נשרוף את המועדון!

הלילה עובר לערב?
מועדון לילה התחיל כתוכנית לילית. המטרה היתה ליצור תוכנית שתהווה מעין מסיבת שתייה עם משחקי חברה (שרובם הועתקו מתוכניות אחרות). תוכנית שבה אנשים יוכלו להיות שיכורים ולהתעלם מהעובדה שהם בטלוויזיה. תוכנית שבה ניתן לומר מילים גסות מבלי שהביפ האכזר יכסה אותן.
בשבועות האחרונים מועדון לילה עבר לשדר בפריים טיים. האם זה גרם להם לגלות יותר איפוק? לא שאני הבחנתי. השטויות נשארו אותן שטויות, הגסויות אותן גסויות והשתיה אותה שתיה.
 
אני פונה לקשת (לא שהם קוראים כאן, זה פשוט נשמע טוב), הגיע הזמן לשקול שוב את הקונספט של מועדון לילה ואולי לעדן אותו מעט, או לחילופין, להחזיר את התוכנית לשעה שמתאימה לה (רמז: מאוחר).
 
 
מודים למודי
מודי בר-און מככב בסדרת הפרסומות של בנק דיסקונט. הוא משחק שם אדם שמצפה שהכל יהיה נגיש ונוח כמו בבנק שלו (שבמציאות לא ממש עומד בציפיות). הפרסומת עם גדי יגיל בים, היתה מעולה וקצרה סופרלטיבים רבים. הפרסומת עם הטסט לרכב היתה חביבה אבל טיפה מאולצת. והפרסומת האחרונה עם שירות הטיסה כבר יוצרת תחושה של מיאוס.
 
הבעיה עם סדרות של פרסומות היא שהפרסומת הראשונה (בבנק שלי משנים את החוקים) מתאימה בדיוק לקונספט . בפרסומת השניה (בבנק שלי מעבירים בשבילך) אתה צריך לכופף קצת את הקונספט כדי להתאים אותו לסיפור (מה מעבירים? טסט זה לא כמו חשבון) ומהפרסומת השלישית (בבנק שלי שולחים עד הבית) והלאה הסיפור הופך לחשוב יותר מהקונספט כי “חייבים ליצור המשכיות” (ובכלל איך ניתן לקשר משלוח כרטיס אשראי למשלוח כבודה).
מה שקורה הוא שהפרסומות מאבדות את האמינות שלהן. הקישור שהמפרסמים יוצרים בין הסיטואציה למוצר הוא קלוש עד לא קיים והצרכן, שמזמן כבר לא טיפש, פשוט מסתכל ומגחך.
 
אז תודה לך מודי, העברת לי הרבה חצאי דקות בצפיה מענגת על המסך, אבל משחק טוב וחינניות על המסך לא מספיקים כדי להפוך פרסומת ליעילה. צריך גם קונספט טוב וסיפור אמין וזה, לצערי, אבל בפרסומות ההמשך.
 
 
בקטנה
* “העם נקעה רגלו”, “העם נקעה נפשו”… אותן כותרות בכל העיתונים. האם אף אחד מהעורכים לא חשב שזו הכותרת הכי בנאלית שניתן לתת לאירוע כזה?
 
* חברי המערכת של ביקורט (קרי: אני) מודיעים בצער רב על פטירתו בטרם עת של סולם הביקורט. זה לא שלא אהבתי אותו, אבל אם הטקסט שאני כותב לא מספיק בשביל להבין מה אני חושב על תוכנית מסויימת, אולי אני צריך לשקול להחליף את הבלוג.
 
* הפרומואים של אמאל`ה היו כל כך חביבים שחששתי להסתכל על התוכנית עצמה. בסופו של דבר אזרתי אומץ וגיליתי שהתאוריה שלי מחורבנת. התוכנית היתה בסדר גמור. אמנם לא עילוי, אך בטח שלא אכזבה.

logo

Related posts

הכל הולך אבל לא רץ

הכל הולך אבל לא רץ

"הכל הולך" מצליחה ונופלת באותה נקודה - היא לא סומכת על השחקנים שלה שיסחבו על גבם את התוכנית. נכון, ברשת הביאו קליברים ידועים ומוצלחים שאמורים למשוך קהל, אבל במקום לתת להם לאלתר מציבים אותם בסיטואציות בלתי אפשריות.

