צרפתי ואיטלקי נכנסים למטבח…

העונה השניה של קרב סכינים התחילה השבוע והיא כוללת מספר שינויים קוסמטיים קלים מהעונה שעברה. אל השף סטפן מצטרף העונה אלפרדו רוסו האיטלקי  והם יתחרו שבוע שבוע (טבחים או לא טבחים?) מול שפים ישראלים נבחרים. אלפרדו, בניגוד לסטפן, מוצג לנו דווקא כאדם חביב ובכך בעצם ויתרו אנשי ההפקה על יצירת אנטגוניזם אצל הצופים כלפי המתחרה מן הניכר. מצד שני עדיין יש לנו את הצרפתי (שכתבות שונות טוענות שהוא דווקא מאוד ביישן) ואם זה לא מספיק,קיים גם קרב פנימי בין השפים הזרים  – מי מהם ינצח יותר ישראלים.
 
אם יש דבר אחד בעולם שמסוגל לגרום לי לרצות לאכול חציל (סביח זה לא חציל ולא תוכלו לשכנע אותי אחרת) זה קרב סכינים. כבר בתוכנית הראשונה אלפרדו כבש אותי עם מנת החצילים האחרונה שלו כאשר גרם לעודד להעלות עשן מפיו. כל המנות היו יפהפיות, אם כי אף אחת מהעיצובים לא השתווה לעיצובים של סטפן מהעונה הקודמת. אני מקווה שעיצוב המנות ישתפר עם הזמן, כפי שקרה בעונה הקודמת,  מאחר והתוכנית משודרת במדיום ויזואלי ולעיצוב יש השפעה גדולה מאוד, לפחות אצל הצופים.
 
בגיזרת השופטים מצאנו  הפעם שלושה אנשים הקשורים בצורה זו או אחרת לאוכל, האם זה רמז לבאות? אני מקווה שכן. אני אשמח אם בכל תוכנית כל שלושת השופטים ידעו להגיד יותר מ “זה פשוט טעים לי”. אם זה היה תלוי בי הייתי דואג שיובאו לשפוט רק שפים ומבקרי מסעדות (וגם אני עצמי… אם כבר יש כוח ביד למה לא לנצל אותו), אבל זה לא תלוי בי ואני מאמין שבתוכניות הבאות הקשר של חלק מהשופטים לאוכל יהפוך לקלוש יותר אם בכלל יהיה קיים.
 
ההחלטה להקטין את כוחם של הפרשנים מ-30 נק` ל-20, היא החלטה נכונה. העובדה שהם רואים מי מכין כל מנה צריכה לבוא בעוכריהם וההשפעה שלהם על התוצאה צריכה להיות נמוכה יותר לדעתי. ההחלטה צריכה להיות לגופה של מנה ולא לגופו של מתמודד ועד כמה שהם ינסו להיות אובייקטיביים הם עדיין מגבשים דעה גם ע”פ תהליך ההכנה וההכרות עם השף ולא רק ע”פ התוצאה.
 
ושאלה מעניינת לסיום – עודד מנשה מפתיע ומגלה שהוא יודע גם איטלקית. ומה בעונה הבאה?
(ערוץ 10, יום רביעי 21:00)
 
בקטנה
– ציפי פינס נזכרה להגיד את מה שאני אומר כבר במשך כל העונה של גריז – מחזמר זה לא רק שירים וריקודים. חבל מאוד שבהפקה לא חשבו שהצופים יתעניינו גם בקטעי המשחק המלאים והעדיפו להשאיר אותם לשיפוטו של צוות השופטים בלבד. חבל גם שעד לרגע זה נופו אנשים ע”פ קריטריונים חלקיים בלבד.
 
– הפרומואים לתוכנית של השף עזרא דגן עושים לי חשק שלא לצפות בתוכנית שלו. אני כן אצפה ולו רק כדי לבדוק אם הוא באמת מגעיל כמו שהוא מוצג בפרסומת. אם כן, אני אפסיק לצפות ולבטח לא אכנס למסעדה שלו.
 
– ידעתי על שעשועון סחיטת הכספים של ערוץ 10 (מצלצלים), היום גיליתי שגם לערוץ 2 יש שעשועון זוועתי שכזה (צלצול הכסף). יהיה נחמד לערוך ביניהם השוואה אם אני אצליח אי פעם להישאר ער עם כל הפטפוטים  הבלתי פוסקים שהולכים שם.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

0 Comments

  1. moriarty 8 בMarch 2008
    הגב

    שמעת שגארי גייגקס מת?

  2. עכבר כחול מדבר 8 בMarch 2008
    הגב

    מצלצלים זאת התוכנית השנואה עליי
    עדיף כבר לראות ערוץ הקניות

  3. ביקורט 8 בMarch 2008
    הגב

    סביח זה לא חציל
    אפילו אתה לא תוכל לשכנע אותי אחרת… <br>לאחר צפיה קצרה ב"המטבח", השף עזרא לא מגיע לקרסוליים של גורדון רמזי ברמת הרשעות…

  4. ביקורט 8 בMarch 2008
    הגב

    שמעתי, אבל לא אומר לי הרבה
    מעולם לא הייתי חובב מבוכים ודרקונים…

  5. ביקורט 8 בMarch 2008
    הגב

    בינתיים, תוכנית אחת אחרי הביקורת
    נראה שהם שומרים על הקו של האנשים הקשורים לאוכל. שאפו לערוץ 10.

  6. ביקורט 8 בMarch 2008
    הגב

    לטעמי זו אחלה תוכנית לישון איתה
    אני שם אותה ברקע, מנסה לפתור 2 או 3 מהחידות שם (קצת באעסה שהראשונות הן בד”כ הקלות יותר) ומוצא את עצמי מתעורר בבוקר עם תוכנית הבוקר של ערוץ 10.

  7. עכבר כחול מדבר 8 בMarch 2008
    הגב

    ואני לא מצליח להרדם
    אני בוהה בתוכנית כמו זומבי עד שאני קולט שאני מבזבז את זמני.

  8. חיים חפר 8 בMarch 2008
    הגב

    הצרפתית של עודד נשמעת יותר טוב
    האיטלקית שלו היתה במבטא ישראלי כבד ומעיק.<br>ואני מסכים בנוגע לזהות הטועמים, שגם ככה סובלים מנטיה מובנית בגלל שהם והחיך שלהם ישראלים.

  9. Reznik 8 בMarch 2008
    הגב

    אני אצליח לשכנע אותך שסביח זה חציל.
    אני מניח שאתה יודע שהתוכנית עם השף עזרא דגן, זו גרסא ישראלית לתוכנית “Hell`s Kitchen” ולא משנה אם דגן הוא כזה במציאות, הדמות שעליה הוא מבוסס מתנהגת ככה.

Leave a comment