מה אני דורש מפרסומת טובה?
1. חידוש – כשאני רואה פרסומת המציגה מוצר מוכר בצורה שלא הכרתי אני מתמוגג.
2. קריאייטיביות – אני רוצה שהפרסומת תהיה מעניינת, מרגשת ונוגעת. אני רוצה לראות ולחוש שיש יוצר אמיתי מאחורי אותן 30 שניות.
3. הגיון – שתי הסיבות שלמעלה יכולות להתקיים בפרסומת ועדיין היא לא תהיה טובה אם אני אסתכל עליה ואחשוב לעצמי – “בחיי איזה אדיוטים”.
הפרסומת החדשה של דפי זהב נופלת דווקא בסעיף השלישי.
עלם חמד התאהב נואשות בבחורה בעלת אף משמעותי. אך אבוי כאשר עמדו הם להתנשק הפריע האף למהלך. מה עשה אותו עלם, חיפש בדפי זהב מנתח פלסטי ודאג להאריך לעצמו את האף לשם…. לשם מה?
אז נכון, יש סוף מפתיע שזה דבר שהרבה פרסומות מנסות ליצור ללא הצלחה. אבל הוא מפתיע בצורה לא נכונה.
פרסומת נוספת שנופלת בסעיף השלישי היא הפרסומת של קפה טורקי עלית. כל נושא ה Hot water – Small glass מאוד חביב ועובד מצויין עד לרגע שבו הקפטן חוזר למטוס ופונה אל הדיילת הישראלית (לוגו של אל-על, מבטא ישראלי) בבקשה “hot water”. מדובר על קפטן ישראלי ודייל ישראלית, למה הוא צריך לפנות אליה באנגלית?
יש כאן רצון של המפרסמים לשמור על הסיסמה למרות שבמצב המופיע בפרסומת היא פשוט לא מתאימה.
על החידוש והקריאייטיביות שבפרסומות הנ”ל אין לערער (טוב, אולי יש לערער… קצת) אבל בלי הגיון הפרסומת פשוט נופלת. דפי זהב מקבלים 3 בסולם הביקור”ט וקפה טורקי עלית מקבלים 6.
נ.ב.
שתי הפרסומות הנ”ל הן לא היחידות שנופולות במבחן ההגיון. החלטתי לבקר דווקא אותן בגלל שהתרגלתי לראות מהחברות הנ”ל פרסומות חכמות יותר.
ע ל ו מ ה 2 בFebruary 2007
הוצאת לי את המילים מהפה |כן|
בקשר לאף 😉
עכבר כחול מדבר 2 בFebruary 2007
בקשר לפרסומת עם האף –
גם אני התפלאתי איך אף ארוך יעזור לו להתנשק איתה. אם היו מראים אנשים אחרים מסתכלים עליהם ומרכלים, ואת הבחורה נבוכה, ורק אחרי זה את הבחור הולך למנתח פלסטי ומאריך לעצמו את האף, זה היה הרבה יותר הגיוני.<br>בקשר לhot water… לא שמתי לב…<br><br>אני, אגב, לא דורש מפרסומות כלום. הן מטרד! אני לא רוצה אותן!<br>אתה עובד יותר מידי זמן בתפוז, אתה מתחיל לפתח רגשות חיבה לפרסומות!<br><br>והנה פרסומת שציפיתי שתכתוב עליה:<br>במקום דוגמנית דקיקה ובלונדינית, קיבלנו איש עירקי זקן, שמשכנע אותנו לאכול עוגיות: "זה… מאוד טעים!"<br>וואלה!
ביקורט 2 בFebruary 2007
ואף על פי כן
אף אחד לא מילא פיו מים (מה הקשר? לא יודע, סתם התלהבתי משיחת האפים והפיות).
ביקורט 2 בFebruary 2007
יש לי רגשות חיבה לפרסומות
עוד לפני תפוז. למדתי קופירייטינג ולפחות ע”פ תרצה גרנות אני קופירייטר מוסמך.<br><br>דווקא את הפרסומת שלך עבאדי חיבבתי. אני חושב שהיא יוצאת לגמרי מהמיינסטרים וקורצת לסגנון הפרסומות הישן. וחוץ מזה, אני חולה על עוגיות עבאדי, אז מי אני שאלכלך עליהן?
עכבר כחול מדבר 2 בFebruary 2007
אני לא אוהב עוגיות שצריך
לשבור בשבילן את השיניים…:S