ג.יפית, המלצה לא מומלצת.

יש תופעה בעולם פרסומות הטלוויזיה, וכבר מזמן רציתי לכתוב עליה. התופעה נקראת ג. יפית (וכל המשפוחה). התופעה כוללת חיוכים מאולצים, משפטים קצרים וחתוכים, ותסריט חובבני וחסר אמינות מינימלית.
 
את ג. יפית הכרנו עוד מתקופת ה”אני ממליצה על..” המכובדת. אמנם הפרסומות באותה תקופה לא היו קריאטיביות במיוחד אך היה בהן ניחוח של אמינות ושל ממלכתיות מסויימת. כאילו אמרה יפית, אני לא פרסומת מפוארת, אני אישה פשוטה שמנסה מוצרים וממליצה על הטובים ביותר. גישה פשוטה וקלה שיצרה תוכן מושך וקהל לקוחות מרוצה.
 
מאז עברו הרבה מים בירקון והרבה קליינטים אצל יפית. וכמו שתמיד קורה אצל לקוחות, הם רוצים את הכל מהכל. הם רוצים את האמינות של יפית וגם פרסומת קריאטיבית. הם רוצים את הפשטות שבהמלצה וגם להפריז בתכונות המוצר. התוצאה לצערנו היא סרטון שכולל משפחה שלא יודעת לשחק, פרסומת שמורכבת ממליון קטעים שנארגו בחופזה (באמת, כמה קאטים אפשר לעשות במשפט אחד) וג.יפית אחת שמיצתה את כל האמינות שעוד היתה לה.
 
מתי בדיוק זה קרה? קשה לומר. אולי זה קרה בפרסומת לדני? אולי בפרסומת לאוכל לכלבים? אך בשלב כלשהו במהלך הקריירה שלה הצליחה יפית להפוך מאגדה חיה לבדיחה מפרסמת.
 
4 בסולם הביקור”ט.
 
 

logo

Related posts

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

22 Comments

  1. B u B i T 1 2 5 בMay 2006
    הגב

    ג. יפית היא רובוט
    היא טכנית בלבד.<br>מה שהיא מציגה הוא מאוד דומה למצב שבו לוחצים על מכונה והיא מבצעת את הפעולה הנדרשת.<br>אני מזמן הייתי מציעה לה לפרוש מהתפקיד, כי אפילו אם הוא לא אמור להיות באמת באמת אמין, הוא צריך לפחות להראות ככה.<br>יפית מציגה הכל כאילו היא מנסה להראות כמה שהיא שחקנית גרועה, וזה קיצוני ודוחה.. <br><br>היא צריכה לפרוש הביתה, דחוף.

  2. ע ל ו מ ה 5 בMay 2006
    הגב

    לא יודעת בדיוק
    מתי היא הפכה ראויה להיות דמות בתוכניות הסאטירה, אבל אין ספק שמרגע שנכנסה אליהן ומרגע שכושר השיפוט של עם ישראל נתון כולו לחסדי הסאטירה (וכל החינוך הפוליטי של הנוער הוא על ברכי ארץ נהדרת), לא נותר לה עוד שביב של כבוד.<br><br>מרגע שהפכה "מ. כוערת" (קומדי סטור?), הלך עליה…

  3. הכבסה השחורה 5 בMay 2006
    הגב

    צודק!
    אתה כל כך צודק, וממש הוצאת לי את המלים מהפה! אבל, מה לעשות, ככה זה בתעשיית הפרסום… הם כאילו נלחמים על אי אמינות…

  4. עכבר כחול מדבר 5 בMay 2006
    הגב

    אני הייתי מוריד את זה ל3
    בסולם הביקורטשעכ”מ (הביקור”ט של עכבר כחול מדבר)

  5. Billy Shirs 5 בMay 2006
    הגב

    מאז שאני זוכרת את עצמי
    ג. יפית הייתה פרסומאית ממש גרועה.<br>אני לא מבינה איך אתה חושב שהיא הייתה פעם אמינה אבל מילא… היא לא צריכה לדעת לשחק, אבל לפחות שתיראה קצת אנושית ושתדע לדבר נורמלי ולא כמו מקריאה ממש ממש גרועה מהטלפרומטר. יש משהו בטון שלה ובאיך שהיא מבטאת את הדברים שפשוט מראה כמה היא מעפנה. אי אפשר להאמין לג. ולא לחמותה או לכל מפריח-חיוכים שיעמוד לידה בפרסומת.<br>זה לא חשוב אם היא במשרד או בבית, זה פשוט גברת בשינוי אדרת.<br>She sucks

  6. humeini 5 בMay 2006
    הגב

    אני אפריז..
    ואומר שהיא כ”כ מרגיזה אותי שאני פשוט מחרים את המוצרים שהיא מפרסמת..<br>לי זה נראה זלזול בצרכן כשמפרסמים איתה..הפרסומות שלה נראות כאילו נוצרו לילדים מאותגרים בכיתה ב`..<br>מצטער אבל אותי זה פשוט מרגיז.

  7. ¥NeveR¥ 5 בMay 2006
    הגב

    עיניין נוראי.
    קראתי על ההצלחה של הפרסומות שלה, אבל עכשיו זה כבר נוראי.<br>"אהההה, עוגיות שוקולד תפוז, איזה טעים!" המשחק נוראי, החוסר באמינות מזעזע, לא הייתי קונה את המוצרים שהיא מוכרת רק בגלל הזלזול בצרכן.<br><br>הגיע הזמן להודיע למפרסמים לעבור הלאה.

