    הכל פשוט נכון! קצר ומדוייק

Leave a comment