לא המציאו את הגלגל

אחת השיטות הידועות ליצירת תכנים חדשים היא לקחת תוכן מצליח ישן, לשנות בו משפר פרטים קטנים, לתת לו עטיפה חדשה ונוצצת ולשווק אותו כמוצר חדש ומוצלח. בטלוויזיה עושים זאת לא מעט. ” האם אתה חכם יותר מתלמיד כיתה ו”` ושעשועונים רבים אחרים הם בעצם “מי רוצה להיות מליונר” בתחפושת, “חדשות מפתיעות” ו “טוב שבאת” הם בעצם “של מי השורה הזאת בגירסה חדשה ויש עוד דוגמאות רבות.אין בזה שום דבר רע, אבל צריך לדעת איך לעשות את זה.
 
אחת מתוכניות הסאטירה המוצלחות בזמן האחרון היתה “משחק מכור”. לקחו כמה טאלנטים ונתנו להם להריץ בדיחות על נושאים אקטואליים. השלב הבא בתהליך היה מועדון לילה שכלל גם הוא טאלנטים שמריצים בדיחות אקטואליות אבל בגירסת המסיבות הבלתי מצונזרת. הבדיחות היו נמוכות יותר, האווירה היתה נוחה יותר ונוספו אורחים סלבריטאים בכל תוכנית. אין ספק שזו היתה מתיחת פנים ראויה לשמה.
 
הגלגול השלישי של התוכנית הגיע השבוע בצורת “גלגל החדשות”. גם בגלגל החדשות, שתוארה בפורומואים כתוכנית סאטירה מדהימה, יושבים חבורה של טאלנטים ומריצים בדיחות על נושאים אקטואליים. במקום עינב גלילי אנחנו מקבלים את יאיר ניצני, במקום ליאור שליין וגורי אלפי אנחנו מקבלים את רועי לוי ורמי ורד, הבדיחות נשארו ברמה של מועדון לילה למרות שאווירת המסיבה נעלמה ויש, כמובן, חידוש שהופך את התוכנית לדבר חדש לגמרי – הגלגל.
 
כמו שקורה מדי פעם (כמעט כל הזמן) חברות ההפקה חושבות שאם הם יציגו לנו כוס הפוכה, אנחנו נאמין להם שזו יצירת אומנות. גלגל החדשות זו תוכנית שכבר הוצגה לנו בואריאציות שונות וטובות יותר בעבר, ושטיק פשוט כמו מסך שמתחזה לגלגל, לא מספיק בשביל לגרום לה להתרומם. רמת ההתנשאות שמוצגת בתוכנית כאשר הם משחקים אותה כאילו הבחירה של הגלגל היא אקראית היא אסטרונומית ומהווה זלזול באינטליגנציה שלנו כצופים. רמת הבדיחות שהוצגה בתוכנית הראשונה (בעיקר מצידה של מיכל גבריאלוב… פילון?) היתה מהנמוכות שהוצגו על המסך, אולי כדאי לטאלנטים לשכור לעצמם כותבים מוכשרים קצת יותר.
 
ההבטחה של הפרומואים גרמה לי לצפות לתוכנית ברמה של ארץ נהדרת, במקום זה קיבלנו בדיחמין מצולם. אני מאוד מקווה שמדובר בחבלי לידה ושנראה שיפור בתוכנית הבאה כי ברמה הנוכחית, היא לא תחזיק מעמד.

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

פולישוק - סאטירה במיטבה

כשמישהו מזכיר תוכנית סאטירה אוטומטית עולה בראשנו ארץ נהדרת. המהדרין אף יחשבו על שבוע סוף והנוסטלגיים יזכרו את משחק מכור. מעטים יחשבו על מועדון לילה או ליאור שליין. בודדים בעלי יכולת הבחנה יזכירו גם את פולישוק. ששון גבאי משחק באופן יוצא מן הכלל את הפוליטיקאי רובי פולישוק שבדרך לא דרך...

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 4 בAugust 2007
    הגב

    הוצאת לי את המילים מהפה!!
    כמעט נכנסתי אחרי התוכנית לרשומה הקודמת שלך כדי לענות על המשפט האחרון בו דאגת שאתה מפרגן מדי – שהנה הנה נתנו לך הזדמנות ירודה שלא לפרגן.<br><br>הכי פתאטי הוא באמת הגלגל – הלא אפשר היה להוסיף לפחות את הטוויסט הזה, לתת למזל לעשות משהו בתוכנית… אבל אפילו האנימציה של הגלגול שלו מגוחכת.

  2. ביקורט 4 בAugust 2007
    הגב

    ככה זה בתוכניות סאטירה
    הן מתיימרות להראות אנשים שיודעים לאלתר בלי באמת יתנו להם לאלתר. אם היה עניין של מזל זה באמת היה יכול להיות יותר מעניין כי הם היו צריכים להמציא חומר על המקום ואז גם היה ניתן לסלוח להם על הרמה הירודה של החומר…

Leave a comment