מועדון לילה – נמוך ללא שינוי

מועדון לילה - נמוך ללא שינוי

ארבע שנים עברו מאז שמועדון לילה ירדה מהאויר. עכשיו היא חזרה ומיד בפתיחתה הוטחו בה ביקורות לא מחמיאות.

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

0 Comments

  1. naama tapuz 17 בMarch 2007
    הגב

    מיה טיפה מעצבנת אותי
    אין מה לעשות, לימור היתה הרבה הרבה יותר מתאימה לארז טל.

  2. ע ל ו מ ה 17 בMarch 2007
    הגב

    מה אתה אומר על הפרסומת
    של 360 מעלות? (זו של המשקה הפרוביוטי החדש)<br><br>הבקבוק חמוד (קניתי רק בגלל החור… :-]), 360 הוא שם נחמד, גם מתאים לחור העגול וגם לכיסוי הבריאותי מכל הכיוונים, והפרסומת עם הילדים והבגדים החשופים בבטן – פשוט גדולה. "אמא, אל תשאירי את הבטן שלהם חשופה", והם "נראים" כמו הבקבוק עם החור. פשוט נפלא, לדעתי (גם אם אומרים שצריך לשתות 3 ליטר כאלה, או אולי זה 30, כדי באמת להשפיע על הבריאות…). אני קניתי!<br><br>(מה שמצחיק זה שיש שני מוצרים שנקראים 360 מעלות – אין לי מושג מה השני – ולפעמים יש סדרות פרסומות שבהן המוצרים מפורסמים אחד אחרי השני. קצת מוזר).<br><br>סליחה שהשתמשתי בבלוג שלך… לא מתאים אצלי בבלוג ביקורת פרסומות :-).

  3. עכבר כחול מדבר 17 בMarch 2007
    הגב

    אוחחחח בנק דיסקונט מעצבן אותי
    החשבון שלי נמצא בבנק דיסקונט, ולקח לי חמישה חודשים לקבל את הכרטיס האשראי שלי, בגלל שסניף הבנק פתוח רק בימי שלישי וחמישי, במשך שעתיים וחצי בידיוק, וגם זה רק בתנאי שזה יוצא על חודש זוגי, ושהיה ירח מלא בלילה שלפני.

  4. ביקורט 17 בMarch 2007
    הגב

    מיה דגן מעצבנת באופן כללי
    אבל אם כבר השוואה:<br>גם מיה וגם אורנה התנהגו בבהמיות, אך בזמן שאורנה עשתה את זה בחן וידעה לשמו על גבולות, מיה צורחת מתפזרת ולא ממש מצחיקה.<br>אורנה שיחקה דמות, אז קיבלנו את ההתנהגות שלה כחלק מהדמות ולא שאלנו יותר. מיה נמשאת שם בתור עצמה ומנסה כל כך להצחיק שהיא הופכת להיות גרוטסקית יותר מכל דמות שהיא יכלה ליצור.<br>ולבסוף, בין ארז ואורנה היתה כימיה שקשה לשחזר. מיה מנסה ליצור אותה מדי פעם אבל זה פשוט לא זה.

  5. ביקורט 17 בMarch 2007
    הגב

    הפרסומת מאוד חביבה
    אהבתי את הקעיון של להציג בקבוק עם חור, כפתרון לחור בהגנה על הילדים (והשיר שרץ ברקע הוא גאוני “there`s a hole in the bucket”).<br>יש לי קצת בעיה עם המיתוג. הם ממתגים את ה360 כ "הבקבוק עם החור", ומי שלא מכיר את הפרסומת ורק שומע על זה בוודאי עולה לו דימוי של בקבוק שהכל נוזל ממנו. אבל כמו שאמרתי פעם, כל עוד אני לא מצליח לחשוב על מיתוג טוב או מעניין יותר, אני אומר שאפו לקופירייטר והולך לישון 🙂

  6. ביקורט 17 בMarch 2007
    הגב

    יש לי חבר בכל בנק בערך…
    ועד היום מעתי את כולם מתלוננים בערך על אותם דברים, כך שאני יכול לומר ששמעתי על השטויות של הבנקים ואני יודע בערך מה טוב ומה לא טוב בהם.<br>עם זאת, אף פעם לא שמעתי מישהו מתלונן על בנק שהוא איש זאב….

  7. Reznik 17 בMarch 2007
    הגב

    הייתי אומר שבתקופה מלאה בהטרדות
    מיניות ופגיעות בקטינים, <br>להציג מלאי ילדים עם בטן חשופה קצת פוגם <br><br>אבל זו כמובן דעתי 🙂

Leave a comment