הגיע הזמן לעוד פוסט פרסומות

מפרסמים טובים יודעים מי קהל היעד שהם פונים אליו ומצלמים פרסומת שתדבר בשפה המתאימה, שתציג את האימייגים המתאימים ושפנה לאותו קהל יעד. יש פרסומות שעושות את זה בצורה מעולה ויש כאלה שמנסות... אבל לא כל כך מצליחות.
 
מי מכיר את אנחליטה הפרה?
אל גאוצו יודעים מי בא לקנות אצלהם. אלו אנשים שצמחונות זה הדבר האחרון שמעניין אותם, אלו אנשים שלא מסוגלים להתחיל לאכול אם אין להם על הצלחת חתיכת סטייק נוטפת שומן וכמו שהפרסומת טורחת לציין, אלו אנשים שאין להם פרות קדושות.
 
ברוב המקרים כאשר מפרסמים אוכל בשרי, משתדלים להצניע את עובדת היותו חי בשלב מוקדם יותר. באו אל גאוצו והפכו את הקערה על פיה, לא רק שאתם יודעים שהוא היה חי פעם, אנחנו אפילו נראה לכם אותו ונמסור עליו פרטים כי אתם טורפים אמיתיים והעובדה שזה היה חי רק מגרה לכם את בלוטות הטעם.
 
הפרסומת הזאת, לטעמי, היא אחת הדוגמאות המובהקות של פניה לקהל יעד מוגדר בצורה הטובה ביותר האפשרית, כנראה בגלל שאני קרניבור לא קטן בעצמי.
 
ואם ביום שני לא בא לי?
יש לא מעט פרסומות שיורדות על עצמן בנסיון פאתטי להשפיע על הצרכן שכבר לא מאמין למה שהוא רואה בטלוויזיה. הפעם הראשונה שאני נתקלתי בנסיון כזה היה בסלוגן של ספרייט "עזוב אותך מפרסומות, כשאתה באמת צמא...". כבר אז הפרסומת הרגיזה אותי, כמה אתם חושבים שאני מטומטם? האם אתם באמת חושבים שאני אקרא את הפרסומת ואחשוב לעצמי "נכון נמאס לי מהפרסומות, בואו נשתה ספרייט".
 
עכשיו הגיע הקורנפלקס החדש הזה "monday" ומנסה לעשות את אותה המניפולציה על הצעירים. המפרסמים, שהחליטו לפנות לקהל יעד צעיר, החליטו להציב ילד/נער עם עגיל באף (בשביל המאאאגניבות) שידבר על כמה שהמפרסמים המבוגרים האלה לא מבינים מהחיים שלהם ושהם לא יודעים מה באמת צריך להיות בפרסומת.
 
אולי אם היה כאן משחק אמין יותר,  אולי אם הצעירים של היום לא היו מואבסים בפרסום סמוי מכל עבר, אולי אם הקופירייטר לא היה מתעקש על משחק המילים חסר הטעם "דברו איתי אחרי monday", אולי אז הפרסומת היתה נראית כמו משהו שאפשר לבלוע. כרגע היא רק גורמת לי להצמד עוד יותר לדגנים הרגילים שלי, ואני מאמין שגם אנשים קצת יותר צעירים ממני מסתכלים עליה, מגחכים והולכים לאכול פרה באל גאוצו.
 
בקטנה
1. הפרסומת של גלי עם גשם הנעליים היא לא פחות ממהממת. היא הצליחה לגרום לי לחשק לקנות נעליים ואני הולך רק עם סנדלים.
 
2. פלאפון איבדו את זה. אחרי שהציפו את הרחובות עם "מהיום הכל יכול לקרות" וגרמו לנו לצפות לדברים מדהימים, הם יצאו בסדרת מבצעים קטנים שכבר ראינו טובים מהם. אם יוצרים טיזרים שמבטיחים הרבה, כדאי שיהיה במה לגבות אותם.

