ארץ נהדרת – תוכנית הפתיחה

ארץ נהדרת פתחו את העונה החדשה שלהם בסאטירה נוקבת על האדרת שמו של יצחק רבין עד לכדי מחזמר על חייו. סאטירה נוקבת וחזקה כפי שסאטירה אמורה להיות. מה חבל שלאחר פתיחה כה חזקה שאר התוכנית נראתה משמימה משהו.
 
אות הפתיחה השתנה לרעה לטעמי. שום דבר לא ישתווה לטל פרידמן המסווה חיטוט באף כפיהוק.
המערכונים היו נחמדים רעיונית אך הביצוע היה נמרח ופחות מצחיק מכפי שיכל להיות. במערכון השוטרים, למשל, טוב היו עושים אלו עצרו את המערכון ברגע שהאישה צעקה על השוטר ונתנה לו את הכלב. מאותו רגע זו היתה ירידה מתונה ברמת העניין.
 
כמו בכל עונה הם מנסים ליצור משפטי קאלט שונים. להלן כמה פוטנציאלים:
* “רוצה להתקוטט? בוא.”
* “חלי מתזמנת 3  שניות תודה חלי… אבל” (אני מאמין שהם ישחקו על החלק של ה”אבל”)
* “אני אתבע אותך, לא את הרשות השניה, לא את קשת, אותך איסית” (השגיאה במקור)
 
כבר בתוכנית הראשונה הם הציגו לנו מספר דמויות חדשות לא מבוטל. גברי לוי בריקודיו החינניים כבש את ליבי ואני מאוד מקווה שהדמות הזו תמשיך גם לפרקים הבאים. יעל בר זוהר לעומת זאת היתה מיותרת לחלוטין ואני חושב שזו דמות חד פעמית.
 
היו עוד כמה מערכונים מיותרים כמו המערכון על החתונות שלא הצחיק כלל והמערכון של חביתוש (שלצערי נראה שימשיך הלאה בסגנון הלהקות מהעונה שעברה).
 
לסיכום. מלבד הפתיחה המעולה ומספר הברקות בודדות, התוכנית היתה בינונית ומטה כפי שבוודאי תהיה ברוב העונה. אך מאחר ורוב התוכניות בישראל נמצאים בחלק התחתון של הסקאלה, ככל הנראה אמשיך לראות את ארץ נהדרת בקביעות. רק בגלל זה היא מקבלת את הציון 8.5 בסולם הביקור”ט.

logo

Related posts

פולישוק – עדיין בועטת

פולישוק - עדיין בועטת

בקשת החליטו לשחרר את הפרק הראשון של העונה השלישית של פולישוק ברשת לפני שהוא משודר בטלוויזיה. בעונות הקודמות כתבתי על פולישוק שהיא סאטירה במיטבה ואני שמח לציין שהפרק הראשון של העונה החדשה ממשיך את המסורת הזאת בגאווה.

ארץ מתדרדרת

קראתי פעם שמישהו כתב שארץ נהדרת היא תוכנית שמנסה למצוא את האיזון בין סאטירה נוקבת ברמה גבוהה להומור עממי שמטרתו בידור ותו לא. בעונה האחרונה (ואולי גם אחת לפניה) התוכנית מאבדת את הסאטירה שבה ואולי גם אותי כצופה.

פולישוק - סאטירה במיטבה

כשמישהו מזכיר תוכנית סאטירה אוטומטית עולה בראשנו ארץ נהדרת. המהדרין אף יחשבו על שבוע סוף והנוסטלגיים יזכרו את משחק מכור. מעטים יחשבו על מועדון לילה או ליאור שליין. בודדים בעלי יכולת הבחנה יזכירו גם את פולישוק. ששון גבאי משחק באופן יוצא מן הכלל את הפוליטיקאי רובי פולישוק שבדרך לא דרך...

Leave a comment