את רוצה ילד? אני אתן לך!

במשפט אחד קצר וקולע הצליחו יוצרי הסדרה להסביר מדוע אפרת בכר לא מצאה בדורון את האבא לילד שלה. זה מה שתמיד אהבתי בסדרה אמאלה. התסריטאי עשה עבודה מעולה והצליח להעביר בכל פרק סיפור קצר, קולע, מתמשך, לא נמרח והכי חשוב – אמין.
 
פרק הסיום עמד על גבול היש-פתרון-אין-פתרון. אפרת לא הצליחה למצוא אהבה, אבל נחושה בדעתה למצוא אותה. קובי עדיין מאוהב ביובי, אבל הוא מקבל את זה שיובי ודפי ביחד. ועד כמה שהיינו רוצים להאמין בכך, מי מאיתנו באמת חושב שפרנקו גמר עם הסמים?
 
פרקי סיום שלא נגמרים בצורה מושלמת הם בד”כ נסיון של היוצרים ליצור לעצמם פתח קל לעונה הבאה. זה גם מתיישב טוב עם הצורך של הצופים לראות סוף טוב. ע”י כתיבת סוף לא מושלם, מושכים את הצופים, מבלי ידיעתם לצפות בעונה הבאה. אני יודע שעלי זה עובד, לפחות במקרה של הסדרה הזאת.
אבל סופים כאלה עובדים רק פעמיים. אם גם בעונה הבאה היא לא תמצא את האהבה, על העונה הרביעית אני כבר אוותר.
 
תוכנית מפתיעה
אורי גוטליב הפתיע אותנו עם תוכנית מבוססת אלתורים. בתוכנית “חדשות מפתיעות” ניצבים 3 סלבס מול מצב שלא ציפו לו בתור דמות שלא הוכנה מראש ועליהם לאלתר תשובות תוך כדי שהם מתחילים להבין מי הם ומה תפקידם.
 
כתבתי בעבר על הקושי לאלתר בדיחות על המקום. תוכניות אלתורים כמו “חדשות מפתיעות, או “של מי השורה הזאת”, ברוב המקרים, תצחקנה פחות ותהיינה פחות שנונות מתוכניות מערכונים שתוכננו מראש. זו הסיבה שהתוכניות האלה, לא ממש מצליחות בפריים-טיים בארץ.
 
עד כמה שאני מחבב את התוכנית, אני מאמין שלא ייקח הרבה זמן והיא תוסר לטובת תוכנית אחרת. אולי בעתיד נראה שידורים חוזרים שלה בביפ, בשעות הלילה.
 
זו אחת הפעמים שבהן אני אשמח לגלות שאני טועה.

logo

Related posts

בשורות טובות

בשורות טובות

שד מהגהנום ומלאך מגן עדן מנסים לעצור את סוף העולם ועל הדרך כנראה מצליחים להאט את הזמן כי זה הרגיש ארווווווך ועם יותר מדי נקודות שמאפשרות ניטפיקינג.

הקריסטל האפל

הקריסטל האפל

אז ראיתי את "the dark crystal" בנטפליקס. לקח לי כמעט פרק שלם להתרגל לעובדה שמדובר בבובות עם מגוון מוגבל של הבעות פנים. אבל גם אחרי שהתרגלתי עדיין, למרות שצפיתי בכל 10 הפרקים, לא הצלחתי להתחבר לכל המכלול שנוצר. אני לא אומר שלא נהניתי, אבל היה לי קשה לסספנד כמה מהבעיות שאפרט עליהן בהמשך. הפוסט מכיל ספוילרים, ראו הוזהרתם.

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

על קיילונים וביולוגים (האורוויל 2X09)

רק אני הרגשתי שהפרק הזה זלזל בנו כצופים? היו בו כל כך הרבה דברים שלא הסתדרו והיו חסרי הגיון או שנראה כאילו לא חשבו עליהם עד הסוף. אין לי בעיה לסספנד כמה דברים שלא מסתדרים פה ושם אבל לא כשכמעט הכל לא הגיוני.

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 26 בMay 2007
    הגב

    נראה לי שלא אוותר על גם עונה רביעית
    …<br>אולי כי בחיים האמיתיים שלי זה ממילא לוקח הרבה יותר עונות, אז אני מוכנה להאמין.<br><br>ישבתי וצפיתי ותהיתי אם מישהו מהחברים שלי רואה ואם בגלל הפרק הזה אני צריכה לצפות למסיבת הפתעה (שנואה ומאד לא מוזמנת) בעוד שלושה שבועות ליום הולדת 40 שלי, או שנהפוך הוא – אולי עכשיו יבינו בוודאות שזה רעיון רע :-).<br><br>אהבתי את משפט הפתיחה של הרשומה שלך. עושה פריימינג מעניין לסדרה. ונותן לי שחרור מסוים מייסורי המצפון שעוטפים אותי מתוך הזדהות עם אפרת – על כך שאנחנו חורצות דין כל-כך מהר…

  2. siv30 26 בMay 2007
    הגב

    אתה מכיר את הורסיה המקורית
    של הסידרה “של מי השורה הזו”? עם דרו קרי? קורעים החבורה הזו, אין בכלל מה להשוות לוורסיות הישאליות. בכל מקרה ככה אני מרגישה.

  3. ביקורט 26 בMay 2007
    הגב

    את יכולה להיות רגועה
    אני בטוח שהם “לא” יארגנו לך מסיבת הפתעה. אבל אם את רוצה להיות בטוחה, תצאי עם מישהו ותריבי איתו רגע לפני יום ההולדת… הם כבר יבינו את הרמז.

  4. ביקורט 26 בMay 2007
    הגב

    בוודאי שאני מכיר את הגירסה של דרו
    אבל אני דווקא חושב שיש מקום להשוות. צריך לזכור, לגבי כל התוכניות המיובאות, שבישראל יש פחות מבחר ויש פחות סגנונות והאופי הוא שונה. תמיד באמריקה זה ייראה גדול יותר וטוב יותר.

Leave a comment