פוסטים קשורים

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

11 Comments

  1. בחור ישיר 17 בנובמבר 2007
    הגב

    ונאמר אמן
    נהנתי לקרוא, <br>בחור ישיר

  2. מיכל 87 17 בנובמבר 2007
    הגב

    הפרסומת של גלי בהחלט שווה!!
    אהבתי גם את הפרסומת של הגבינות האלה שרואים מפעל שבו מכינים גבינות … שרואים שזה כאילו קורה בעתיד והמסורת לא משתנה… <br>לעזאזל הרגתי את הפאנץ`…..

  3. מירי 17 בנובמבר 2007
    הגב

    פרסומת
    מה דעתך על הפרסומת של בנק הפועלים עם מיכל אמדורסקי? נראה לך יאה שמי שנתפסה נוהגת "תחת השפעה" תפרסם תוכנית פיננסית זעיר בורגנית? מענין יהיה לשמוע את דעתך

  4. עכבר כחול מדבר 17 בנובמבר 2007
    הגב

    1. הפרסומות של monday מביכה
    לפעמים אתה רואה מישהו אחר עושה צחוק מעצמו, ואתה חווה את המבוכה שלו בעצמך (או את המבוכה שהוא אמור לחוות). זה מה שקורה לי כשאני רואה את הפרסומות לmonday.<br><br>2.הפרסומות לפלאפון שבה רואים את המחיר "צונח" עד ל45 אגורות לא פועלת. 45 עדיין נראה המון.<br><br>3. הפרסומות של גלי מטרידה אותי. נעל עקב שנופלת מהשמיים ופוגעת במישהו יכולה להיות קטלנית ולהעמיד את הבנאדם בסכנת חיים.

  5. Noy L 17 בנובמבר 2007
    הגב

    יש לי רק דבר אחד להגיד ..
    שהילד מהפרסומת של monday מהמםםםםםם@#! 😀

  6. lovely cat my ass 17 בנובמבר 2007
    הגב

    אז אתה קרניבור
    אבל למה להתגאות בזה? <br>מליארדי בעלי חיים נרצחים מידי שנה בשביל קרניבורים כמוך, ובשביל מסעדות כמו אל גאוצ`ו שהופכות השמדה המונית לעסק מצליח.

  7. ביקורט 17 בנובמבר 2007
    הגב

    כן יהי רצון 🙂
    תודה

  8. ביקורט 17 בנובמבר 2007
    הגב

    דווקא בפרסומת של גד
    הקונספט נראה לי פשטני מדי והתוצאה לא הצליחה לגרום לי להתרגש.

  9. ביקורט 17 בנובמבר 2007
    הגב

    לצערי לא ראיתי את הפרסומת הזאת
    מצד שני, סלבז רבים נתפסו כשהם עושים דברים לא יאים. לא חושב שזה צריך להשפיע על מקור הפרנסה שלהם.

  10. ביקורט 17 בנובמבר 2007
    הגב

    1. בהחלט מביכה
    2. כן, להציג בפרסומת ירידה של 4 אגורות זה לזלזל בצופים. כל הפרסומות האחרונות של פלאפון הן נסיון להציג הטבות קטנות כאילו אין משמעותיות.<br>3. מצד שני יכול להיות שהוא איבד את הזכרון והמכה מהנעל תחזיר לו אותו…

  11. ביקורט 17 בנובמבר 2007
    הגב

    למה לי להתבייש?
    אני אוהב לאכול בשר ואני מודע לכך שבעלי חיים נשחטים עבורו. מבחינתי זה מעגל חיים מוצלח למדי ואני שמח שאני נמצא בראש שרשרת המזון במקרה הזה.<br>אני לא אגיד שלא הייתי מרוצה יותר אם החברות היו הורגות בעלי חיים בדיוק בכמות הדרושה כדי להאכיל את הקרניבורים שביננו, אבל זה לא ריאלי. מצד שני, כשיתחילו לשבט סטייקים (בהנחה והם לא יהיו רעילים) אני אהיה הראשון שיעבור לאכול בשר משובט.

הגיבו