הישרדות – מבט מחודש

מי שרוצה להיזכר באופטימיות שהיתה לי בתחילת דרכה של הישרדות, מוזמן לקרוא כאן. למי שאי כוח ללחוץ על לינקים, הנה חלק רלוונטי:
לשמחתי, בכל אספקט אחר מלבד המוזיקה מאוד נהניתי מהתוכנית. היא שמרה על הקו המנחה של התוכנית המקורית עם שינויים קלים שיכולים רק להוסיף. גיא זוארץ הוא בחירה נכונה. הוא צעיר, אתלטי, רהוט באופן יחסי והוא יודע להשיט סירת מרוץ. אני מאמין שברגע שיירגע מעט הוא יוכל לתרום לאוירה של התוכנית ולהפוך לחלק בלתי נפרד ממנה בדיוק כמו ג`ף בסדרה המקורית.
 
היה משהו מקסים בלצפות בתמונות הכל כך מוכרות של הישרדות עם נגיעות של ישראל פה ושם. המפיקים בחרו בחוכמה כשנתנו לאופי הישראלי להתפרץ כבר בדק` הראשונות. אנחנו, הצופים, זכינו לראות אנשים מטביעים אחד את השני, מנופפים במצ`טות ומייצגים את כל מה אנחנו שונאים ואוהבים בעצמנו בו זמנית. אנחנו לא מתפשרים, אוהבים לנצח, אבל גם לא ממש יודעים לשים לעצמנו גבולות.אבל הרגע שבו באמת חשתי את הישראליות היה כאשר אחת הבחורות שעלו לאי שאלה “איפה קוריצה”. התמוגגתי.
במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות התפרסם היום תחקיר ארוך שכלל את כל הפאקים הקטנים וההתערבויות של ההפקה. את הרוב כבר הכרנו משמועות שהסתובבו ברשת (בעיקר בבלוג של צפניה), יחד עם כמה רמאויות חדשות (נתנו לגיא ומולי לאכול כמו שצריך, המושבעים לא באמת מתייעצים איזו שאלה לשאול ועוד).
אבל אם נתעלם מכל החשדות, הרמאויות, העיוותים ומה שקרה מאחורי הקלעים, האם הישרדות היא תוכנית ששווה לראות אותה? האם הצופה התמים אך הביקורתי שלא קורא בלוגים ועיתונים היה שורד את העונה הראשונה וממשיך לשניה?
 
להישרדות היו מספר בעיות מאוד רציניות.
1. ימי השידור – כבר בתחילת דרכה של התוכנית היא החליפה ימי שידור, מה שלא ממש עוזר לשמור על קהל צופים נאמן, אבל היא הצליחה להתייצב על ימים רביעים ושבת. לקראת סוף העונה שוב החליטו קברניטי הערוץ לשנות את ימי השידור שלה ויום רביעי עבר ליום שלישי. אם זה לא הספיק לנו, התוכנית של יום שלישי בוטלה ונותרנו עם יום שבת בלבד.
השינויים החוזרים ונשנים בימי השידור פגמו בהנאה שלנו מן התוכנית. אין דרך טובה יותר להרוס תוכנית מאשר למנוע ממעריציה לדעת מתי היא משודרת.
 
2. האורך – בארה”ב בכל פרק בן 45 דק` אנחנו זוכים לראות גם משימות וגם הדחה. בארץ כל ריטואל שכזה נמרח לאורך 2 פרקים בני שעה וחצי כל אחד (כולל פרסומות). אין להפקה מספיק חומרים בשביל למלא את כל הזמן הזה בחומרים מעניינים וזה גרם ללא מעט פרקים מתים במהלך העונה.
 
3. אי המתים – הרעיון שעומד בבסיס של הישרדות הוא הצורך של השורד לבגוד בבריתות, לשקר לאנשים ויחד עם זאת לגרום להם להצביע לך בגמר. כאשר אדם כמו נועם עף ומצליח לשרוד רק בזכות נתונים גופניים מבלי שהוא יאלץ להתמודד אח”כ עם השלכות חברתיות, הסיכוי שלו לזכות עולה על זה של האחרים.
 
4. הכוח הכפול המשתנה – בכל משימת כוח כפול הפרס היה שונה ובחלק גדול מהמקרים הוא היה לא מועיל בעליל. למרות זאת דאגו המתמודדים לפטפט ללא הרף על חשיבותו הרבה ועל כמה הם מעוניינים בו.
טיפ להפקה – הצופים לא מטומטמים.
אז האם הצופה התמים ימשיך לצפות בסדרה למרות הבעיות? בוודאי. למרות השגיאות הברורות (והדורשות תיקון בעונה הבאה) התסריט הכללי של התוכנית הוא מותח, נוח לצופה להזדהות לפחות עם חלק מהמתמודדים והכי חשוב, התוכנית מקבלת ייתרון עצום עקב היותה מבוססת על התוכנית המעולה מארה”ב.
 
הצופה התמים ימשיך לעונה שניה מתוך תקווה שבעונה זו יתוקנו העוולות והשגיאות. גם אם אלו לא יתוקנו הוא ימשיך ויצפה מאחר והוא כבר ייקשר אל המתמודדים. אך מילת אזהרה להפקה – אם העונה השניה לא תהיה טובה, הצופה התמים לא ימשיך לשלישית. גם לתמימות יש גבול.
 
בקטנה
– יום טוב היה יום רע. ערב התרמה כל כך מאוס לא ראיתי כבר שנה  (כן, גם בשנה הקודמת זה היה פשוט רע). רק מה? מסתבר שעם הפקה זולה, ומטרה טובה אפשר לעשות רייטינג. אני לא יודע אם אני שמח או עצוב…
 
– ארץ נהדרת עשו מערכון חביב על אדם שמספר ספויילרים. הייתי עובד על זה לסדר היום אם התסריט לא היה מועתק כמעט במדוייק ממערכון ישן שלהם על מפרסם שלא יכול להפסיק לפרסם את המוצר (אמיתי זירמון). בשניהם מדובר באדם עם הפרעה שמציקה לאנשים, בשניהם אחרי הצקה מושכת הוא הולך לטיפול ונפטר מהבעיה ובשניהם ברגע אחד הכל מתפרץ.
ארץ נהדרת, יש לנו זיכרון טוב יותר משאתם חושבים, תתחילו לחדש.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. Reznik 12 בApril 2008
    הגב

    בנוגע לקטנה.
    לא מפתיע אותי שאתה זוכר את זה בפרטי פרטים, ורק עכשיו שכתבת את זה, נזכרתי גם אני.<br><br>בנוגע לכתבה ב7 ימים, אחרי שקראתי אותה, עברה לי מחשבה בראש, מעניין מה קורה באמריקאי, ואת זה לדעתי לא נדע לעולם, לדעתי החוזים שהצוות והמתחרים חתומים עליהם כאלו דרקוניים. שאין סיכוי שמישהו יעז לפתוח את הפה.

  2. ביקורט 12 בApril 2008
    הגב

    ברור שאני זוכר בפרטי פרטים P-:
    בנוגע לאמריקאי, אני מאמין שגם שם דלפו כל מיני שמועות (ואם לא אז מכונת יחסי הציבור המשומנת שלהם דאגה להדליף) לגבי המתחרים.. לפחות בעונה הראשונה. אבל לך תמצא משהו בנושא עכשיו…

Leave a comment