הם צוחקים גם על חטופים

גורי, גור לך
גורי אלפי, ההוא שנעלם מהמסך בתקופה האחרונה, אתם יודעים, זה מככה לא מתנהגים… ממשחק מכור? אוקיי? זוכרים? יופי. אז הוא יצא עם פרוייקט חדש ומעניין – הוא מנסה להבין את ההומור.
 
התוכנית “לצחוק או למות” מורכבת מסיפור מגוחך (וקצת לא נחוץ) על מותו של גורי, ועל כך שהוא מנצל את השהות שבין שמיים וארץ על מנת להבין למה אנחנו צוחקים. לצורך כך הוא מכנס את כל חבריו הסטנד-אפיסטים (וגם כאלה שלא) וביחד הם דנים על הנושא. חבל רק שבכל פעם שנראה שהם עומדים להגיע לאיזו תובנה משמעותית, מישהו חייב לספר בדיחה.
 
בניגוד ל”ככה לא מתנהגים” שהיתה סדרת דוקו-קומדיה למופת, לצחוק או למות סובלת מבעיה של חוסר וודאות. לאורך כל התוכנית קיימת תחושה שגורי, במקום להציג לנו מסקנות, בוחר לשתף אותנו בלבטים שלו של חבריו. בשום שלב במהלך התוכנית לא הרגשתי שגורי בטוח במה שהוא אומר.
 
לסיכום: התוכנית מעניינת, וסביר להניח שאמשיך לצפות בה, אבל אולי היה כדאי לשבת עליה עוד כמה זמן לפני ששיחררו אותה לאויר.
(ערוץ 2, יום שישי 23:00)
 
 
עד שם
בשבוע שעבר כתבתי על האכזבה מהסאטירה ההולכת ונעלמת. זה התחיל מכך שהורידו את תוכנית הסאטירה הטובה ביותר – הרצועה וזה המשיך בכך שבעונה הנוכחית (אם לשפוט לפני שתי התוכניות הראשונות) הסאטירה של ארץ נהדרת גזה לה. חובב סאטירה שכמותי נותר ללא תוכנית סאטירית ראויה להתרשם ממנה. עד כאן.
 
בימים האחרונים גיליתי נקודת אור קטנה בנוף הלוויני. אורי גוטליב, פליט הרצועה, מגיש תוכנית חדשה בסגנון ה”דיילי שואו” של ג`ון סטיוארט. לצערי אין לי YES בביתי אז אני יכול לבסס את דברי רק ע”פ מה שמוצג באתר של יס (4 תוכניות ראשונות במלואן פלוס קטעים נבחרים), אבל אני גאה להכריז – גבירותי ורבותי, יש סאטירה בארץ.
 
אז נכון, גוטליב לא הכי מצחיק בעולם, גם ברצועה הוא לא היה כל כך מצחיק. נכון, השטיקים הקטנים שלו יכולים ממש לעצבן. נכון, הצורך שלו להסביר כל בדיחה גובל בפשע. אבל עם כל זאת, התוכן שמוצג  בתוכנית ראוי להיקרא סאטירה. התוכנית באמת ובתמים מנסה להציב מראה בפנינו ולהקצין לנו את מה שקורה.
לאורי גוטליב אין פרות קדושות והוא לא מהסס להקצין גם נושאים שהם טאבו כמו החיילים החטופים.
 
לסיכום: אפשר היה להשאיר רק את הסאטירה (כ 10 דק` מתוך תוכנית של חצי שעה) ועדיין הייתי נהנה.
(yes ישראלי, שני עד חמישי 22:00)
 
 
בקטנה
בפרומו של ארץ נהדרת ראינו חלק קטן מהפרק הבא (שימי והחניה). האם ארץ נהדרת משנים קונספט? כי למיטב זכרוני עד היום הם מעולם לא חשפו חלק מהתוכנית לפני השידור עצמו.
 
הודעה חשובה
בשבועות הקרובים לא תתפרסם ביקורת עקב כניסתי לתקופת מבחנים מסיבית. אני לא רואה את עצמי צופה בטלוויזיה בתקופה הזאת.
להתראות ביום שבת ה-16 בפברואר.

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

האזרח קופטש: ירוק בפוליטיקה

גיל קופטש יוצא היום (24 לאפריל) עם סדרה המתעדת את הדרך שלו מהטלוויזיה אל הפוליטיקה ובחזרה. בתוכנית מלאה גילגולי ג'וינטים הוא מפנטז על חיים קלים כפוליטיקאי עד שנתקל בהררי ביורוקרטיה ונסיונות לערער על מקומו. האם גיל מנסה לומר לנו שפוליטיקה זה לא קל כמו שזה נראה מבחוץ? או שמא המסר הוא שסמים זה בסדר?

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 19 בJanuary 2008
    הגב

    כצופה מהקלטות ולא בשידור חי…
    ראיתי אתמול שתי הקלטות רצופות של “משמורת” ומיד אח”כ קצת מגורי אלפי בשידור חי (בטרם כיביתי…). אני דווקא מלמלתי לעצמי “גורי אלפי בכל מקום” :-)<br><br>אגב… משמורת מתגלה לי כפנינה ממש. הדמויות שם רחוקות מלהיות, מה שחשבתי בהתחלה, שבלוניות. כל אחת מהן אפשר לא לסבול מכל מיני סיבות, הם כולם מתנהגים די נורא… ובכל זאת כולן אהודות עלי, כי כל אחת היא דמות עגולה, והסיבות להיותה כמו שהיא ברורות. אני אוהבת |כן|.<br><br>שיהיה בהצלחה בבחינות!

  2. ביקורט 19 בJanuary 2008
    הגב

    תודה 🙂
    בחינה ראשונה עברה בהצלחה P-:<br>לא התחברתי למשמורת… אולי שווה לתת לזה צ`אנס נוסף.

Leave a comment