  8. NooMait 5 בMay 2006
    הגב

    כל כך נכון!
    מסכימה ב100%.<br><br>כל פעם שאני רואה פרסומת שלה אני מתחילה להתפקע מצחוק.<br><br>היא שחקנית כל כך גרועה,זה מחליא. <br>

  9. LEATHER REBEL 5 בMay 2006
    הגב

    כמו שמעון פרס.
    תופעה נוספת היא שמעון פרס.<br>לפני שהטלויזיה חדרה לישראל, פרס היה אחד הפוליטיקאים הפופולריים במדינה.<br>הנסיגה בפופולריות שלו החלה ביום בו הופיע לראשונה בטלויזיה. הוא פשוט לא מעביר את עצמו טוב על המסך הקטן.<br>ג. יפית אינה מתאימה לעולם הפרסומות הטלויזיוניות כפי שהוא היום, ונראה לי שזה רק עניין של זמן עד שמי מאנשי הכוח בעולם הפרסום יקלוט זאת (או לפחות יפסיק להעלים עין).<br>

  10. קרן של תקווה 5 בMay 2006
    הגב

    אני בכלל שונאת אותה
    כזאת מכוערת שאני לא מסוגלת לגעת במוצרים שלה , רק כי אני יודעת שהיא <br>ממליצה עליהם כי שילמו לה מספיק כסף . מי בכלל בחר להכניס את הפרצוף שלה לטלוויזה ?

  11. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    הבעיה היא שהיא לא שחקנית
    היא פרסומאית וככזו היא לא צריכה להופיע בפרסומות שדורשות יכולת משחק. הפרסומות הראשונות שלה שבהן היא ישבה במשרד והמליצה על מוצרים, התאימה לה מאוד ועכשיו הלקוחות שלה רוצים שהיא תופיע בפרסומת שלהם. מה שהלקוחות (או יפית עצמה) לא קלטו עדיין הוא שהפרסומות החדשות לא מתאימות לה (או שהיא לא מתאימה להן) ולכן עדיף שהיא תשאר מאחורי הקלעים…

  12. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    בתקופת הקומדי סטור
    היא עוד היתה בסדר. הצעירים שאהבו לצפות בתוכנית הנונסנס אמנם לא התייחסו אליה בכבוד אבל את המבוגרים היא עדיין עניינה (ורוב המוצרים שהיא פרסמה פנו לקהל יעד של מבוגרים). שלא לדבר על כך שהקומדי סטור לא היתה תוכנית סטירה טובה במיוחד והבדיחות שלה לא נגעו ברובן למצב בישראל. אני לא חושב שהיתה לה השפעה גדולה כל כך על העניין שגילו הצופים בנושאים חברתיים או טלוויזיוניים אחרים.<br><br>ברגע שהחלה להופיע בארץ נהדרת, לעומת זאת, היא אכן איבדה כל רסיס כבוד עצמי שעוד נותר לה.

  13. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    דווקא אני לא כל כך מסכים
    יש פרסומות מעולות שמשדרות אמינות ומצליחות להעביר את הרגש או את התובנה שהן רוצות לקשר עם המוצר. ג יפית היא לא אחת כזו.

  14. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    אני מכיר לה חסד מימים עברו…

  15. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    היא תמיד נשמעה כאילו היא מקריאה
    מהטלפרומטר, אבל בפרסומות הישנות שלה היא היתה רק קריינית ממליצה ולכן זה התאים. באמינות לא נבעה מהדרך שבה היא התבטאה או המוצרים הטובים שהיא המליצה עליהם. האמינות הגיעה מכך שהיא לא ניסתה לשוות להמלצות שלה נופך אחר מהמלצה פשוטה.

  16. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    אני לא נותן לפרסומות
    להשפיע על בחירת המוצרים שלי. בסופו של דבר פרסומת גרועה מראה על מפרסם גרוע ומנהל שיווק גרוע ובד”כ זה לא אומר יותר מדי על המוצר. אין ספק שהפרסומות משפיעות גם עלי בצורה זו או אחרת, אבל אני לא אחרים מוצר מבלי לנסות אותו קודם לכן.

  17. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    המפרסמים יבחרו
    במי שיוצר להם מכירות ואני מניח שהפרסום של יפית כולל יותר מאשר הפרסומות בטלוויזיה. יש גם פרינטים בעיתונות, באנרים באינטרנט, קידום מכירות ועוד…<br>בסופו של דבר כנראה שהמשרד שלה מצליח או זול מאוד כי עובדה היא שהמפרסמים כן פונים אליה.<br>אין ספק שהפרסומות הטלוויזיוניות שלה נראות כמו מתכון מוכן מראש וצילום מחופף של 5 דקות.

  18. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    אני מתחיל לבכות P-:
    היא לא שחקנית גרועה… היא פשוט לא שחקנית.

  19. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    לדעתי, היא מנסה להכשיר את מאיה
    הבת שלה כממשיכת דרך. הבעיה היא שגם מאיה לא עובר מסך כמו שצריך. <br>לדעתי היא צריכה לשכור שחקנית וזהו.

  20. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    נגעת בנקודה כואבת
    אמנם פוטוגניות מסייעת רבות בפרסום, אך היא אינה לחם חוק ובהחלט תתכן פרסומת טובה גם ללא אנשים “יפים”. במילים אחרות, אני לא מתרעם על “הפרצוף” של יפית, אלא על חוסר הכשרון שלה במשחק.

  21. Billy Shirs 5 בMay 2006
    הגב

    לא מסכימה…
    איך אפשר להאמין במישהו ולקחת את ההמלצה שלו אם אי אפשר אפילו לשמוע את מה שהוא אומר בגלל הקראה חלולה ומעצבנת?

  22. ביקורט 5 בMay 2006
    הגב

    כנראה שכאן ההבדל בדעתנו
    כי דווקא על בהירות דבריה, אין לי נגד יפית ולא כזית.

Leave a comment