פוסט פרסומות טובות

מזמן לא דיברתי כאן על פרסומות אז הגיע הזמן להקדיש להן פוסט.
 
פרסומת שיושבת בול
הפרסומת הראשונה שרציתי לדבר עליה מתחה לי את העצבים. זה התחיל בטיזר (פרסומת קצרה שמבטיחה המשך) ובמשך תקופה ארוכה שם זה נתקע. אחרי שבועות מספר עם טיזר בלבד נעלמה הפרסומת מהמסך. אני זוכר שחשבתי לעצמי “איזו חברה חובבנית יוצרת טיזר בלי לפתור אותו?” והתחלתי לחפש חומר ברשת על מנת לגלות באיזו חברה מדובר.
לשמחתי זמן לא רב לאחר שהטיזר ירד מהמרקע הוא חזר, וכשבוע אח”כ הגיע גם הפתרון. והפתרון לא אכזב.
 
רשות הדואר יצאה בסדרת פרסומות משעשעת בכיכובם של אלי ומריאנו. פרסומות קלילות, משעשעות שמתקשרות למוצר בדרכים קריאייטיביות. שאפו לקופי שעלה על כך שהמקום שבו הדואר הכי נחוץ הוא אי בודד. אלי ומריאנו, כהרגלם, יצרו דמויות מגוחכות עד שלא ניתן שלא לחבב אותם. אבל מה שבאמת גרם לי לאהוב את הפרסומות הם ההקשרים. האופן שבו הם מצליחים לקשר בין החיים באי הבודד למבצעים והשירותים של הדואר פשוט מעורר הערצה.
(טיפ קטן: אחרי שהפרסומת נגמרת והלוגו של רשות הדואר מופיע, אלי ומריאנו עדיין מופיעים שם בקטן עם קטע  שקשור לפרסומת).
 
פרסום ויזואלי
אני בן אדם של מילים. את רוב הפרסומות שאני רואה אני שופט לפי הקונספט, הטקסט ורק בסוף נמצא הויזואל. במקרה של הפרסומת הזאת, הויזואל הוא חלק כל כך עיקרי שכל השאר פשוט נדחק הצידה ולא בכדי. זהו אחד המקרים היחידים שבהם אני מסכים שכל המוסיף גורע.
 
פריגת הרשו לעצמם לקחת את הרעיון של מוצר עם פירות צעד אחד קדימה. לא עוד פרסומת משעממת שמסבירה לנו שיש חתיכות פרי בתוך המיץ או שהמיץ עשוי מפרי טבעי. במקום זה הם הכירו לנו עולם פנטסטי שבו הפירות מראים לנו את היקום הפנימי שלהם. בעצם הנסיון לתאר את האנימציה המדהימה הזאת במילים אני חוטא לה.
 
אני אוהב פרסומות שונות שלוקחות את הצופה למקום שפרסומות אחרות לא חושבו עליו ולא מתקרבות אליו. מאז הצפיה בפרסומת הזאת אני שותה רק מיץ ענבים של פריגת… גם לפני כן עשיתי את זה אבל עכשיו יש לי סיבה .

logo

Related posts

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 7 בJuly 2007
    הגב

    וואו… הערה לעצמי:
    “תפסיקי להעביר קדימה מהר בפרסומות”.<br>אין לי מושג על מה אתה מדבר! 🙁 (הולכת עכשיו לחפש בהקלטות מהשבוע האחרון…).<br><br>אפשר להזכיר פרסומות רדיו? אלה הפרסומות היחידות שיוצא לי לשמוע לאחרונה. התפעלתי מהפרסומת של מרגול (שאני חייבת להגיד שבד"כ עצם נוכחותה די מרתיעה אותי…) לטרקלין חשמל. הילד כל היום על המחשב? להחליף אותו. הבעל כל הלילה במקרר? להחליף אותו. האישה משתגעת ממכונה הכביסה? להחליף! אותו קונספט שחוזר על עצמו, ובכל זאת אפילו בי זה עורר חיוך…

  2. siv30 7 בJuly 2007
    הגב

    הפרסומת של הפירות נהדרת
    אחת מהיפות שראיתי.

  3. התמ-ים 7 בJuly 2007
    הגב

    אפרופו פירות
    בצפיה השניה לא בדיוק הבנתי מה רוצה ממני הפרסומת הזאת (בפעם הראשונה ראיתי רק את הסוף, ולא הבנתי מה הקטע שלהם), <br>רעיון גדול בפרסומת של מילקי עם הפירות – רק עכשיו המציאו את זה !<br><br>

  4. ביקורט 7 בJuly 2007
    הגב

    אפשר להזכיר פרסומות רדיו
    אבל אז אני אהיה זה שלא יהיה לו מושג על מה את מדברת 🙂 וככל שמתקדמת העונה של כוכב נולד 5, מרגול מעצבנת אותי יותר ויותר. גם בנסיונות שלה לטבוע ביטויים מתלהמים וחסרי כל הגיון, וגם בטעם המוזיקלי שאבד לה.

  5. ביקורט 7 בJuly 2007
    הגב

    בהחלט אחת מהיפות
    כל פעם שאני רוה אותה יש לי חשק לתפוח (מה שאומר שאולי היא מפספסת את המטרה. היא אמורה לפרסם את פריגת, אבל עושה לי חשק לפרי)

  6. ביקורט 7 בJuly 2007
    הגב

    פרסומת מעולה שנופלת בפרט קטן אחד
    כולם מתייחסים אליה כמילקי עם פירות, רק שמדובר במעדן “תנובה טריפל” שמתחרה במילקי של שטראוס. מה שאומר שאנשים יבואו לסופר ויבקשו את המילקי עם הפירות ואם אינני טועה לשטראוס יש מוצר כזה…<br>פרסומת חכמה שנופלת במבחן התוצאה.

Leave a comment