ארץ נעדרת

נראה שלאחרונה יש מגמה מדאיגה בערוץ 2. האיכות של תוכניות הפריים-טיים נמצאת ביחס הפוך לאיכות הפרומואים שלהן. זה התחיל בפרומואים המרהיבים של אורי גלר שגרמו לנו לצפות בקוצר רוח לתוכנית שגרמה לנו להתאכזב, וזה ממשיך בפרומואים המעולים של חברי ארץ נהדרת מתחת למים שרק בגללם ציפינו לעונה חמה אש.
 
בתקופה של חוסר אמון בממשלה, בתקופה של חוסר וודאות לגבי העתיד ובתקופה של דמויות  ציבוריות נלעגות, תוכנית סאטירה אמורה ללבלב. למרות זאת תוכנית הפתיחה של ארץ נהדרת נראתה כפרח מיובש המשווע למים. אולי כדאי להם לקחת טיפה או שתיים מהפרומואים כי נראה ששם הם לא התקמצנו, לא במים ולא ביצירתיות.
 
בעונה הקודמת הציגו לנו בתוכנית כבונוס את הרומנים כסאטירה קלילה על המצב של העובדים הזרים בארץ. ומה השנה? דיבוב חסר תקציב לסרט ערבי? אני היחיד שלא רואה את הסאטירה כאן? האם כותבי ארץ נהדרת שכחו מה הרעיון המקורי של התוכנית? האם הם באמת מאמינים שהם יוכלו לרצות את הצופים באמצעות רעיון חסר השקעה (שכמעט אינו דורש תקציב) שכבר נעשה בתוכניות רבות בעבר?
 
אני לא יודע מה קרה ליכולת הכתיבה המעולה שאפיינה את 3 העונות הקודמות. אולי הם הרגישו שהם צריכים להמציא את עצמם מחדש (רמז: לא) והלכו רחוק מדי. אולי הם התבקשו שלא לתת את כל המערכונים התותחים כבר בהתחלה (רמז: טעות) אז החליטו לשמור את כולם לסוף. ואולי, רק אולי, התוכנית פשוט מיצתה את עצמה.
 
למרות התחושה הרעה הכללית שאפיינה את רוב התוכנית (ובמיוחד את המערכון על הבלוגים, אל בזה אני לא אובייקטיבי) אני חייב לציין לטובה את המערכון על רשימת גאידמק. רק בזכותו התוכנית מקבלת 5 בסולם הביקור”ט ולא 3. בתקווה שהתוכניות הבאות ימתיקו את הגלולה.

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

פולישוק - סאטירה במיטבה

כשמישהו מזכיר תוכנית סאטירה אוטומטית עולה בראשנו ארץ נהדרת. המהדרין אף יחשבו על שבוע סוף והנוסטלגיים יזכרו את משחק מכור. מעטים יחשבו על מועדון לילה או ליאור שליין. בודדים בעלי יכולת הבחנה יזכירו גם את פולישוק. ששון גבאי משחק באופן יוצא מן הכלל את הפוליטיקאי רובי פולישוק שבדרך לא דרך...

0 Comments

  1. ע ל ו מ ה 4 בDecember 2006
    הגב

    ובהתאם למגמה
    של איכות התוכנית לעומת הפרומו…<br>כשראיתי את הפרומו (ה-מ-ע-צ-ב-ן!!!!!) של התוכנית החדשה של שי אביבי, נשבעתי שלא אצפה בתוכנית כעונש על הפרומו.<br>בסופו של דבר יצא לי לראות את התוכנית מאמצעה, בערך, והצטערתי שלא ראיתי מתחילתה.<br><br>אותה מגמה… רק בכיוון ההפוך.

  2. עכבר כחול מדבר 4 בDecember 2006
    הגב

    אני תמיד מפספס את ארץ נהדרת
    יש שידורים חוזרים<br>או מקום שאפשר לראות דרכו את הפרקים?

  3. ביקורט 4 בDecember 2006
    הגב

    לצערי את התוכנית של שי אביבי
    לא יצא לי לראות. אבל חברים שלי הרעיפו עליה תשבחות. נראה שכשהתוכנית מספיק טובה, מחלקת הפרומו אומרת לעצמה שלא צריך להשקיע, גם ככה הפרומו הטוב ביותר הוא מפה לאוזן.

  4. ביקורט 4 בDecember 2006
    הגב

    לא את כל הפרק…
    אבל באתר של קשת אפשר לראות את רוב המערכונים – http://www.keshet-tv.com/nehederet/

  5. ע ל ו מ ה 4 בDecember 2006
    הגב

    הבעיה שמחלקת הפרומו השקיעה…
    פרומו של חמש דקות או יותר, עם שי וים של דמויות אחרות סביבו. פרומו מושקע לאללה, שפשוט גרם לי לכבות את הטלויזיה בכל פעם מחדש. נשבעתי שלא אראה את התוכנית (ואפילו הצהרתי על כך באיזה סקר בו נשאלתי אם ראיתי את הפרומו).<br>ובסוף… תוכנית טובה 🙂

  6. ביקורט 4 בDecember 2006
    הגב

    מבחינתי
    חלק עיקרי מההשקעה בפרומו זה הקופי. ולראות את שי אביבי מברבר לא מעט עם כמה קטעי מעבר בין לבין, בלי שאני אבין מהפרומו על מה התוכנית לא נחשב להשקעה.

Leave a comment