מלצר, יש לי דג במרק…

הפרסומת הראשונה שאני זוכר של שקדי מרק כללה ילד קטן הממלא את צלחת המרק שלו בשקית שקדי מרק שלמה. הסלוגן היה “לפעמים המרק הוא רק תירוץ” ואני לא יכולתי אלא לחשוב – זה פשוט נכון. במנוחים שאני מכיר כיום הייתי מתאר את הפרסומת הזאת כבעלת קונספט מבריק ומדוייק שנוגע בנקודה הנכונה, אינו זקוק לשום הסבר ומצליח לגרום לצופה להזדהות עמוקות עם המוצר.
 
לפני מספר חודשים עלתה פרסומת נוספת לשקדי מרק ובה ראינו את הישראלי שחי עם חברתו בארצות הברית ואחד הדברים שהוא הכי מתגעגע אליהם הוא שקדי המרק. הקונספט גם כאן מבריק בפשטותו – שקדי מרק הם חלק בלתי נפרד מן ההוויה הישראלית.
מעבר לקונספט, הקופירייטרים השכילו לשחק על העובדה ששקדי מרק אינם בדיוק שקדים ולכן קשה לתרגם את שם המוצר לאנגלית. השילוב של הקונספט והקושי בתרגום יצר פרסומת מדהימה שעדיין מעלה בי חיוך.
 
עבר מעט זמן ואוסם החליטו על חידוש – מעתה והלאה דגי מרק ישחו לנו בצלחת. חידוש דורש קידום וקידום משמעו פרסומת חדשה. חשבו הקופירייטרים והחליטו לעשות המשך לפרסומת הקיימת ומכאן הגענו לפרסומת הנוכחית למוצר.
 
“now they look like fish”.
אמירה פשוטה וחדה שבעצם לא אומרת הרבה. האמת שאין הרבה מה לאמר.. המוצר לא השתנה, הטעם נשאר אותו טעם, השימוש אותו שימוש. בעצם מדובר באותו מוצר בדיוק רק ש… now they look like fish.
 
אין בפרסומת הזאת שום דבר שמייחד אותה . שלא כמו בשתי הפרסומות הקודמות לא מצאתי כאן אמירה שיכולתי לומר עליה “וואלה”, לא מצאתי תובנה מיוחדת בנוגע לשקדי המרק או לאופן השימוש בהם. כל מה שמצאתי הוא ש now they look like fish.
הפרסומת שטחית לחלוטין, חסרת קונספט מעניין, לא מנסה לחדש וזו אחת הפרסומות הטובות יותר שנראו על מסכי הטלוויזיה בארץ.
 
אין לי מושג מה גורם לפרסומת הזאת לתפוס. אולי זו הצורה שבה השחקן אומר את משפט המפתח “now they look like fish” עם חיוך מדושן עונג כאילו הוא גילה את אחד הדברים הכי חשובים שקרו לאחרונה. אולי זה עצם הפשטות שבפרסומת, הקופירייטרים לא ניסו להפוך את שינוי הצורה למשהו מעבר אלא עשו פרסומת שלמה על השינוי הכי פשוט שיש. אולי סתם נקשרנו לאותו ישראלי הנמצא בחו”ל ומתגעגע לשקדי המרק עוד מהפרסומת הקודמת. בכל מקרה, מצאתי את עצמי מחייך בכל פעם שראיתי את הפרסומת, גם בפעם העשירית, וזה מבחינתי אחד המדדים הטובים ביותר לאפקטיביות שלה.
 
פרסומת שמצליחה לגעת בי למרות שאני לא ממש מבין למה יכולה לקבל רק ציון 10 בסולם הביקור”ט.
 
Look, they swim

logo

Related posts

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

בפעם הראשונה בגודל של הראש שלך

שתי פרסומות שהתחילו להופיע על מסך הטלוויזיה לאחרונה תפסו את תשומת ליבי. הפרסומת של ג'וי והפרסומת של ספרינג טי. בשתי הפרסומות מנסים לעשות את אותו הדבר בדרכים שונות. בשתיהן מנסים המפרסמים לקשר בין המותג לחוויות גדולות מהחיים. ההבדל בסופו של דבר, הוא בצורה שבה מגשרים על הפער.

יותר מדי מרגש

יותר מדי מרגש

בפרסומת של סלקום למסלול המשפחה שלהם, מוצגת פגישה בין אם אתיופית ששלחה את ביתה התינוקת לארץ ונשארה מאחור, לבין ביתה שכבר התבגרה ועכשיו היא חיילת. זה נשמע כל כך זול ולא קשור למה שהתרחש באותו רגע על המרקע שהרגש הכי חזק שחשתי באותו רגע היה כעס. כעס על סלקום שמנסה לנצל סיפור כל כך אמיתי וחם לרווח כלכלי.

על פרסומות ושוביניזם

מדהים איך האח הגדול אוכל את זמן הטלוויזיה, בעיקר כשאין יותר מדי מה לראות. בכל רגע פנוי עוברים לערוץ 20 והבלוג שוקט על שמריו כי מה כבר יש לספר כאן שלא סיפרתי באח הקטן?לשמחתי הרבה יש פרסומות שמעלות לי את הסעיף ומחיות לי את הבלוג אפילו אם זה רק לפוסט אחד (בינתיים). ומה עם בעלך?אחת הפרסומות...

Leave a comment