לתקן את אורי גלר

עקב טיול בשבוע אחד ומחלה באחר התעכבתי עם הביקורות. אז הצטברו אצלי שתי ביקורות שזמנן עבר. החלטתי שמוטב מאוחר מאשר אף פעם אז…
 
לתקן את ישראל… שוב?
חיים הכט רוצה לתקן לכולנו את החיים. הוא התחיל בכך שמצא עבורנו את בעלי המקצוע הישרים, המשיך בכך שהחליט שיש ליצור בארץ דמוקטטורה כמו בסינגפור וכעת הוא הבין שסינגפור זה לא מספיק טוב ולכן הוא מספק לנו את אירלנד על מסך של כסף.
 
אירלנד היא בדיוק כמו ישראל, מפליא הכט להגיש בטון הדרמטי השמור לו, והרי היא היתה במצב כלכלי רע, היא היתה מוקפת אויבים ובתוך 10 שנים היא הצליחה להגיע למצב אופטימלי מקסימלי ואף פנומנאלי. והדרך לשם נורא פשוטה פשוט נקשיב למר חיים ונשנה את שיטת הממשל בהתאם.
 
ראשית, טוען חיים, יש להקים גוף נפרד מהממשלה שיכלול בעלי מקצוע הנתפסים ישרים בעיני העם. ומיד נקשה ונשאל, במי אנחנו מאמינים? הרי למדנו מזמן שכולם מושחתים שם ואף אחד לא עומד במילתו. חיים הכט הבטיח שימצא, והרי זו לא בעיה בשבילו – יש לו ים של צדיקים  אותם כבר גילה בתוכניתו הקודמת. אין ספק, חיים הכט רואה רחוק.
 
בסופו של דבר, ואם נאבד מהציניות שליוותה את הביקורת עד עתה, חיים הכט נוהג להבטיח שינויים, נוהג להבטיח פתרונות קלים ולהציע הצעות מופרכות. עד עתה לא ראיתי אותו מבצע דבר. אז נכון, הוא לא פוליטיקאי, הוא לא אמור לבצע שום דבר, אבל אני חושב שאם אתה לא יכול ליצור שינוי בעצמך, אל תנסה להציג את זה כ”קלי קלות”. עם דמגוגיה עוד לא הגענו לאף מקום וגם חיים הכט מקבל רק 6 בסולם הביקור”ט על הרהיטות והסגנון הסוחף.
 
אורי חאפר?
הפרומואים לתוכנית של אורי גלר היו מהממים. הם היו לפחות 3 רמות מעל הרמה הרגילה של הפרומואים בארץ. אך כאן היתה גם נפילתם, שכן התוכנית לא עמדה ברמה הגבוהה אליה הכינו אותנו. במקום להיות נדהמים מאלפי כפיות מכושפות ומכופפות נותרנו נרדמים אל מול טריקים זולים ומופעי קסמים ששעממו אותנו עוד כשהיינו ילדים.
 
למרות זאת, אני מעדיף להאמין שזוהי רק הפתיחה. כמו שבכל תוכנית ריאליטי המתמודדים מוצגים בהתחלה כמעוטי יכולת המתפתחים ככל שהתוכנית מתפתחת, כך גם התוכנית הזאת תתנהל ואנחנו עדיין בשלב ההצגה של המתמודדים. ייתכן שבהמשך נראה דברים שלא ציפינו להם ואולי הרמה אכן תשתפר.
 
רק בגלל הפרומואים, אני אמשיך לצפות בתוכנית הזאת עד לתוכנית הרביעית. אם עד אז לא אראה שיפור אלמד לא לצפות בתוכניות שהפרומואים שלהן טובים מכדי להיות אמיתיים. על הפרומואים המעולים ועל אהבתי לטריקים זולים התוכנית מקבלת 4 בסולם הביקור”ט. ומי יודע, אולי אורי גלר יצליח לגרום לציון לנסוק מעלה באמצעות כוח המחשבה או באמצעות הערכה קצת יותר גבוהה לצופים שלו.

logo

Related posts

המיזם – דרושה עוד השקעה

המיזם - דרושה עוד השקעה

הרעיון מאחורי המיזם הוא דווקא נחמד. קחו יזמים והעמידו אותם בפני קהל "משקיעים" שלא באמת צריכים להוציא שקל מהכיס שלהם, אלא רק להחליט איזה מיזם שווה יותר ולתת לו 100,000 שקלים וירטואליים שאולי יהפכו לאמיתיים. הביצוע, לעומת זאת, קצת לוקה בחסר.

משחקי השף – דה-ווייס בגרסת הטעם

משחקי השף - דה-ווייס בגרסת הטעם

לא התפלאתי שרגע לפני שמשחקי השף עלתה לאוויר החליטו במאסטר שף להוסיף גם הם טעימה עיוורת. אבל לקשת אין יותר מדי ממה לחשוש. בשתי התוכניות הראשונות שלה משחקי השף נכשלת במקום הכי חשוב לתוכניות ריאליטי - לגרום לנו להזדהות עם המתמודדים ועם השופטים.

היפה והחנון 4 – בינתיים מאכזב

היפה והחנון 4 - בינתיים מאכזב

הפרק השני של תוכנית ריאליטי אמור להיות הפרק שבו אנחנו באמת מתחילים להכיר את הדמויות, את הדינמיקה ביניהם ולראות משימות מעניינות מצחיקות וכיפיות. רק חבל שהכל נשאר מעושה ולא אמין.

Leave a comment