טונה של קשקושים

הפרסומת הקודמת של סטארקיסט היתה נחמדה. לראות משפחה ישראלית שמנסה לדבר אנגלית אבל לא מצליחה במיוחד, תמיד מעלה חיוך על שפתי. לראות אותם ממירים משפטי “סלנג” לאנגלית אפילו גרם לי לצחוק. אולי בגלל זה התאכזבתי כל כך מהפרסומת הנוכחית.
 
נתחיל בסלוגן המעולה – “סטארקיסט, הפילה של הטונה”. הסלוגן לוקח את המותג של הטונה ומעלה אותו לדרגת מעדן וצריך לומר כל הכבוד למי שחשב עליו, אבל בניגוד למה שרבים חושבים, סלוגן מעולה הוא לא ערובה להצלחה של פרסומת ואת ההוכחה לכך ניתן לראות בפרסומת עצמה.
 
זו לא פעם ראשונה שחברה מנסה להטביע ביטוי בסלנג הישראלי על מנת שבשיחות היומיומיות המוצר יוזכר ואפילו בעקיפין. אבל כשעושים את זה באופן כל כך בוטה וכל כך לא מתאים זה פוגם במוצר ואת זה כבר אסור לעשות.
 
המילה פילה לעולם לא תחליף מילים כמו “נהדר” או “מעולה” כי היא כבר מתארת משהו אחר. היא מתאר מעדן קולינרי ובתור מילת תאור פשוטה היא פשוט לא עובדת. הנסיון הנואל לשלב אותה במשפטי יום יום בפרסומת הפך אותה למגוחכת וגרם לה לאבד את הפוטנציאל הנהדר שנתן לה הסלוגן. וחבל.
 
4.5 בסולם הביקור”ט – רק בגלל הסלוגן.

logo

Related posts

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

4 Comments

  1. ע ל ו מ ה 16 בJune 2006
    הגב

    מסכימה אתך לגמרי!
    אם כי לא בטוחה לגבי ה”לעולם לא תחליף”.<br>כלומר… גם אני מרגישה כך. אבל עלינו עוד להמתין קצת כדי לראות אם גם הציבור חושב כמונו. אחרת… נצטרך בסוף לאכול את הכובע, בנוסף לסטארקיסט…

  2. עכבר כחול מדבר 16 בJune 2006
    הגב

    חחחחח צודק…

  3. ביקורט 16 בJune 2006
    הגב

    אני אשמח לאכול את הכובע
    כי אני אוהב את הטונה הזאת, אבל אני מאמין שהפרסומת אחת תכנס תחת מטריה אחת עם פרסומת ה”שאסטו” וה “סטאקללה”.

  4. ביקורט 16 בJune 2006
    הגב

    אני תמיד צודק P-:

Leave a comment