נולדה לרזות

למי שלא שמע עדיין על מקרה דוד דביר וה”דבה”, אנא צפו בקטע שבקישור הזה.
יום אחרי ששודר הקטע, נמלאה הרשת בטענות ומאנות כנגד השופט הקנטרן. טענו שאין לשדר קטעים כאלה בטלוויזיה, טענו שדוד דביר לא ראוי להיות מורה, טענו ששידורים כאלה עשויים להשפיע על ילדות קטנות אבל התעלמו מדבר אחד – דויד דביר צודק.
 
אני לא אומר שלא יכולות להיות רקדניות מלאות, אבל גוף רזה יותר, נע בקלילות ובגמישות רבה יותר ונראה טוב יותר על הבמה. דוד דביר הגיע לשם כשופט מלהק בתחרות ריקודים. כמלהק, אם הוא רואה לנכון להעיר למישהי על ההיקפים שלה, זה לגיטימי לחלוטין. עולם הריקוד הוא לא עולם קל ומי שרוצה להכנס אליו לא צריך לצפות שיהיה כזה.
 
בלהקות רבות שאותה בחורה תנסה להתקבל אליהן ידחו אותה בלי לחשוב פעמיים. במקרה הזה מר דביר התנהג כפי שמלהק צריך להתנהג, לתת את הפידבק האמיתי על מנת שאותו אדם ישפר את מה שמלהק חושב שאינו מתאים. שימו לב שהוא נתן לאותה בחורה סופרלטיבים מה שאומר שהוא ראה בה משהו שיכול להצליח. האם הוא צריך להגיד לה “את נראית טוב כמו שאת” ולתת לה להתאכזב במקומות אחרים?
 
האחריות של דוד דביר היא לשפוט כמו שהוא מבין ולא לשמור על פיו רק בשל העובדה שמדובר בשידור בטלוויזיה. הצנזורה היא תפקיד של ההפקה ועם כל הכבוד לצורך של תוכניות הפריים-טיים שלא לפגוע במגזרים השונים, ולא להוות השפעה רעה על הצופים, הפעם צדקו בהפקה כשהחליטו לשדר את הקטע. אם היכנשהו ילדה הפכה לאנורקטית בגלל הקטע הספציפי הזה, כדאי מאוד לבדוק את המצב שבו היא היתה קודם לכן.
(ערוץ 2, רביעי ב 21:00)
 
בקטנה
1. הפרומו להישרדות של ערוץ 10 מעורר ציפיות. יאללה שיתחיל כבר.
2. שתי טלנובלות חדשות עלו לאוויר – בובות (ערוץ 3) והמקום (ערוץ 10). מוזר לי שדווקא הסדרה של ערוץ 10, שהציגה פרומואים פחות מושכים ושמתהדרת בפחות “כוכבים”, מציגה יכולת משחק יותר טובה ותסריט יותר מעניין… לפחות בפרקים הראשונים.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

9 Comments

  1. ע ל ו מ ה 24 בNovember 2007
    הגב

    אבל גם אונה ומיכל היו שם באותו תקן
    ומן הסתם גם להן נסיון דומה לשלו. הדברים שלך באים להתווכח עם אנשים מן החוץ, אבל עובדה שגם אנשים מהתחום עצמו הביעו עניין. וכמו שאונה אמרה, לא מדובר רק על הנזק לילדות שבבית, אלא בעיקר על הנזק לילדות שדוד דביר עצמו מדריך – מערכת המחול בעצמה מתמודדת (כבר שנים, וכמו שאונה אמרה “אנחנו לא בשנות השבעים ולא בשנות השמונים”) עם ילדות שלגוף שלהן נגרם נזק אמיתי בשל משטר אי האכילה שנכפה עליהן בשל הערות שכאלה. אונה ומיכל באו למחות נגד הגישה המיושנת והלא אחראית של דוד דביר, ולא רק על הנזק לילדות בבית, ולא בויכוח עם הדיוטות בתחום.

