מיחזורים עלייך ישראל

לאחרונה ממחזר ערוץ 2 תוכניות ללא הכרה. זה התחיל עם “שכל העולם ישמע”, המשיך עם “בוקר טוב ישראל” והשבוע הם שידרו בפעם המי-יודע-כמה את “לתקן את ישראל” עם חיים הכט. האם הערוץ המרכזי בישראל סובל ממצוקת חומרים או שהם מכינים אותנו לקראת עונות חדשות של תוכניות שחשבנו שנעלמו מהמסך?
 
לכבוד המחזור של ערוץ 2 החלטתי למחזר חומרים משלי ולהמליץ לקברניטי הערוץ על התוכניות ששווה לעשות להם עונה שניה:
 
שכל העולם ישמע
הרביתי לדבר בשבחה של התוכנית שנעלמה מהמסך לאחר שני פרקים בלבד, ולא רק בפוסט אחד. אם יש תוכנית שחייבים להחזיר למסך הטלוויזיה, זו זו.
 
הנה כמה מילים שכתבתי עליה בעבר:
על תוכנית שמבוססת על חוסר כשרון יכול לחפות רק סיפור מרגש ו”שכל העולם ישמע” בנויה בדיוק על הנוסחה הזאת. רותם אבוהב כמנחה וצדי צרפתי כבמאי לוקחים אדם שיש לו משהו לומר למישהו, ועושים מזה פסטיבל של ריקודים ושירים מתובלים בעומס של רגשות.
 
בפרק השני ששודר היום אליסון, ילדה ברזילאית מאומצת, רצתה לומר תודה לאמא שלה על שאימצה אותה וגידלה אותה. מצאתי את עצמי עומד על קצות האצבעות בציפיה לראות אם משהו ישתבש, חיכיתי בקוצר רוח לראות כיצד תגיב אימה של אליסון, והתרגשתי עד דמעות (טוב כמעט…) כשהקול של אליסון נשבר בתחילת השיר. התוכנית הזאת מקבלת מבחינתי 10 בסולם הביקורט ואני מקווה שיעשו עוד הרבה פרקים שלה.
 
קוויקי
אין הרבה סדרות כמו קוויקי שהן גם תמימות וגם מחוכמות באותו זמן. הסדרה הזאת ביקשה שנצביע על מנת שיחזירו אותה למסך ומאז הוחלט כבר שהסדרה תופק במלואה ותעלה בתוך כמה חודשים. כמה חודשים?
הנה מה שכתבתי עליה בעבר:
סידרה קומית חביבה, שלא לוקחת את עצמה ברצינות יתרה, שלא מנסה להצחיק בכוח ומצליחה לעשות טוב על הלב. איך אומר השיר? זה טוב, זה טוב, זה טוב לי לה ולו.
 
נחמד לראות סדרה על שותף ושותפה שהקשר ביניהם הוא אפלטוני בלבד ולמרות זאת הם עוסקים בסקס ללא הרף. לכתוב תסריט כזה דורש לא מעט כשרון, כי הכי קל ליפול לתוך הבור המוכר וליצור מתח מיני או קשר רומנטי בין השותפים.
קוויקי זו סדרה שחייבים להמשיך.

 
 
ככה לא מתנהגים
אני זוכר את התקופה שבה גורי אלפי הופיע כמעט בכל חור. הוא היה מצחיק, משעשע וכמעט תמיד פוגע. מאז עברו מים בירדן וגורי נעלם מהמכ”ם, ואני מבקש רק דבר אחד. תחזירו אותו, ועדיף בסדרה שהוא יצר.
הנה כמה מילים מהעבר:
תוכניות לקט של סדרות קומיות בד”כ משעממות אותי עד מוות. אני מסתכל על הבדיחות שבפעם הראשונה הצחיקו אותי והמחשבה היחידה שעוברת לי בראש היא “נו, כבר ראינו את זה”. זו הסיבה שאני בד”כ לא צופה בתוכניות אלו וזו הסיבה שנדהמתי כאשר צפיתי בלקט של גורי אלפי ועדיין נקרעתי מצחוק.
 
אולי מכיוון שהתוכנית של גורי מתיימרת גם ללמד ולא רק להצחיק, אולי מכיוון שבניגוד לסדרות אחרות, בסדרה של גורי כן עברו מספיק תוכניות בשביל ליצור לקט טוב, אולי גורי הוא פשוט בדרן מוצלח מספיק כדי להצחיק גם בפעם השניה. בכל מקרה מצאתי את עצמי מרותק אליה כמו אל כל אחת ואחת התוכניות שהיו בסדרה זו.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ובלי קשר למיחזורים, שמעתי שאנשים טוענים שהפרומואים לתוכנית קרב סכינים אלימים מדי ומראים בהם סכינים מושחזות. ואני שואל, למה רק בפרומואים? בואו נפסיק להציג סכינים בתוכניות הבישול בכלל וגם נפסיק להציג מחבטי בייסבול בערוצי הספורט ושיניים… חלילה שנראה משהו שעלול לפצוע בפרסומת להיגיינת הפה. (ד”א, שמעתי שגם נייר יכול לחתוך.. שנפסיק לכתוב?).

logo

Related posts

בשורות טובות

בשורות טובות

שד מהגהנום ומלאך מגן עדן מנסים לעצור את סוף העולם ועל הדרך כנראה מצליחים להאט את הזמן כי זה הרגיש ארווווווך ועם יותר מדי נקודות שמאפשרות ניטפיקינג.

הקריסטל האפל

הקריסטל האפל

אז ראיתי את "the dark crystal" בנטפליקס. לקח לי כמעט פרק שלם להתרגל לעובדה שמדובר בבובות עם מגוון מוגבל של הבעות פנים. אבל גם אחרי שהתרגלתי עדיין, למרות שצפיתי בכל 10 הפרקים, לא הצלחתי להתחבר לכל המכלול שנוצר. אני לא אומר שלא נהניתי, אבל היה לי קשה לסספנד כמה מהבעיות שאפרט עליהן בהמשך. הפוסט מכיל ספוילרים, ראו הוזהרתם.

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

רק אני הרגשתי שהפרק הזה זלזל בנו כצופים? היו בו כל כך הרבה דברים שלא הסתדרו והיו חסרי הגיון או שנראה כאילו לא חשבו עליהם עד הסוף. אין לי בעיה לסספנד כמה דברים שלא מסתדרים פה ושם אבל לא כשכמעט הכל לא הגיוני.

Leave a comment