לא הרגתי את הבת שלך

הפוסט של השבוע מתפרסם יומיים לפני הזמן משתי סיבות:
1. יש סיכוי טוב שלא יהיה לי אינטרנט זמין ביום שבת.
2. הוא מדבר על סרט דוקומנטרי שישודר הערב.
– – – – – – – – – – – – – – – – –
 
טְרַנְסְגֶ`נְדֶר  
מי שחש חוסר התאמה בין הזהות המגדרית שלו לבין המין הביולוגי שלו (מונח כללי המתייחס לטרנסקסואלים, טרנסווסטיטים, הטרוסקסואלים וכדומה).
 
“אמא, לא הרגתי את הבת שלך” הוא סרט דוקומנטרי שביימה אורנה בן דור. הוא מספר את סיפורם של שני טרנסג`נדרים שהחליפו את מינם מנקבה לזכר והתאהבו אחד בשני. אחד מהם שינה את מינו לפני שנים וכבר עבר את רוב מה שכרוך בכך והשני רק בתחילת הדרך. הסרט מנסה לגעת במגוון היבטים של החיים כטרנסג`נדרים החל מההופעה החיצונית (קיצור השיער, ניתוח לשיטוח החזה) וכלה בנושאים חברתיים (שינוי המין בתעודת הזהות, יציאה מהארון, ההתמודדות של האמא).
 
הסרט, כרוב הסרטים הדוקומנטריים, מתקדם לאט וכולל לא מעט סצינות שמטרתן להעביר אוירה יותר מאשר לקדם את העלילה. ההתחלה מעט מעייפת אבל מי שצולח אותה מוצא את עצמו שבוי בעולם שבו מדברים על דברים מרתקים ומרתיעים כאחד, על דילמות של הופעה חיצונית מול הרגשה פנימית ועל מאבק לשנות את מה שנתפס כבלתי ניתן לשינוי.
 
למרות שהעלילה עצמה לא מספיקה כדי להחזיק 50 דק` שלמות, מה שמתבטא שמספר סצינות שאינן קשורות ישירות לסיפור ולכן גם פחות מעניינות, אני צפיתי בסרט בהנאה. מומלץ לכל מי שרוצה לדעת קצת יותר על קבוצה קטנה שלא נוטים לדבר עליה יותר מדי בטלוויזיה. הערב ב 21:00 בערוץ 10.
 
בקטנה
– לא הבנתי כמה צריך להעריך את המשחק של אסי דיין עד שראיתי את הפסיכולוג דמיקולו ב”בטיפול” של HBO.
– כוכב נולד 6 מתקרב. הגיע הזמן לחמם את הגרונות ואת מקשי הסלולארי.

logo

Related posts

האזרח קופטש: ירוק בפוליטיקה

גיל קופטש יוצא היום (24 לאפריל) עם סדרה המתעדת את הדרך שלו מהטלוויזיה אל הפוליטיקה ובחזרה. בתוכנית מלאה גילגולי ג'וינטים הוא מפנטז על חיים קלים כפוליטיקאי עד שנתקל בהררי ביורוקרטיה ונסיונות לערער על מקומו. האם גיל מנסה לומר לנו שפוליטיקה זה לא קל כמו שזה נראה מבחוץ? או שמא המסר הוא שסמים זה בסדר?

חרם זה לא משחק ילדים

מי ששיחק פעם את "משחק השקט" שירים את היד הוירטואלית שלו. אתם מכירים את השלב הזה במשחק שבו כבר נמאס לכם לשתוק אבל אתם ממשיכים כדי לא להפסיד? השלב הזה שבו אתם מנסים בכוח למצוא דרך לגרום לשחקן השני לדבר או למצוא תירוץ לפתוח את הפה בלי לצאת קטנים? זה קורה בגלל שאנחנו נועדנו לדבר. האדם הוא חיה חברתית...

מחוברות לעצמן

קחו 5 נשים בגילאים שונים וממקומות שונים, תנו להן מצלמות וידאו והוראות לצלם את החיים שלהן ומה תקבלו? בעיקר דיבורי סקס, אהבה ורגשי נחיתות. ילדה רוסיה שנאלצת לעבוד למחייתה ולא מאמינה באהבה, עיתונאית ואמא שמרגישה שהיא בדרך הלא נכונה, בחורה שלא מרשה לחבר שלה להראות לה חיבה מול הילדים שלה...

0 Comments

  1. ברני8 17 בApril 2008
    הגב

    בתור מכורה לטלויזיה
    מתה על אסי דיין. שחקן מעולה.

  2. moriarty 17 בApril 2008
    הגב

    אוי לא!
    מה תעשה בלי אינטרנט בשבת?!?!!<br>אתה בא למדריד, לפיינל פור?<br>יש מצב שאתה משיג לי תעודת עיתונאי? אתה יודע איך זה הספרדים האלה, לא נותנים לאנשים להיכנס למקומות בלי כרטיסים, האנטישמים…

  3. ע ל ו מ ה 17 בApril 2008
    הגב

    ואני תהיתי…
    “למה אני בעבודה אם עכשיו שבת בבוקר????”<br><br>:-)

  4. פגעסוס 17 בApril 2008
    הגב

    אורי, אתה מכיר אותי…
    מה אני קשור לפיינל פור?

  5. ביקורט 17 בApril 2008
    הגב

    אורי, אתה מכיר אותי
    מה אני קשור לפיינל פור?

  6. ביקורט 17 בApril 2008
    הגב

    אכן שחקן מעולה

  7. ביקורט 17 בApril 2008
    הגב

    מה הבעיה בלהיות בעבודה בשבת? P-:
    זה מוכיח שאת מחוייבת, אחראית… וזה גם 150% משכורת P-:

  8. moriarty 17 בApril 2008
    הגב

    זאת היתה הקדמה מנומסת
    לבקשה החצופה שתשיג לי תעודת עיתונאי, בבקשה…?<br>אני מוכן לשלם שוחד בתעריפים גבוהים… אה… לתת מתנות פסח גדולות… עבור כרטיס למשחק… אה…. הכוונה לתעודת עיתונאי אה… לצרכי דיווח… על המשחק… <br>הטיסה והמלון על חשבוני, אני רק רוצה תעודת עיתונאי… יש מצב?

  9. moriarty 17 בApril 2008
    הגב

    עכשיו חיפשתי באינטרנט
    והם דורשים כל מני דרישות מופרזות מעיתונאים, כמו למשל הוכחה שכתבתי דברים.<br>מישהו צריך להגיש בג"צ נגדם, ויפה שעה אחת קודם.

Leave a comment