  2. מיר היחיד 24 בNovember 2007
    הגב

    השמנה/הרזיה
    מן הידוע הוא שרקדניות הן רזות מאד, רב זמנן הן עסוקות בתירגול ריקוד והרעבה עצמית ככה זה במקצוע הזה.<br>דוד דביר העביר ביקורת לגיטימית לגמרי,ויותר מכך נתן לרקדנית בהחלט מחמאות וחיזוקים, אבל בסופו של דבר הוא לא התאפק, השיניים שלו לא עצרו את לשונו והוא השתמש בביטוי "דבה" כאן הוא עבר את הגבול! מותר האדם מן הבהמה ביכולת ההתבטאות שלו!

  3. מיכל 87 24 בNovember 2007
    הגב

    אולי הוא צודק
    אבל זה לא אודישן רגילללהקה.. זו תוכנית שילדות קטנות (בגילאי 12-16) צופות בה ויתחילו להיכנס לדיאטות רצחניות..<br><br>לדעתי הוא היה יכול להעיר קצת יותר בעדינות (ולא כמו שהגיב כשמיכל חיבקה אותה כשאמר: חיבוק בין דבה לדבה)..<br>או שהיו מורידים את זה בעריכה…

  4. lovely cat my ass 24 בNovember 2007
    הגב

    נו עכשיו עיצבנת אותי
    נראה יותר טוב על הבמה למי? לך כמובן. זה הכל עניין של טעם ולמה שהעיניים התרגלו לראות. דיאטות הרזייה מזיקות לגוף. שלא לדבר על אחוז גבוה למדי של הפרעות אכילה בקרב רקדניות, אחוז הגבוה בהרבה מהאוכלוסיה הכללית. ההערה של אותו אידיוט היתה במקרה הטוב סתם דבילית, במקרה הרע זה ממש גובל בחוסר אחריות, הערה שמעבירה מסר צורם לילדות בבית שחולמות להיות רקדניות וחושבות שהן שמנות מידי.

  5. ביקורט 24 בNovember 2007
    הגב

    וגם הטענות שלהן לגיטימיות
    אני לא בא כדי לטעון בעד הדעות של דוד דביר, למרות שאני יכול להבין אותן. אני בא לטעון כנגד הצעקה שקמה עקב שידורן בטלוויזיה. טענות כמו “דוד דביר צריך לזכור שהוא בטלוויזיה ולא להגיד דברים כאלה מול מצלמות” או “אין לשדר דברים כאלה בטלוויזיה” וכו`. <br>אני בטוח שבתחום הריקוד, כמו בהרבה תחומים, יש דעות לכאן ולכאן ואני לא חושב שצריך לצנזר אותם. על אחת כמה וכמה שזה לא תפקידו של דוד לצנזר את דעותיו בגלל המדיום.

  6. ביקורט 24 בNovember 2007
    הגב

    מסכים איתך שה”דבה” היה מיותר
    למרות שנראה לי שזה נאמר דווקא בחיבה לכיוון מיכל אמדורסקי (כמו שאצלי בעבודה אנחנו נוהגים להגיב בהפתעה מעושה כאשר אחת העובדות בחודש השמיני מזכירה בצורה כלשהי את ההריון שלה – “מה, אניה, את בהריון?? חשבנו שסתם השמנת”)

  7. ביקורט 24 בNovember 2007
    הגב

    העובדה שמדובר בתוכנית שנצפית ע”י
    ילדות קטנות זו בעיה של ההפקה וזה לא צריך לעניין את דוד. שכרו אותו כדי ללהק ולחלו את דעתו ותו לא. ההפקה יכלה לבחור שלא לשדר את הקטע הזה ובחרה לשדר (בחירה נכונה לטעמי).

  8. ביקורט 24 בNovember 2007
    הגב

    אתה לא יכול להתעלם מהעובדה
    שגוף רזה הוא קליל יותר ולכן יותר נוח לנוע בו על הבמה. אני לא מתכוון לעודד הפרעות אכילה אבל אני בהחלט חושב שרקדניות צריכות להקפיד על משקלן.

  9. lovely cat my ass 24 בNovember 2007
    הגב

    אם יש לדוד מצפון
    אז זה בהחלט צריך לעניין אותו.

Leave a comment